Bij mijn weten kan het geen enkel kwaad om een of meerdere I10 in de stam te steken, zolang je achteraan maar een 13 en vooraan een I11 BDx hebt.Reuel schreef:Is er dan geen probleem met de stuurstanden? Want de IC-O maakt toch kop in Maastricht als ik me niet vergis.
HST houdt vanaf 2013 halt in Mechelen en Noorderkempen
Re: HST houdt vanaf 2013 halt in Mechelen en Noorderkempen
Re: HST houdt vanaf 2013 halt in Mechelen en Noorderkempen
Zou prachtig zijn voor Brecht... DBx, I10, 13 , I10, DBx
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: HST houdt vanaf 2013 halt in Mechelen en Noorderkempen
HST houdt halt in Mechelen?
Alsjeblief zeg.. Kunnen we hem anders ook even laten omrijden naar Hasselt ofzo?
Alsjeblief zeg.. Kunnen we hem anders ook even laten omrijden naar Hasselt ofzo?
Re: HST houdt vanaf 2013 halt in Mechelen en Noorderkempen
Dat vind ik ook een waardeloze stop. In Noorderkempen vind ik dat overigens ook voor internationaal vervoer. Beide stops [zeker Noorderkempen] kosten veel tijd voor weinig reizigers.
Re: HST houdt vanaf 2013 halt in Mechelen en Noorderkempen
Mechelen is zeker geen waardeloze stop (heeft overigens sinds jaar en dag zijn verbinding met Nederland).ino94 schreef:Dat vind ik ook een waardeloze stop. In Noorderkempen vind ik dat overigens ook voor internationaal vervoer. Beide stops [zeker Noorderkempen] kosten veel tijd voor weinig reizigers.
Re: HST houdt vanaf 2013 halt in Mechelen en Noorderkempen
De Burgemeester van Mechelen (Bart Somers) is een VLD'er, terwijl de spoorwegen in CD&V-handen zitten (al is Descheemaeker wél een liberaal), Luc Aerts, de burgemeester van Brecht, is wél een CD&V'er, dus dat kan wat verklaren.
Had het destijds aan Louis Tobback (SP.A) gelegen, hadden de Thalyssen en ICE's op de lijn Brussel-Keulen ook in Leuven gestopt...
Had het destijds aan Louis Tobback (SP.A) gelegen, hadden de Thalyssen en ICE's op de lijn Brussel-Keulen ook in Leuven gestopt...
Laatst gewijzigd door Trammist op 08 jun 2010, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: HST houdt vanaf 2013 halt in Mechelen en Noorderkempen
Niet vergeten, als het aan de Duitsers gelegen had, was de ICE ook in Leuven gestopt. Zij zagen wel iets in een stop in de universiteitsstad...
Dat er wordt gestopt in NDK en Mechelen stoort mij helemaal niet. Alleen heb ik mijn vragen bij de betiteling HST. Dit is toch gewoon een IC die over de HSL gaat? Hij zou ook die frequentie mogen krijgen, trouwens (dus elk uur).
Dat er wordt gestopt in NDK en Mechelen stoort mij helemaal niet. Alleen heb ik mijn vragen bij de betiteling HST. Dit is toch gewoon een IC die over de HSL gaat? Hij zou ook die frequentie mogen krijgen, trouwens (dus elk uur).
Re: HST houdt vanaf 2013 halt in Mechelen en Noorderkempen
Het gaat hier om de fyra, niet om de thalys. De fyra is maar een halve hst en mag van mij daarom gerust in mechelen stoppen. Voor een thalys is dat natuurlijk uitgeslotenmelle schreef:HST houdt halt in Mechelen?
Alsjeblief zeg.. Kunnen we hem anders ook even laten omrijden naar Hasselt ofzo?

Re: HST houdt vanaf 2013 halt in Mechelen en Noorderkempen
De Fyra Amsterdam - Brussel rijdt elk uur, Den Haag - Brussel elke twee uur. In Nederland komen er ook nog Breda - Amsterdam [2x/u] en Rotterdam - Amsterdam [2x/u] bij.groentje schreef:Niet vergeten, als het aan de Duitsers gelegen had, was de ICE ook in Leuven gestopt. Zij zagen wel iets in een stop in de universiteitsstad...
Dat er wordt gestopt in NDK en Mechelen stoort mij helemaal niet. Alleen heb ik mijn vragen bij de betiteling HST. Dit is toch gewoon een IC die over de HSL gaat? Hij zou ook die frequentie mogen krijgen, trouwens (dus elk uur).
