BENELUX
Re: BENELUX
Ondertussen hebben heel veel partijen al gemeld ertegen te zijn dat de Benelux verdwijnt. De SP heeft al sinds 2007 een petitie tegen behoude van de Benelux.
Ik woon zelf in Dordrecht, en ben er zeker tegen. Het is een hele goede verbinding, en je bent snel in Amsterdam, dus ook goed voor binnenlands verkeer. Daarnaast is het de enige trein die (zo goed als) altijd vol zit.
Ook toen het met vertragingen minder ging met de Benelux was de trein nog afgeladen vol. Je verliest er alleen maar klanten mee.
Ik vind de Benelux wel minder leuk sinds de rijtuigen niet meer rood-geel zijn, en zeker sinds de reeks 11 weg is.
Laatst nog reden er 2 11-jes op de Benelux(1181 en 1186), wegens tekort aan Traxx en toelating in Nederland. Weet iemand hier meer over?
Ik woon zelf in Dordrecht, en ben er zeker tegen. Het is een hele goede verbinding, en je bent snel in Amsterdam, dus ook goed voor binnenlands verkeer. Daarnaast is het de enige trein die (zo goed als) altijd vol zit.
Ook toen het met vertragingen minder ging met de Benelux was de trein nog afgeladen vol. Je verliest er alleen maar klanten mee.
Ik vind de Benelux wel minder leuk sinds de rijtuigen niet meer rood-geel zijn, en zeker sinds de reeks 11 weg is.
Laatst nog reden er 2 11-jes op de Benelux(1181 en 1186), wegens tekort aan Traxx en toelating in Nederland. Weet iemand hier meer over?
Re: BENELUX
Blijkbaar rijden er 2 rammen met I6 en I10 in de beneluxJoebbel schreef:Ondertussen hebben heel veel partijen al gemeld ertegen te zijn dat de Benelux verdwijnt. De SP heeft al sinds 2007 een petitie tegen behoude van de Benelux.
Ik woon zelf in Dordrecht, en ben er zeker tegen. Het is een hele goede verbinding, en je bent snel in Amsterdam, dus ook goed voor binnenlands verkeer. Daarnaast is het de enige trein die (zo goed als) altijd vol zit.
Ook toen het met vertragingen minder ging met de Benelux was de trein nog afgeladen vol. Je verliest er alleen maar klanten mee.
Ik vind de Benelux wel minder leuk sinds de rijtuigen niet meer rood-geel zijn, en zeker sinds de reeks 11 weg is.
Laatst nog reden er 2 11-jes op de Benelux(1181 en 1186), wegens tekort aan Traxx en toelating in Nederland. Weet iemand hier meer over?
Re: BENELUX
Rammen lopen in de wei260689 schreef:Blijkbaar rijden er 2 rammen met I6 en I10 in de beneluxJoebbel schreef:Ik vind de Benelux wel minder leuk sinds de rijtuigen niet meer rood-geel zijn, en zeker sinds de reeks 11 weg is.
Laatst nog reden er 2 11-jes op de Benelux(1181 en 1186), wegens tekort aan Traxx en toelating in Nederland. Weet iemand hier meer over?

Om op de vraag te antwoorden: er staan een paar elfjes op reserve volgens mij. Er rijdt sowieso af en toe een 11 om de toelating te behouden, maar onlangs was er blijkbaar ook een tekort aan werkende Traxxen.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Vergeet niet dat het eigenlijk maar een klein treinje is, vergeleken met de binnenlandse IC's. geen wonder dus dat die altijd zo vol is, er is gewoon een groot capaciteitsgebrek op deze verbinding. Zou er goed lange dubbeldekstrein rijden (zoals de binnenlandse IC) dan zou het ineens heel rustig lijken.Joebbel schreef:Ik woon zelf in Dordrecht, en ben er zeker tegen. Het is een hele goede verbinding, en je bent snel in Amsterdam, dus ook goed voor binnenlands verkeer. Daarnaast is het de enige trein die (zo goed als) altijd vol zit.
Re: BENELUX
Ja, dat is zeker waar, te kort eigenlijk.
Hij is niet de lengte van een normale IC,
als je ongeveer zou bereken:
IC Amsterdam - Vlissingen rijdt in de spits met 8-12 bakken V-IRM(dubbeldek) 2x per uur, tussen Amsterdam en Roosendaal zit die denk voor driekwart vol.
De Benelux rijdt met 7 bakken ICRm, 1x per uur, maar zit in de spits soms echt overvol
Hij is niet de lengte van een normale IC,
als je ongeveer zou bereken:
IC Amsterdam - Vlissingen rijdt in de spits met 8-12 bakken V-IRM(dubbeldek) 2x per uur, tussen Amsterdam en Roosendaal zit die denk voor driekwart vol.
De Benelux rijdt met 7 bakken ICRm, 1x per uur, maar zit in de spits soms echt overvol
Re: BENELUX
Knap staaltje waarheidsvoorstelling van NS Hispeed vandaag: Hoelang kan ik met InterCity Brussel nog naar Brussel?
Samenvatting: alle positieve zaken is onze verdienste, alles wat we niet leuk vinden is de schuld van de NMBS.
Samenvatting: alle positieve zaken is onze verdienste, alles wat we niet leuk vinden is de schuld van de NMBS.
Re: BENELUX
Rotterdam CS – Brussel 1:47 uur 1:12 0:15
Knap stukje rekenkunde ook IC tijd 1:47 Thalys 1:12 verschil 15 minuten ????
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
Ze geven ook totaal geen antwoord op de eigenlijke vraag.kika schreef:Knap staaltje waarheidsvoorstelling van NS Hispeed vandaag: Hoelang kan ik met InterCity Brussel nog naar Brussel?
Samenvatting: alle positieve zaken is onze verdienste, alles wat we niet leuk vinden is de schuld van de NMBS.

