IJzeren Rijn
Re: IJzeren Rijn
Het probleem is dat actiegroeperingen vrezen dat bij heropening voor personenvervoer het hek van de dam is en dat er ook snel meer goederenvervoer zal komen.
Re: IJzeren Rijn
Dat ligt iets subtieler denk ik. Het baanvak Neerpelt - Weert is nooit gesloten geweest (behalve voor werkzaamheden) en iedere toegelaten vervoerder die daar paden aanvraagt, kan er krijgen. Dat er wat hogere snelheden nodig zijn voor een zinvolle reizigersdienst, dat klopt natuurlijk, maar daarvoor is in Nederland wel een potje te vinden, mits er voldoende belangstelling wordt getoond door vervoerders of vervoersautoriteiten.giuseppe schreef:Het probleem is dat actiegroeperingen vrezen dat bij heropening voor personenvervoer het hek van de dam is en dat er ook snel meer goederenvervoer zal komen.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: IJzeren Rijn
klopt , Weert , Budel zijn uiteraard ook voor de verbinding Antwerpen-Weert op voorwaarde dat er geen goederenverkeer isLML schreef:Nederland ligt nog steeds dwars voor goederentreinen over de IJzeren Rijn, maar reizigerstreinen zou toch bespreekbaar worden? Of vergis ik mij?
Re: IJzeren Rijn
Waarom staat er dan een bordje einde ATB na Olst ri Zwolle en vv? En een bord "ATB" en daar "CODE" in omgekeerde richting?Mark7758 schreef:Zwolle-Olst-Deventer heeft gewoon ATB. (Zie ook netverklaring Prorail)
Re: IJzeren Rijn
Dat is alleen voor het linkerspoor. Het rechterspoor heeft/zou volgens Prorail gewoon ATB. (Zie de netverklaring)
Persoonlijk heb ik het niet gezien. Zou er eens mee moeten rijden voorin. Dan weet ik het zeker. Zal maandag op kantoor de tekeningen er eens bij pakken.
Persoonlijk heb ik het niet gezien. Zou er eens mee moeten rijden voorin. Dan weet ik het zeker. Zal maandag op kantoor de tekeningen er eens bij pakken.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: IJzeren Rijn
Daarnet gelezen in De Morgen (http://www.demorgen.be/.../Gemeenten-ak ... land.dhtml):
Gemeenten akkoord over tweede treinverbinding België-Nederland
29/06/10 18u28
De gemeenten Neerpelt, Overpelt, Hamont-Achel, Cranendonck (NL) en Weert (NL) zijn akkoord om een treinverbinding tot stand te brengen voor personenvervoer tussen Weert en Neerpelt en zo naar Antwerpen. Dit zou na de grensovergang in Roosendaal de tweede grensoverschrijdende treinverbinding kunnen worden, aldus de vijf gemeenten in een gemeenschappelijk persbericht.
In een vergadering die gisteravond plaatsvond, werd bij de drie Belgische en de twee Nederlandse grensgemeenten een grote bereidheid gevonden om de spoorverbinding voor passagiers tussen Neerpelt en Weert tot stand te brengen. Het is meteen een rechtstreekse aansluiting naar Antwerpen.
Volgens de burgemeesters bestaat er voldoende reizigerspotentieel voor deze verbinding. Ze stellen bovendien dat, in het Europa van vandaag, het niet van deze tijd is dat de spoornetwerken van beide landen zo slecht met elkaar verbonden zijn.
