Veel foto's heb ik niet gemaakt, veel plaatsjes zijn moeilijk om met de auto te doen (parkeren enzo..)
Het eerste wat opvalt aan een overweg in Nederland:

Zo, dit was het, hopelijk hebben jullie ervan genoten

Bij ons L55, vanaf Wondelgem tot aan de grens.sncf-sncb schreef:Welke lijn is dat!?Mooie foto's hoor!
Dat is maar 30 km/u. Kan je trouwens zien aan de snelheidsborden op de tweede en vierde fototrainfreak schreef:De max. snelheid op de lijn is 40 km/u
Mij werd verteld dat het 40 is, het kon zijn dat er bepaalde secties maar 30 waren he...Tim schreef:Dat is maar 30 km/u. Kan je trouwens zien aan de snelheidsborden op de tweede en vierde fototrainfreak schreef:De max. snelheid op de lijn is 40 km/u![]()
Voor de rest is het wel een leuke lijn, het opvallendste is dat er enkel seinen staan aan de overwegen. Het verkeer wordt geregeld door de treindienstleider in Roosendaal, de lijn zelf is verdeeld in blokken. Voor het binnenrijden van elk blok dien je telkens via GSM-R toestemming te vragen aan de treindienstleider.
dit kun je zien aan het baanvaksnelheidsbord :trainfreak schreef:Mij werd verteld dat het 40 is, het kon zijn dat er bepaalde secties maar 30 waren he...Tim schreef:Dat is maar 30 km/u. Kan je trouwens zien aan de snelheidsborden op de tweede en vierde fototrainfreak schreef:De max. snelheid op de lijn is 40 km/u![]()
Voor de rest is het wel een leuke lijn, het opvallendste is dat er enkel seinen staan aan de overwegen. Het verkeer wordt geregeld door de treindienstleider in Roosendaal, de lijn zelf is verdeeld in blokken. Voor het binnenrijden van elk blok dien je telkens via GSM-R toestemming te vragen aan de treindienstleider.
Verder bedankt voor je uitleg
Inderdaad!treinbruno schreef:
Dat bordje op die 1e foto is trouwens niet echt logisch op een enkelsporige spoorlijn
Vooral DOW is een groot gebruiker van die spoorlijn als ik mij niet vergis. Nja, eigenlijk zouden daar ook reizigerstreinen moeten overrijden, Gent-Terneuzen is echt een missing link in het spoorwegennetwerk.treinbruno schreef:Komt nog redelijk wat op die spoorlijn daar![]()
Dat is er een stukje van jaHogersluys schreef:PS: Die eerste overweg, welk dorp is dat op de achtergrond? Sas van Gent?treinbruno schreef:Komt nog redelijk wat op die spoorlijn daar![]()
Toen ik nog elke dag met de fiets naar mijn werk ging kwam ik altijd voorbij een overweg waar bij sluiting altijd twee treinen kwamen, een in elke richting. En dat op enkelspoor. (Goed dat is in Zwitserland, niet in Nederland...)treinbruno schreef: Dat bordje op die 1e foto is trouwens niet echt logisch op een enkelsporige spoorlijn
Dan moet je hier niet op vakantie komen, in de ochtend- en avondspits zijn er 4 treinen per uur/richting, het grootste deel van de lijn is enkelspoor.treinbruno schreef: Dat bordje op die 1e foto is trouwens niet echt logisch op een enkelsporige spoorlijn