ES64F4-115

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Sander14

Re: ES64F4-115

Bericht door Sander14 »

In België is dat dus anders omtrent de toelating. Hier in Nederland is de V250 'Fyra' ook nog niet toegelaten, maar deze staat wel op Watergraafsmeer en rijdt telkens op en neer tussen Watergraafsmeer en Eindhoven, want tussen Eindhoven en Venlo (voornamelijk tussen Helmond en Horst, daar mag 160 km/h gereden worden) wordt er getest.
ziemon

Re: ES64F4-115

Bericht door ziemon »

Ik denk dat de lok nog gewoon van Siemens is. De klant (MRCE Dispolok) bestelt een lok welke in België kan rijden, dan moet Siemens daarvoor zorgen als ze toezeggen dat ze dat kunnen leveren.

Draagt de lok al een afname-datum? Iemand deze gezien op de machine?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: ES64F4-115

Bericht door treinbruno »

In de DB ÖBB eurocity's over de brenner rijdt men ook gewoon met dat soort loc's reizigerstreinen
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: ES64F4-115

Bericht door dentheo »

ziemon schreef:Ik denk dat de lok nog gewoon van Siemens is. De klant (MRCE Dispolok) bestelt een lok welke in België kan rijden, dan moet Siemens daarvoor zorgen als ze toezeggen dat ze dat kunnen leveren.
Klopt, en die mensen van Siemens rijden nu al een jaar rond met de mensen van NMBS voor toelating van reeks 18, dus dit zou toch moeten lukken. :) :)
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: ES64F4-115

Bericht door dentheo »

Volgens foto op Wallorail...retour Siemens Avarie-grave.....

Dus grote "brokken" !!!!
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL
Berichten: 2305
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: ES64F4-115

Bericht door AlexNL »

Iets vollediger, op Wallorail staat:
La 189 115 a subit un avarie grave lors des essais entre Ath et Silly. C'est la PB18 de Crossrail qui a assuré le transfert de Schaerbeek à Aachen West. Décidément, le réseau Infrabel ne réussi pas au matériel Siemens.
Vertaald als (vertaald door Google en kloppend gemaakt door mij):
De 189.115 heeft ernstige schade geleden tijdens de tests tussen Ath en Silly. Dit is de PB18 van Crossrail, die de overdracht van Schaarbeek naar Aachen West waarborgt. Het is zeker dat het Infrabel-netwerk niet succesvol is voor Siemens-apparatuur.
Ernstige schade geleden doet mij vermoeden dat hij ergens tegenaan is gereden, of dat er een andere vorm van vandalisme is gepleegd. Hoe dan ook is het zonde om hem nu alweer te zien vertrekken.

Bron en foto's op Wallorail (deeplink).
13'erke

Re: ES64F4-115

Bericht door 13'erke »

AlexNL schreef:Iets vollediger, op Wallorail staat:
La 189 115 a subit un avarie grave lors des essais entre Ath et Silly. C'est la PB18 de Crossrail qui a assuré le transfert de Schaerbeek à Aachen West. Décidément, le réseau Infrabel ne réussi pas au matériel Siemens.
Vertaald als (vertaald door Google en kloppend gemaakt door mij):
De 189.115 heeft ernstige schade geleden tijdens de tests tussen Ath en Silly. Dit is de PB18 van Crossrail, die de overdracht van Schaarbeek naar Aachen West waarborgt. Het is zeker dat het Infrabel-netwerk niet succesvol is voor Siemens-apparatuur.
Ernstige schade geleden doet mij vermoeden dat hij ergens tegenaan is gereden, of dat er een andere vorm van vandalisme is gepleegd. Hoe dan ook is het zonde om hem nu alweer te zien vertrekken.

Bron en foto's op Wallorail (deeplink).
Neen, kortsluiting...
Kleine knal en het was ermee gedaan :wink:
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: ES64F4-115

Bericht door Stijn82 »

Stomme vraag misschien, maar in welk opzicht verschilt deze loc van de reeks 18? Hopelijk gaan de 18'en niet zo snel in rook op als dit exemplaar ;)

Edit: al opgezocht, blijkbaar zijn dit cargo locs :)
AlexNL
Berichten: 2305
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: ES64F4-115

Bericht door AlexNL »

Wat ik heb begrepen van MRCE is dat je ze zowel voor cargo als voor passagiersvervoer in kunt zetten. Ik ben wel benieuwd wat er geknald is, en waarom.
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: ES64F4-115

Bericht door dentheo »

De vroegere meerspanningsloks uit Duitsland hadden altijd dikwijls problemen onder 3000V.
Volgens hen omdat er kortstondige pieken van 3600V op zitten die hun electronika grillde....
Geruchten of bijgeloof ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: ES64F4-115

Bericht door Stijn82 »

Oei, dan zou de 18 ook wel es een knaller kunnen worden :lol:
AlexNL
Berichten: 2305
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: ES64F4-115

Bericht door AlexNL »

dentheo schreef:De vroegere meerspanningsloks uit Duitsland hadden altijd dikwijls problemen onder 3000V.
Wat is er dan anders bij de Traxx'en dan bij de EuroSprinters? Ik heb nog geen verhalen gehoord van gegrillde electronica bij Traxx-locs. :lol:
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: ES64F4-115

Bericht door nahoj »

dentheo schreef:De vroegere meerspanningsloks uit Duitsland hadden altijd dikwijls problemen onder 3000V.
Volgens hen omdat er kortstondige pieken van 3600V op zitten die hun electronika grillde....
Geruchten of bijgeloof ???
Een nominale spanning van 3kV DC mag volgens de officiële UIC-voorschriften variëren van 2kV tot 3,6kV met pieken tot 3,9kV. Met 'variëren' bedoel ik uiteraard zeer trage variaties, geen frequentie van 50Hz of zo. In de praktijk gaat het hier om variaties in functie van lijnbelasting en afstand tot het onderstation.
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: ES64F4-115

Bericht door dentheo »

Er zal toch wel een rimpel opzitten van de gelijkrichters ???
Theo
Groeten vanop de Heide
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: ES64F4-115

Bericht door nahoj »

dentheo schreef:Er zal toch wel een rimpel opzitten van de gelijkrichters ???
Wellicht, maar zowiezo, inclusief rimpel, moet de spanning in principe binnen bovenstaande normen blijven.
Plaats reactie