HLD 54
Re: HLD 54
Is dat een toeristentreintje of zoiets? want er zijn toch geen groene rijtuigen meer in dienst bij nmbs?
Re: HLD 54
Deze reed naar Oostende ter gelegenheid van 125 jaar kusttram.
Ik heb er ook een foto van, maar dan bij aankomst in Oostende.
Groetjes,
S.
Ik heb er ook een foto van, maar dan bij aankomst in Oostende.
Groetjes,
S.
Laatst gewijzigd door vasonline op 13 jun 2010, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.




Re: HLD 54
Vollen bak vooraan...ze waren best blij.
Ze keken iets meer sip 'smorgens in Gent, toen bleek dat de kop (van hun snelheidsmeter ?) zich losgewerkt had tijdens de rit met de stomer...
Enkele engelse amateurs zaaiden al paniek door te spreken over een "hot box".
Gelukkig waren er genoeg handen, bouten en sleutels voorhanden..
Ze keken iets meer sip 'smorgens in Gent, toen bleek dat de kop (van hun snelheidsmeter ?) zich losgewerkt had tijdens de rit met de stomer...
Enkele engelse amateurs zaaiden al paniek door te spreken over een "hot box".
Gelukkig waren er genoeg handen, bouten en sleutels voorhanden..
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: HLD 54
ik was een van de betrokken personen in de stuurpost aanwezig. In opleiding voor museummateriaal (de 54 is officieel nog niet aan mijn lijstje gekende locs toegevoegd).
De heen en terugrit tussen antwerpen en oostende was als volgt ingedeeld.
Heen
Dubbeltractie stoom+diesel tot gent, diesel van gent tot Oostende (de stomer ging tussendoor tanken in Kortrijk en daar draaien om dan achterwaarts naar oostende te rijden)
terugrit
Dubbeltractie stoom diesel van oostende tot Gent. Dieseltractie van Gent tot Antwerpen.
Wat was het probleemke voor 5404. De bevestigingsbouten van de snelheidsopnemer waren afgebroken en hing nog vast met 1 van de vier bouten. Al een geluk hadden ze in Gent nog een paar van die bouten liggen (wie zich nu dommer voelt mist dus gewoon die bouten
) en hebben we die kunnen gebruiken voor alles afbrak natuurlijk. De rit is verder gezet zonder noemenswaardige problemen.
De heen en terugrit tussen antwerpen en oostende was als volgt ingedeeld.
Heen
Dubbeltractie stoom+diesel tot gent, diesel van gent tot Oostende (de stomer ging tussendoor tanken in Kortrijk en daar draaien om dan achterwaarts naar oostende te rijden)
terugrit
Dubbeltractie stoom diesel van oostende tot Gent. Dieseltractie van Gent tot Antwerpen.
Wat was het probleemke voor 5404. De bevestigingsbouten van de snelheidsopnemer waren afgebroken en hing nog vast met 1 van de vier bouten. Al een geluk hadden ze in Gent nog een paar van die bouten liggen (wie zich nu dommer voelt mist dus gewoon die bouten

Re: HLD 54

Charleroi Sud 1981 by Museum van mijn Twintigste eeuw, on Flickr
Al weer meer dan 30 jaar geleden...
Al mijn foto's kunnen vrijelijk gebruikt worden onder Creative Commons licentie.