N vraag met waarschijnlijk een zeer simpele verklaring, maar ik heb geen idee, "waarom liggen in sommige sporen soms kilometers aan een stuk een "dubbel" spoor in het hoofdspoor"?
ik heb al verklaringen gehoord die spreken van een "anti-ontspoor middel" maar kvond dat geen afdoende verklaring...
Ideeen?
groetjes
spoor in spoor?
Re: spoor in spoor?
Als het betrekkelijk korte stukje zijn op bruggen is het om bij een ontsporing de trein op de brug te houden.
Zijn het lange stukken die niet bevestigd zijn, dan is het voorbereidend werk voor railvernieuwing.
Zijn het lange stukken die niet bevestigd zijn, dan is het voorbereidend werk voor railvernieuwing.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
een anti ontspoormiddel is het wel en weer niet. Het is eerder een voorkomen van erger bij ontsporing. Het moet er voor zorgen dat een trein bij ontsporing minder kwaad aanricht. Ze liggen dan ook vooral op bruggen en bij bepaalde bochten.
als ze dienen om ontsporingen minder erg te maken zitten ze wel vastgemaakt, de vele keren dat je sporen ziet liggen los naast de vaste sporen dan zal dat weinig helpen bij een ontsporing
de spoorstaven die gewoon los liggen tussen of naast de sporen dien er gewoon al stock om binnen x tijd de andere sporen te vervangen.
- Dieselfreak
Die vraag is hier al eerder gesteld. Dat zijn de contrarails.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.