groentje schreef:
Met de stijl is inderdaad niets mis, maar gelukkig hebben we nog dergelijke stationsgebouwen, ik denk aan o.a. Hasselt.
Ja maar Hasselt gaat binnenkort ook tegen de vlakte. Ik denk niet dat er verder nog veel van dergelijke omvang overblijven. Bergen krijgt immers ook al een nieuw station. Die expostijl wordt echt miskent in dit land, terwijl ze in andere landen alle moeite doen enkele exemplaren van de sloophamer te redden (Eindhoven bijvoorbeeld) doen we er hier alles aan om er toch maar zeker van te zijn dat geen enkel 'jaren '50-station' de honderd jaar zal halen.
Laatst gewijzigd door Hogersluys op 27 apr 2010, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat Hasselt wordt afgebroken, vind ik wél jammer. Dat is best een mooi station. Bergen is nog niet helemaal zeker, vooral Di Rupo is hevig voor, maar hij krijgt steeds meer tegenkanting, ook binnen zijn eigen partij, over dit project. Over Mechelen blijf ik bij mijn idee.
Ik kan er niet aan doen maar het station van Hasselt is wel een bijzonder gebouw van buitenaf gezien maar als de lokettenzaal ziet dan is dat toch maar iets triestigs klein in vergelijking met het gebouw zelf. Als je dan nog eens de buitendeuren (met dat onnozel gangskes) naar de perrons bekijkt, is dat iets beangstigend om door te gaan. Neen, voor mij mag het anders worden.
Zaterdag heb ik in Gent Sint Pieters de nieuwste Nieuwsbrief gaan halen en ik heb daarin gelezen dat men eind dit jaar het perron aan spoor 12 gaat vernieuwen.Het stationsgebouw word op dit moment langs de binnenkant gerestaureerd en dit word ook zo gelaten.De grote onderdoorgang word gemoderniseerd en voorzien van liften en roltrappen.Voor alle verdere info verwijs ik jullie graag naar de volgende website:http://www.projectgentsintpieters.be .
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!! De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!! LEVE DE DESIRO!!
groentje schreef:
Met de stijl is inderdaad niets mis, maar gelukkig hebben we nog dergelijke stationsgebouwen, ik denk aan o.a. Hasselt.
Ja maar Hasselt gaat binnenkort ook tegen de vlakte. Ik denk niet dat er verder nog veel van dergelijke omvang overblijven. Bergen krijgt immers ook al een nieuw station. Die expostijl wordt echt miskent in dit land, terwijl ze in andere landen alle moeite doen enkele exemplaren van de sloophamer te redden (Eindhoven bijvoorbeeld) doen we er hier alles aan om er toch maar zeker van te zijn dat geen enkel 'jaren '50-station' de honderd jaar zal halen.
Modbreak: ik heb een aantal berichten zonder enige toegevoegde waarde weggehaald. Persoonlijke conversaties (laat staan verwijten) horen thuis in PB's, niet hier.
groentje schreef:
Met de stijl is inderdaad niets mis, maar gelukkig hebben we nog dergelijke stationsgebouwen, ik denk aan o.a. Hasselt.
Ja maar Hasselt gaat binnenkort ook tegen de vlakte. Ik denk niet dat er verder nog veel van dergelijke omvang overblijven. Bergen krijgt immers ook al een nieuw station. Die expostijl wordt echt miskent in dit land, terwijl ze in andere landen alle moeite doen enkele exemplaren van de sloophamer te redden (Eindhoven bijvoorbeeld) doen we er hier alles aan om er toch maar zeker van te zijn dat geen enkel 'jaren '50-station' de honderd jaar zal halen.
In Nederland zijn het ook cultuurbarbaren. Weliswaar blijft de buitenkant overeind, maar van binnen worden stations zo verbouwd dat de architect (in Nederland veel v/d Gaast) zich omdraait in z'n graf. Ander treurig voorbeeld is station Venlo waar de prachtige hal met centraal loketten, veel glas en bijzondere lampen helemaal is verpest met commercie. De hele bedoeling van de architect weg.
Hogersluys schreef:^^Dat is mij ook al opgevallen toen ik in Eindhoven was. Mocht je niet beter weten zou je zweren in een winkelcentrum rond te lopen ipv een station.
Winkelcentra zijn ook prettiger om in rond te lopen dan de meeste Belgische stations...