Treinbestuuders opleiding
Re: Treinbestuuders opleiding
dat was de persoon die mijn aanwervingspapieren in orde heeft gebracht op mijn eerste dag die dat gezegd heeft dat ze onlangs nog iemand naar huis heeft moeten sturen, en die persoon had zelfs al ontslag genomen bij zijn vorig werk.
Mjah ik heb het aan de HR gevraagd allesinds en die zeiden dat het in orde zou moeten zijn.Kristofke schreef:dat was de persoon die mijn aanwervingspapieren in orde heeft gebracht op mijn eerste dag die dat gezegd heeft dat ze onlangs nog iemand naar huis heeft moeten sturen, en die persoon had zelfs al ontslag genomen bij zijn vorig werk.
Bij "ambtenaren" ligt dat nu eenmaal anders , daar zijn nu eenmaal procedures nodig om politieke en vakbond-spelletjes te "beperken".Tim schreef: Ben nu treinbestuurder bij Crossrail en daar was het geen enkel probleem. Ze hebben liever gemotiveerde mensen dan mensen die het geen bal interesseert maar wel het juiste diploma hebben.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Vroeger waren die procedures er nochtans niet.dentheo schreef:Bij "ambtenaren" ligt dat nu eenmaal anders , daar zijn nu eenmaal procedures nodig om politieke en vakbond-spelletjes te "beperken".Tim schreef: Ben nu treinbestuurder bij Crossrail en daar was het geen enkel probleem. Ze hebben liever gemotiveerde mensen dan mensen die het geen bal interesseert maar wel het juiste diploma hebben.

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
dan bet u waarschijnlijk de periode vergeten waar de affiches uitgehangen werden in openbare gebouwen en scholen om treinbestuurders te recruteren.HLE 2302 schreef:Vroeger waren die procedures er nochtans niet.dentheo schreef:Bij "ambtenaren" ligt dat nu eenmaal anders , daar zijn nu eenmaal procedures nodig om politieke en vakbond-spelletjes te "beperken".Tim schreef: Ben nu treinbestuurder bij Crossrail en daar was het geen enkel probleem. Ze hebben liever gemotiveerde mensen dan mensen die het geen bal interesseert maar wel het juiste diploma hebben.
Inschrijven met diploma A2 electriciteit,metaal, of houtbewerking.
Eind 77 , 78 om het enorme tekort op te vangen diploma A3 electriciteit,metaal , of houbewerking.
Ingangsexamens met een hoge moeilijkheidsgraad met vragen wiskunde,metaal of electriciteit naar keuze en mechanica (zal nu wel anders noemen versneling, vertraging enz..)
Ingangexamen in een centrale werkplaats of in de Frankrijkstraat met vezegelde omslag gekleefd op uw examenblad.maar laten we eerlijk blijven de selektie gebeurde dan meer tijdens de opleiding, gedurend mijn bericht P is meer dan 50% afgevallen tijdens de partiele examens.
Ik heb in 2006 in de opleiding gezeten. In mijn lichting zaten er oa een Lic.Geschiedenis, Lic. informatica, journalist... allemaal hebben ze aan de opleiding
deelgenomen en allemaal geslaagd als treinbestuurder. 2 ervan rijden nu zelfs internationaal goederenvervoer naar Luxemburg en Frankrijk. Het is en blijft een
dikke zever dat mensen met een niet technisch diploma niet met een trein kunnen rijden. Met een trein rijden is reglementering toepassen. Qua depannage zal het misschien
iets moeilijker zijn maar met wat interesse moet dat ook in orde komen.
Ik hoop voor jou dat het io komt
deelgenomen en allemaal geslaagd als treinbestuurder. 2 ervan rijden nu zelfs internationaal goederenvervoer naar Luxemburg en Frankrijk. Het is en blijft een
dikke zever dat mensen met een niet technisch diploma niet met een trein kunnen rijden. Met een trein rijden is reglementering toepassen. Qua depannage zal het misschien

Wel het is in orde gekomenlucian schreef:Ik heb in 2006 in de opleiding gezeten. In mijn lichting zaten er oa een Lic.Geschiedenis, Lic. informatica, journalist... allemaal hebben ze aan de opleiding

vandaag infodag gehad en ze controleren nu vooraf op diploma. Informatica wordt vanaf heden ook gwn aanvaard.
Ondertussen ook al een tijdje geslaagd voor de geschiktheidstesten en het mondeling onderhoud staat al voor de deur (25/08 om 11u)
Iemand die mij tips kan geven of zoal vertellen wat gevraagd wordt?? iemand met zelf recentelijke ervaring mss? let me know
Iemand die mij tips kan geven of zoal vertellen wat gevraagd wordt?? iemand met zelf recentelijke ervaring mss? let me know
Het mondeling gesprek is iets vrij klassiek. Zorg dat je fris van geest bent (uitgeslapen zijn). Wees gewoon jezelf en antwoord gewoon op de vragen. Meestal gaat het over vrij persoonlijke zaken en op basis van uw antwoorden ontstaan al eens nieuwe vragen. Ze zullen op die manier vooral trachten uit te zoeken hoe het met uw motivatie gesteld is. Wees eerlijk met uzelf, ga zeker niet overdrijven (een fout gemaakt door vele freaks die dan vaststellen dat ze er niet doorgeraken).
Ik had mijn mondeling onderhoud in december.
Ze beginnen inderdaad eerst met persoonlijke vragen: motivatie en dergelijke.
Er volgde dan een fysicavraag (vrij eenvoudig over de wet van Ohm).
En dan kreeg ik nog een resem veiligheidsvragen à la "wat zou jij doen?".
Maar inderdaad, wees jezelf en eerlijk. Als je een antwoord geeft dat zij "verdacht" vinden, gaan ze doorvragen en val je waarschijnlijk door de mand.
Ze beginnen inderdaad eerst met persoonlijke vragen: motivatie en dergelijke.
Er volgde dan een fysicavraag (vrij eenvoudig over de wet van Ohm).
En dan kreeg ik nog een resem veiligheidsvragen à la "wat zou jij doen?".
Maar inderdaad, wees jezelf en eerlijk. Als je een antwoord geeft dat zij "verdacht" vinden, gaan ze doorvragen en val je waarschijnlijk door de mand.
Een minirokje of een zomerkleedje da werkt altijdDarko schreef:Thanks Thanks.
En wa kunt ge best aandoen?

tenzij ge geen vrouw zijt misschien

Kzen geen vrouw neje :ppietje schreef:Een minirokje of een zomerkleedje da werkt altijdDarko schreef:Thanks Thanks.
En wa kunt ge best aandoen?![]()
![]()
![]()
![]()
tenzij ge geen vrouw zijt misschien![]()