Re: HST houdt vanaf 2013 halt in Mechelen en Noorderkempen
Met andere woorden, als we onze NDK-Express verlengd krijgen tot Breda in de uren dat de Fyra niet rijdt, krijg je een uurdienst. Of ben ik te optimistisch?
Re: HST houdt vanaf 2013 halt in Mechelen en Noorderkempen
Ach, ik weet het niet. De Fyra Den Haag - Brussel is sowieso kansloos. Reizigers van Den Haag naar Brussel gaan niet met die trein; de andere Fyra [Amsterdam - Brussel] rijdt èn vaker, èn hij stopt niet in Breda en Noorderkempen [hij rijdt er met 250 voorbij!]. In Breda ook nog kopmaken volgens mij, dus dat wordt echt een langzame trein. Ze kunnen beter een Fyra of een IR Antwerpen-Centraal - Breda inleggen, of een IC Brussel-Zuid - Breda.
Re: HST houdt vanaf 2013 halt in Mechelen en Noorderkempen
Je moet niet altijd alles bezien over de totale lengte want op dat vlak zijn op alle verbindingen weinig mensen. Hoeveel mensen nemen geregeld een ticket Eupen Oostende denk je? Zo ook met die fyra verbindingen.
Re: HST houdt vanaf 2013 halt in Mechelen en Noorderkempen
Inderdaad. Die Den-Haag-Breda-Brussel is vooral op de tussenstukjes interessant. Naar Breda zal er wel belangstelling zijn, me dunkt, gezien ze daar ook zo al treinen gaan inleggen, en Breda-Antwerpen lijkt me ook wel te kunnen scoren. Antwerpen-Brussel trekt ook altijd klanten, etc.
Re: HST houdt vanaf 2013 halt in Mechelen en Noorderkempen
Breda - Antwerpen - Brussel zou wel nuttig zijn, als er minstens een uurdienst komt. Een verlenging daarvan naar Rotterdam of Den Haag is niet zo nuttig. Er komt al een halfuurdienst Breda - Rotterdam - Schiphol - Amsterdam en bovendien wordt er serieus gekeken naar een treindienst (Venlo -) Eindhoven - Tilburg - Breda - Rotterdam - Den Haag via de HSL (ieder halfuur), onder de hoofdrailnetconcessie. Daarbovenop nog een extra tweeuurdienst (zoals nu de planning is) Breda - Rotterdam - Den Haag lijkt me weinig zinvol.groentje schreef:Inderdaad. Die Den-Haag-Breda-Brussel is vooral op de tussenstukjes interessant. Naar Breda zal er wel belangstelling zijn, me dunkt, gezien ze daar ook zo al treinen gaan inleggen, en Breda-Antwerpen lijkt me ook wel te kunnen scoren. Antwerpen-Brussel trekt ook altijd klanten, etc.
Groetjes,
Rian
Re: HST houdt vanaf 2013 halt in Mechelen en Noorderkempen
Houd er even rekening mee dat er toeslag gaat gelden. Nu is de Fyra Amsterdam - Rotterdam al een mislukking. Het aantal toeslag-betalende reizigers is heel laag' alleen door een fout van de NS reizen wat abonnementhouders mee zonder toeslag. Tussen Breda en Antwerpen is er ook te weinig klandizie: studenten gaan niet mee doordat het zo duur is [hun studentenkaart is sowieso niet geldig in de trein, dus normale kaartje + toeslag, en in de buslijn is de studentenkaart geldig]. Van Den Haag / Rotterdam naar Antwerpen - Brussel is het ook niet slim: de andere Fyra is veel sneller. Tussen Antwerpen, Mechelen en Brussel is het toch alleen maar boemelen, dus ongeveer net zo snel als een binnenlandse intercity. Hetzelfde is op Den Haag - Rotterdam. Uit Nederland wil er niemand naar Noorderkempen en vice versa. Kortom: dit gaat nog meer mislukken dan de Amsterdam - Rotterdam shuttle.groentje schreef:Inderdaad. Die Den-Haag-Breda-Brussel is vooral op de tussenstukjes interessant. Naar Breda zal er wel belangstelling zijn, me dunkt, gezien ze daar ook zo al treinen gaan inleggen, en Breda-Antwerpen lijkt me ook wel te kunnen scoren. Antwerpen-Brussel trekt ook altijd klanten, etc.