Bij Moelingen. Zonder station op dat korte stukje in Vlaanderen.overweg13 schreef:En waar mag die zich dan wel situeren?rvdborgt schreef:Maar wel transit door Vlaanderen.Paul schreef:Lijn 40 ligt tussen Wallonië en Nederland.
Groetjes,
Rian
Bij Moelingen. Zonder station op dat korte stukje in Vlaanderen.overweg13 schreef:En waar mag die zich dan wel situeren?rvdborgt schreef:Maar wel transit door Vlaanderen.Paul schreef:Lijn 40 ligt tussen Wallonië en Nederland.
Ja, ik had het ondertussen ook al uitgezocht. Bedankt.rvdborgt schreef:Bij Moelingen. Zonder station op dat korte stukje in Vlaanderen.
Groetjes,
Rian
Mijn God..rail s schreef:Schouppe terug naar NMBS?
Komt Etienne Schouppe opnieuw aan het hoofd van de NMBS? Zowel in de Wetstraat als bij de spoormaatschappij zelf wordt er gespeculeerd over een terugkeer van de voormalige NMBS-topman.
SchouppeSchouppe stapte in 2003 over naar de nationale politiek, na een lange carrière aan de top van de NMBS. Nu hij bij de jongste verkiezingen niet herkozen raakte, zou hij een comeback bij het overheidsbedrijf overwegen. "Als CD&V in de regering stapt en de liberalen in de oppositie belanden, is de kans groot dat Schouppe de plaats van huidig gedelegeerd bestuurder Marc Descheemaecker inneemt", klinkt het bij de bonden.
Schouppe zelfs spreekt over "wilde geruchten".
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id28622-Scho ... _NMBS.html
De verbinding Sint-Niklaas - Brussel is legendarisch traag. En ik denk niet dat iemand een rechtstreekse verbinding vraagt want die is er in sé al lang via Dendermonde. Maar bv. een verkorting in reistijd van bv. 10 minuten zou al veel frustatie wegnemen. Of een iets grotere reizigerscapaciteit tijdens de spits, of een grotere bedrijfszekerheid tijdens de wintermaanden,... Het zou allemaal al veel helpen.Steven schreef:allez hop en er staan weer schone beloftes in die amper haalbaar zijn, zoals betere verbindingen met Brussel. Nog een regio die een rechtstreekse trein met Brussel wil? is er nog wat plaats in de NZV. Man man, die politiekers toch.
Ik vraag me wel af hoe je die reistijdverkorting denkt te kunnen waarmaken. De enige reisweg zonder kopmaken gaat via Gent-Dampoort en Merelbeke, of door Mechelen langs Muizen. Kopmaken zal dus wel blijven, en met het huidig materieel (en zeker met M6), en de huidige procedures, is de stop in Dendermonde bijna niet in te korten zonder systematische vertraging te veroorzaken. De lijn versnellen lijkt me ook niet meteen haalbaar, er zitten enkele stevige hellingen in, en bochten rechttrekken is makkelijker gezegd dan gedaan.q149 schreef:De verbinding Sint-Niklaas - Brussel is legendarisch traag. En ik denk niet dat iemand een rechtstreekse verbinding vraagt want die is er in sé al lang via Dendermonde. Maar bv. een verkorting in reistijd van bv. 10 minuten zou al veel frustatie wegnemen. Of een iets grotere reizigerscapaciteit tijdens de spits, of een grotere bedrijfszekerheid tijdens de wintermaanden,... Het zou allemaal al veel helpen.
FLV-FGSP schreef:Schouppe? Die zouden ze op werkkamp naar Siberië moeten sturen wegens het verkwanselen van 1,8 miljard overheidsgeld.
De uitvinder van het warmwater? Typisch zo'n groene jongen....bobke schreef:
Groen!
'Lightrail tussen Kortrijk en Poperinge'
KORTRIJK - Vierde plaats Kamerlijst
gewezen provinciaal voorzitter Groen!
Wevelgem, 33jaar, Diensthoofd milieu gemeente Wevelgem
'Ik zou ijveren voor een beter openbaar vervoer. In deze regio is dat vaak problematisch. Als je bijvoorbeeld van Wevelgem naar Brugge wil sporen, dan doe je daar anderhalf uur over. Eerst moet je de trein nemen naar Kortrijk en daar dan wachten op de aansluiting naar Brugge. Dat zet niet aan tot treingebruik.'
'Ook de verbinding van Wevelgem naar Brussel is slechter in vergelijking met een paar jaar geleden. Door een wijziging doet de trein er nu tienminuten langer over.
'De NMBS heeft vaak de neiging om zijn buitengebieden wat te verwaarlozen. Het verouderd materiaal op de lijn Poperinge/Brussel - die over Wevelgem en Kortrijk loopt - is ergerlijk. De NMBS moet daar meer in investeren.'
'Bovendien zouden we ook een lightrail-verbinding moeten hebben tussen Kortrijk en Poperinge. Zo'n lightrail trekt sneller op en stopt sneller. Ook zou er een verbinding moeten komen naar de metrohalte in Risquons-Tout (dicht bij Aalbeke en Rekkem) via de spoorlijn Kortrijk - Moeskroen, zodat je op het netwerk rond Rijsel zou zitten.'
Qua "verouderd materieel" heeft ie wel een heel klein puntje: de IC L moet zowat de enige IC zijn die nog systematisch met Break gereden wordt, afgezien van een handvol ritjes met 27+M6. Er is uiteraard nog veel ouder materieel dan de Break, maar vergeleken met bijvoorbeeld de MS96 die nu op meer en meer IR's en zelfs L's al z'n intrede heeft gedaan...Rétro schreef:
De uitvinder van het warmwater? Typisch zo'n groene jongen....
De trein waar IK op zit, die moet verbeteren.... a.u.b zeg.
Verouderd materiaal op de lijn Poperinge/ Brussel????????????????? Waar haalt die dat uit? En een lightrail-verbinding moeten hebben tussen Kortrijk en Poperinge, da's in 1 keer de complete ondergang van de spoorweg.![]()
Zo'n lightrail trekt sneller op (Die weet niet wat dat gaat teweeg brengen aan élektriciteits-verbruik zeker)