ALSTOM PRIMA 6000 in België
Het is geen toeval dat de Prima met DMS rijtuigen reed , temeer omdat ze dan toch werkloos zijn en omdat 1 van de rijtuigen (waarschijnlijk direct het eerste achter de loc) omgebouwd is als meetrijtuig voor remtesten ..
Ik denk dat de Prima nog ook wel met het Telecom-meetrijtuig of het meetrijtuig 00013 (evenals ex-DMS) zal rijden ..
Ik denk dat de Prima nog ook wel met het Telecom-meetrijtuig of het meetrijtuig 00013 (evenals ex-DMS) zal rijden ..
Hallo,
Als de NMBS die loc koopt hebben ze volgens mij veel miserie Dat ding is enkel goedgekeurd voor Frankrijk en België, dus als ze die dan nog voor al die andere landen zullen moeten laten keuren... Dat zal wat worden...
Groeten,
Joris De Mol
Is dat niet een van die 2 DMS'sen met ramen zoals een I5? Zoja hangt die niet achter de loc denk ik.msts.be schreef:Het is geen toeval dat de Prima met DMS rijtuigen reed , temeer omdat ze dan toch werkloos zijn en omdat 1 van de rijtuigen (waarschijnlijk direct het eerste achter de loc) omgebouwd is als meetrijtuig voor remtesten ..
Als de NMBS die loc koopt hebben ze volgens mij veel miserie Dat ding is enkel goedgekeurd voor Frankrijk en België, dus als ze die dan nog voor al die andere landen zullen moeten laten keuren... Dat zal wat worden...
Groeten,
Joris De Mol
Tja , van dat keuren gesproken , ik dacht dat de keuring van de Prima bv. in Duitsland van die onder de BB37000 zou kunnen vallen , maar aangezien de BB37000 maar 4200kW vermogen heeft en de Prima 6000kW (vandaar ook zijn naam) , zal dat al dus ook niet waar zijn.
Eveneens de smeerder op het draaistel zal nog wel problemen geven , gezien de problemen bij de BB37000 vorig jaar in Duitsland ..
Dus tja , een complete herkeuring en homologering zal wel aan de orde zijn in Duitsland , maar ja , zo kan je ook stellen dat de Taurus 2 (ES64U2/ÖBB 1116) en Taurus 3 (ES64U4/ÖBB 1216) ook meer verschillen dan overeenkomsten hebben , en deze loc ook telkens terug getest moest worden ..
Eveneens de smeerder op het draaistel zal nog wel problemen geven , gezien de problemen bij de BB37000 vorig jaar in Duitsland ..
Dus tja , een complete herkeuring en homologering zal wel aan de orde zijn in Duitsland , maar ja , zo kan je ook stellen dat de Taurus 2 (ES64U2/ÖBB 1116) en Taurus 3 (ES64U4/ÖBB 1216) ook meer verschillen dan overeenkomsten hebben , en deze loc ook telkens terug getest moest worden ..
ik blijf nog altijd fan van U2 zijn vierkantig broertjeSIMPY.be schreef:Bah, wat een vierkant gedrocht... Dat ze dat met een priorzegel maar snel terugsturen naar land van herkomst!
Als ze echt 4spanningsmaterieel willen, dat ze dan naar een mooi ronde taurus kijken !!!
ES64 F4, nen DB 189 zoals ze die in Duitsland noemen.
Wat voor problemen waren er met de BB37000 in Duitsland?msts.be schreef:Tja , van dat keuren gesproken , ik dacht dat de keuring van de Prima bv. in Duitsland van die onder de BB37000 zou kunnen vallen , maar aangezien de BB37000 maar 4200kW vermogen heeft en de Prima 6000kW (vandaar ook zijn naam) , zal dat al dus ook niet waar zijn.

Geloven jullie nu echt dat de NMBS nog geïnteresseerd is in 4-spanningslocs? Die plannen zitten al lang definitief in de vuilnisbak. B-Cargo is enkel nog maar geïnteresseerd in diesels.
Die Prima is hier hoogstwaarschijnlijk voor testritten voor Fret, het goederenvervoer is nu eenmaal geliberaliseerd, remember.
Die Prima is hier hoogstwaarschijnlijk voor testritten voor Fret, het goederenvervoer is nu eenmaal geliberaliseerd, remember.