"loop naar de pomp!"
"loop naar de pomp!"
Hallo,
mss e rare vraag, maar ik heb nog nooit nen dieselloc aan de pomp gezien. Waar worden die 62ers vol getankt?
Toevallig iemand een foto daarvan?
Is da speciale diesel die ze daarin gieten?
Als ik me niet vergis is diesel voor de huisverwarming en diesel voor de camions dezelfde, maar verschillen ze enkel maar op basis van een kleurstof. Zo waren er vroeger Dieselcontroles langs de weg, omdat de ene diesel fiscaal voordeliger is als diegene om mee te rijden, wat voor diesel neemt de NMBS juist af dan?
Want ik kan me voorstellen, zo'n62er, dat moet nogal zuipen, zo'n machien, hoeveel liter kan da meenemen in zijn tank?
Ben nu toch wel kerieus naar die dingen. Alvast bedankt voor hij of zij die mijn vragen beantwoordt
mss e rare vraag, maar ik heb nog nooit nen dieselloc aan de pomp gezien. Waar worden die 62ers vol getankt?
Toevallig iemand een foto daarvan?
Is da speciale diesel die ze daarin gieten?
Als ik me niet vergis is diesel voor de huisverwarming en diesel voor de camions dezelfde, maar verschillen ze enkel maar op basis van een kleurstof. Zo waren er vroeger Dieselcontroles langs de weg, omdat de ene diesel fiscaal voordeliger is als diegene om mee te rijden, wat voor diesel neemt de NMBS juist af dan?
Want ik kan me voorstellen, zo'n62er, dat moet nogal zuipen, zo'n machien, hoeveel liter kan da meenemen in zijn tank?
Ben nu toch wel kerieus naar die dingen. Alvast bedankt voor hij of zij die mijn vragen beantwoordt
een gemiddelde dieselloc kan tussen de 3000 en 4500 liter bevatten, de meeste baandiesels tanken dagelijks of om de twee dagen een rangeerloc om de 5 a 7 dagen normaal
wat gaat er in de tank ofwel mazout (die van de verwarming dus) ofwel gasoil, dat is vrijwel hetzelfde al is dit net iets dikker (stropiger om het zo te zeggen), sommige zeggen dan toch da da vals is da treinen met de goedkope mogen rijden, echter de reden waarom een auto en vrachtwagen de dure tanken is omdat ze gebruik maken van de openbare weg, en dus extra tax moeten betalen
een landbouwer mag in zijn traktor ook de goedkope tanken als hij daarmee op zijn eigen grondgebied blijft (met gronden gelegen binnen een straal van x km)
wat gaat er in de tank ofwel mazout (die van de verwarming dus) ofwel gasoil, dat is vrijwel hetzelfde al is dit net iets dikker (stropiger om het zo te zeggen), sommige zeggen dan toch da da vals is da treinen met de goedkope mogen rijden, echter de reden waarom een auto en vrachtwagen de dure tanken is omdat ze gebruik maken van de openbare weg, en dus extra tax moeten betalen
een landbouwer mag in zijn traktor ook de goedkope tanken als hij daarmee op zijn eigen grondgebied blijft (met gronden gelegen binnen een straal van x km)
Re: "loop naar de pomp!"
Dit gebeurt nog steeds hoor! Vooral bij vrachtwagens dan. Men kan het zelfs zien tot 50 tankbeurten verder of je 'rode diesel' getankt hebt.jumper schreef: Zo waren er vroeger Dieselcontroles langs de weg, omdat de ene diesel fiscaal voordeliger is als diegene om mee te rijden
Re: "loop naar de pomp!"
Mazoet, geloof ik dat je niet mag tanken. Uitgenomen boeren mogen dat wel (in hun tractoren, hé)Pieter schreef:Dit gebeurt nog steeds hoor! Vooral bij vrachtwagens dan. Men kan het zelfs zien tot 50 tankbeurten verder of je 'rode diesel' getankt hebt.jumper schreef: Zo waren er vroeger Dieselcontroles langs de weg, omdat de ene diesel fiscaal voordeliger is als diegene om mee te rijden
Re: "loop naar de pomp!"
Het mag idd niet, maar er zijn nog steeds controles op... Omdat het nog steeds gebeurt.Jonathan schreef:Mazoet, geloof ik dat je niet mag tanken. Uitgenomen boeren mogen dat wel (in hun tractoren, hé)Pieter schreef:Dit gebeurt nog steeds hoor! Vooral bij vrachtwagens dan. Men kan het zelfs zien tot 50 tankbeurten verder of je 'rode diesel' getankt hebt.jumper schreef: Zo waren er vroeger Dieselcontroles langs de weg, omdat de ene diesel fiscaal voordeliger is als diegene om mee te rijden
Re: "loop naar de pomp!"
Ja, dat klopt, de douane doet dat. Ik heb dat onlangs nog op de TV gezien in 'het leven zoals het is: inspecteurs'.Pieter schreef:Het mag idd niet, maar er zijn nog steeds controles op... Omdat het nog steeds gebeurt.Jonathan schreef:Mazoet, geloof ik dat je niet mag tanken. Uitgenomen boeren mogen dat wel (in hun tractoren, hé)Pieter schreef: Dit gebeurt nog steeds hoor! Vooral bij vrachtwagens dan. Men kan het zelfs zien tot 50 tankbeurten verder of je 'rode diesel' getankt hebt.
Re: "loop naar de pomp!"
100% zeker dat je het wel mag doenJonathan schreef:Mazoet, geloof ik dat je niet mag tanken. Uitgenomen boeren mogen dat wel (in hun tractoren, hé)
op het vliegveld rijden wij rond met auto's met mazout en dat is volledig legaal. Je mag er alleen niet mee op de openbare weg (die auto's zijn trouwens niet gekeurd of verzekerd maar dat is ook geen probleem)