Verdacht pakket te Schaarbeek

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jani

Verdacht pakket te Schaarbeek

Bericht door Jani »

In het station van Schaarbeek heeft de politie een verdacht pakket gevonden. Er werd rond 16 uur een bomalarm afgekondigd en volgens Infrabel is het treinverkeer naar Antwerpen en Luik verstoord. (belga/gb)

Later meer...

www.hln.be
Jani

Re: Verdacht pakket te Schaarbeek

Bericht door Jani »

Ik hoor de reizigers al weer bezig: "altijd hetzelfde met die nmbs"
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

Er komt gewoon niets door daar. Zo dadelijk naar Antwerpen-centraal geraken wordt lastig vanuit Bordet.
dcr

Bericht door dcr »

Passeren er al terug treinen? Op railtime staat :
De treinen kunnen niet stoppen in het station van Schaarbeek.
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

alle treinen richting Antwerpen staan als: trein opgehouden
dcr

Bericht door dcr »

http://www.lalibre.be//actu/bruxelles/a ... rbeek.html
Par la suite, 7 voies sur 15 ont été rouvertes à la circulation. "Les trains ne peuvent toutefois pas s'arrêter", souligne-t-elle.
7 sporen open van de 15 blijkbaar, alle treinen grote vertraging
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

Gisteren Leuven, vandaag Schaarbeek, morgen Brussel-Noord, lijn36 afgaan :lol:
eagleheart
Contacteer:

Bericht door eagleheart »

hoi,

we zijn in antwerpen geraakt. om 4 uur gedaan met werken en om 19.10 in antwerpen-centraal aangekomen. moet kunnen:p
Steve

Bericht door Steve »

Als dit een telefonische bommelding was geweest, zou de melder in kwestie wel bijzonder inventief geweest zijn. Als Schaarbeek volledig afgesloten wordt, blokkeer je bijna alles: alle treinen van en naar Mechelen en Leuven, en tegelijkertijd ook alles wat naar het zuiden en het westen van het land gaat. De enige treinen die er nog enigszins aan ontsnappen zijn die naar Ottignies-Namen en Bockstael - Jette, maar een groot deel van de treinen op die verbindingen is ook nog eens beperkt tot Brussel-Zuid en dus van geen nut voor het zuiden en westen. En de klap op de vuurpijl: het tijdstip van de gebeurtenis (vlak na 16 u) is ook precies het tijdstip waarop de P-treinen massaal Schaarbeek beginnen te verlaten...
Fles

Bericht door Fles »

Het nieuws heeft ook Holland bereikt :)
Een verdacht pakketje in een trein in het station van de Brusselse gemeente Schaarbeek heeft woensdag gezorgd voor ernstige vertraging van het spoorverkeer in de avondspits in en rond de Belgische hoofdstad.

Honderden forenzen zaten urenlang opgesloten in treinen in diverse stations in Brussel. Het pakketje was een weckfles met wit poeder, die werd aangezien voor een bom. De ontmijningsdienst van het leger werd ingeschakeld om het explosief onschadelijk te maken, maar zij stelde vast dat het vermoedelijk ging om loos alarm.

Het poeder wordt nog nader geanalyseerd.
bron
dentheo

Bericht door dentheo »

In Belgie is het in sommige kranten een petfles, met electrodes.....
Theo
Groeten vanop de Heide
os2lover

Bericht door os2lover »

Ben om 18:30 op het werk vertrokken, moest trein hebben van 18:49, vertrekkende in Diegem:
in Diegem: propvol perron, diverse reizigers klagend dat al verschillende treinen afgeschaft waren, maar bibi had geluk want omstreek 19 uur was de trein er richting Brussel-Noord..

Van daaruit moest ik naar Deinze geraken. Ik kom in Brussel-noord toe op spoor 8, het ernaast liggend spoor is voor de trein richting De Panne (met stilstand in Deinze), ik zie aangekondigd staatn de trein van De Panne maar dan van 18:05 (dus met een uur vertraging), maar de deuren waren al dicht, trein wachtte blijkbaar gewoon op rood licht.

Geen erg, begrijpelijk allemaal, ik ga naar beneden omdat er daar wat meer tv's staan met de toestand: blijkt dat de tv's niet geupdated zijn: de toestand van een uur tevoren staat er nog op, zonder vertraging :-P

Ondertussen zie ik op spoor 9 opnieuw de trein naar De Panne aangekondigd, dit keer wel die van 19:05, dus ik ga naar boven. Samen met een hoop andere misleide reizigers stappen we de trein op, nog steeds aangekondigd op het spoor als de trein naar De Panne van 19:05. Eenmaal op de trein sloten de deuren zich bijzonder snel, en realiseren we dat het een trein is gelimiteerd tot Brussel-Zuid.

We rijden op een slakkentempo naar Brussel-Zuid (nog altijd begrijpelijk, met al die treinen door de bottleneck van de Noord-Zuid-verbinding, kan nu eenmaal niet snel gaan). In Brussel-Zuid aangekomen geen spoor meer te zien van een trein naar De Panne. Wel de keuze tussen een trein Denderleeuw-Oostende met 75 minuten vertraging, of een L-trein naar Aalst-Gent met 30 minuten vertraging.

Ervanuit gaande dat de trein naar Denderleeuw-Oostende wel sneller in Gent zou geraken, gezien die maar 2 haltes had, stap ik daarop.. 'k zit er enkele minuten op, wordt er afgekondigd op de trein dat er geen machinist beschikbaar is voor deze trein, en dat we maar terug moeten uitstappen.

Ik geraak nog net op die L-trein naar Aalst-Gent-Sint Pieters. Ook deze speelde nog klaar zijn vertraging nog te doen oplopen tot 45 minuten voor we in Gent waren, waardoor ik in Gent ook m'n aansluiting miste naar De Panne. Uiteindelijk dan om 21:49 trein kunnen pakken, om met heel wat mensen uit te stappen in Deinze om 22:10.

Normaal stap ik uit in Deinze om 20:05, dus 2 uur vertraging.

Nogmaals ik verwijt de NMBS niet, dat ze vertragingen hebben, de omstandigheden zijn er naar, 't is niet meer dan logisch.
Maar het gebrek aan communicatie was alomtegenwoordig, plus dan zo van die logistieke problemen zoals een treinbestuurder die er dan niet is, dat zijn toch dingen die heel wat verbetering nodig hebben.
Jani

Bericht door Jani »

Die treinbestuurder zal waarschijnlijk hebben vastgezeten op een andere trein in vertraging. Ofwel was hij het afgestapt omdat zijn dienst er bijna opzat.
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

Hetzelfde was bij de trein naar turnhout van 18u05 in mechelen. Wat door de wachtende reizigers op een groot " Aleeeeeee jong" werd onthaald
rds

Bericht door rds »

os2lover schreef:blijkt dat de tv's niet geupdated zijn: de toestand van een uur tevoren staat er nog op, zonder vertraging :-P
Voor de bommelding waren alle TV's in Brussel-Noord zelfs compleet zwart en op de peronnen ook niks geafficheerd.
Plaats reactie