Net nog op deze stam gezeten! Sommige diensten op deze verbinding worden overigens reeds door gerenoveerde rijtuigen verzekerd.Stef schreef:Tussen Brussel en Antwerpen rijdt er nog een rode M5 stam op de IR verbinding. Ik heb die daar nog dinsdag zien rijden.
Modernisering M5
Re: Modernisering M5
Er worden een aantal P-treinen vanuit Zottegem en Oudenaarde mee gereden.
Ik heb 's avonds het genoegen van het comfort van een M5 te genieten

Ik heb 's avonds het genoegen van het comfort van een M5 te genieten

er zijn zeker nog verschillende rijtuigen M5 die rood zijn. Zo zijn er ook in Wallonie nog een aantal P treinen die met deze rode rijtuigen bediend worden.
ZIjn de rode rijtuigen nog niet in de meerderheid?
Gisteren eens boven gezeten in een gemoderniseerde stam. Het handtasschapje is wel een leuke toevoeging
Gisteren eens boven gezeten in een gemoderniseerde stam. Het handtasschapje is wel een leuke toevoeging

Als ik mij niet vergis wordt deze IR verbinding slechts door 2 stammen verzekerd. 1 gerenoveerde en 1 niet gerenoveerde stam.LHOON schreef:Net nog op deze stam gezeten! Sommige diensten op deze verbinding worden overigens reeds door gerenoveerde rijtuigen verzekerd.Stef schreef:Tussen Brussel en Antwerpen rijdt er nog een rode M5 stam op de IR verbinding. Ik heb die daar nog dinsdag zien rijden.

overdag zijn er drie stammen voorzien om deze IR 33xx te verzekeren. Dit tot 18 daarna schakelt men over op 2. Dit komt doordat er tijdens de ochtend een stam is die uit geraardsbergen komt (ben niet 100% zeker) die dan doorgaat naar Antwerpen als IR 33xx.
overdag zie je de stammen dan ook telkens uitwijken in Brussel zuid alwaar ze een uur aan de kant gaan (soms ook naar Halle of Braine L'Alleud)
overdag zie je de stammen dan ook telkens uitwijken in Brussel zuid alwaar ze een uur aan de kant gaan (soms ook naar Halle of Braine L'Alleud)
Klopt: P7574 = IR 3308, en 's avonds in omgekeerde richting: IR3336 = P8572.Steven schreef:Dit komt doordat er tijdens de ochtend een stam is die uit Geraardsbergen komt (ben niet 100% zeker) die dan doorgaat naar Antwerpen als IR 33xx.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
- Dieselfreak
Ik heb enkele uren geleden nog in een gezeten, de P-trein van 17 uur 12 naar Oudenaarde.trainman schreef:Er worden een aantal P-treinen vanuit Zottegem en Oudenaarde mee gereden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Hoi
Overdag (ts Br Z 9u en 14:00)wordt de IR 33xx gereden door 2 stammen van telkens 2 AM06 of 07
f
Overdag (ts Br Z 9u en 14:00)wordt de IR 33xx gereden door 2 stammen van telkens 2 AM06 of 07
f
er zit zo maar een stam tussen met motorstellen hoor, de andere twee zijn met M5.
Hallo,
Rijden er actueel nog veel rode M5 rijtuigen rond? Zouden er na Nieuwjaar nog rode M5 rondrijden? Vooral een 11 met rode M5 wil ik nog wel eens op foto...
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Rijden er actueel nog veel rode M5 rijtuigen rond? Zouden er na Nieuwjaar nog rode M5 rondrijden? Vooral een 11 met rode M5 wil ik nog wel eens op foto...
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
In Denderleeuw gisteren nog een trein gezien met bordeaux M5. Geen idee welke, maar het was om 17h10.
De volgende treinen vandaag nog gezien in Brussel-Noord met rode M5: 8903 - 8904- 8906.Dietrich schreef:In Denderleeuw gisteren nog een trein gezien met bordeaux M5. Geen idee welke, maar het was om 17h10.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
- Dieselfreak
In Oudenaarde en Zottegem zie ik vaak nog rode staan.
Gisteren zag ik in Jemelle een reeks gemoderniseerde staan.
Gisteren zag ik in Jemelle een reeks gemoderniseerde staan.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Heeft er iemand een idee wat ongeveer de verhouding is tussen M5 en M5m.
Is de modernisering nog steeds bezig?
Is de modernisering nog steeds bezig?