Re: BENELUX
De NMBS wordt twee keer genoemd en wat daar staat, is waar.kika schreef:Knap staaltje waarheidsvoorstelling van NS Hispeed vandaag: Hoelang kan ik met InterCity Brussel nog naar Brussel?Samenvatting: alle positieve zaken is onze verdienste, alles wat we niet leuk vinden is de schuld van de NMBS.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Het ging hem mij meer om hoe de zaken worden geschetst, impliciet. Als ik het artikel lees, lijkt het dat NS Hispeed de Benelux liefst tussen Rotterdam en Schiphol op de HSL zou laten rijden en dat de NMBS daar dwarsligt en die trein nog wel langs HS wilt laten rijden. Ook zaken als het kopje Den Haag waarbij wordt gezegd dat de Fyra daar niet zal komen, maar er op dit moment wel 8 treinen per uur zijn, zonder te vermelden dat de Benelux daarbij is geteld en er dus slechts 7 per uur zijn op een doordeweekse dag. (Wat ik nog steeds een fantastische verbinding vind.)
Feitelijk mag het dan mischien wel juist zijn (na de aanpassingen waar o.a. dentheo op had gewezen), ik stoor me een beetje aan de verbloemingen.
Feitelijk mag het dan mischien wel juist zijn (na de aanpassingen waar o.a. dentheo op had gewezen), ik stoor me een beetje aan de verbloemingen.
Re: BENELUX
Zo lang Den Haag onze regeringszetel is hebben we, denk ik persoonlijk, een grote behoefte aan een internationale trein over de klassieke oude lijn die eventueel zelfs in Leiden zou kunnen stoppen.
Re: BENELUX
Dat valt reuze mee. Den Haag HS is eigenlijk helemaal niet zo'n belangrijke internationale instap; het is gewoon schijn. Ze hebben alleen maar extra reizigers omdat de reizigers uit de richting Leiden [waar hij niet stopt
, en dat is niet omdat ik er woon] daar instappen.

Stuurrijtuigen Benelux buiten dienst
Stuurrijtuigen Benelux buiten dienst
Op 30 juni 2010 zijn de laatste drie stuurstandrijtuigen uit de Beneluxdienst verdwenen.
Daarmee komt na 36 jaar een eind aan het gebruik van stuurrijtuigen in de Beneluxdienst.
De huidige Bs-rijtuigen hebben 24 jaar dienstgedaan; van 1974 tot 1987 waren het verbouwde restauratie-/rijtuigen Plan D die
samen met NS-rijtuigen Plan W, NMBS-locomotieven Type 25.5 en en NMBS-rijtuigen type I4 die de Beneluxdienst deelden met de Benelux-Hondekoppen.
Op 30 juni 2010 zijn de laatste drie stuurstandrijtuigen uit de Beneluxdienst verdwenen.
Daarmee komt na 36 jaar een eind aan het gebruik van stuurrijtuigen in de Beneluxdienst.
De huidige Bs-rijtuigen hebben 24 jaar dienstgedaan; van 1974 tot 1987 waren het verbouwde restauratie-/rijtuigen Plan D die
samen met NS-rijtuigen Plan W, NMBS-locomotieven Type 25.5 en en NMBS-rijtuigen type I4 die de Beneluxdienst deelden met de Benelux-Hondekoppen.
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Re: BENELUX
Wel een beetje jammer voor die mensen die nog niet zo heel lang geleden buiten hun uren een stuurstand in de PRIO-kleuren staken.Wilson schreef:Stuurrijtuigen Benelux buiten dienst
Op 30 juni 2010 zijn de laatste drie stuurstandrijtuigen uit de Beneluxdienst verdwenen.
Daarmee komt na 36 jaar een eind aan het gebruik van stuurrijtuigen in de Beneluxdienst.
De huidige Bs-rijtuigen hebben 24 jaar dienstgedaan; van 1974 tot 1987 waren het verbouwde restauratie-/rijtuigen Plan D die
samen met NS-rijtuigen Plan W, NMBS-locomotieven Type 25.5 en en NMBS-rijtuigen type I4 die de Beneluxdienst deelden met de Benelux-Hondekoppen.
Re: BENELUX
Nouja, dat stuurstandrijtuig (Bs 105) heeft toch nog zo'n anderhalf jaar in die outfit rondgereden. 