De vijf gemeenten zullen deze zomer alle gegevens verzamelen die de haalbaarheid van deze tweede spoorverbinding tussen Vlaanderen en Nederland ondersteunen. Vervolgens zal via de provincies en de regionale overheden het plan van aanpak worden voorgelegd aan de nationale overheden, die uiteindelijk de beslissing moeten nemen. (belga/kve)
Spoorse groeten,
Davy Ickx
Davy Ickx
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: IJzeren Rijn
Ze zijn Lommel nog vergeten , die zijn ook helemaal te vinden voor de verbinding naar Weert en de Ijzeren Rijndavyickx schreef:Daarnet gelezen in De Morgen (http://www.demorgen.be/.../Gemeenten-ak ... land.dhtml):
Gemeenten akkoord over tweede treinverbinding België-Nederland
29/06/10 18u28
De gemeenten Neerpelt, Overpelt, Hamont-Achel, Cranendonck (NL) en Weert (NL) zijn akkoord om een treinverbinding tot stand te brengen voor personenvervoer tussen Weert en Neerpelt en zo naar Antwerpen. Dit zou na de grensovergang in Roosendaal de tweede grensoverschrijdende treinverbinding kunnen worden, aldus de vijf gemeenten in een gemeenschappelijk persbericht.
In een vergadering die gisteravond plaatsvond, werd bij de drie Belgische en de twee Nederlandse grensgemeenten een grote bereidheid gevonden om de spoorverbinding voor passagiers tussen Neerpelt en Weert tot stand te brengen. Het is meteen een rechtstreekse aansluiting naar Antwerpen.
Volgens de burgemeesters bestaat er voldoende reizigerspotentieel voor deze verbinding. Ze stellen bovendien dat, in het Europa van vandaag, het niet van deze tijd is dat de spoornetwerken van beide landen zo slecht met elkaar verbonden zijn.
De vijf gemeenten zullen deze zomer alle gegevens verzamelen die de haalbaarheid van deze tweede spoorverbinding tussen Vlaanderen en Nederland ondersteunen. Vervolgens zal via de provincies en de regionale overheden het plan van aanpak worden voorgelegd aan de nationale overheden, die uiteindelijk de beslissing moeten nemen. (belga/kve)
Re: IJzeren Rijn
1: Essen-Roosendaal
2: Kempen - Breda
3: Wezet-Maastricht
...Als die gemeenten nog niet tot 5 kunnen tellen, hoe zit het dan met de budgettering?
2: Kempen - Breda
3: Wezet-Maastricht
...Als die gemeenten nog niet tot 5 kunnen tellen, hoe zit het dan met de budgettering?
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: IJzeren Rijn
En als je de goederen meetelt is er ook nog iets ten noorden van Gent... wat er niet vanaf doet dat de nieuwe dienst meer dan welkom zou zijn.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: IJzeren Rijn
Euh... Rijden er soms treinen van de Kempen naar Breda? Ik denk het niet.kika schreef:1: Essen-Roosendaal
2: Kempen - Breda
3: Wezet-Maastricht
...Als die gemeenten nog niet tot 5 kunnen tellen, hoe zit het dan met de budgettering?
Wezet-Maastricht, dit is eigenlijk een verbinding Luik-Maastricht, waar de Vlamingen niet zo veel aan hebben, probeer maar eens van Hasselt naar Maastricht te treinen, kan je beter de bus nemen.
Re: IJzeren Rijn
Er rijden soms treinen door de kempen naar Breda, ja, reizigers oppikken is een ander verhaal. (Of ligt Brecht niet in de Kempen? Nu doe je me twijfelen). Het ging me er om dat ze het hebben overdcr schreef: Euh... Rijden er soms treinen van de Kempen naar Breda? Ik denk het niet.
Wezet-Maastricht, dit is eigenlijk een verbinding Luik-Maastricht, waar de Vlamingen niet zo veel aan hebben, probeer maar eens van Hasselt naar Maastricht te treinen, kan je beter de bus nemen.
. Als je oplet, merk je dat ik enkele, maar niet alle grensovergangen noem, niet de lijnen. Oh en ik ben geboren in Vlaanderen en heb toch erg veel aan de verbinding Luik-Maastricht, maar goed ik kom dan ook bijna nooit in Hasselt.Dit zou na de grensovergang in Roosendaal de tweede grensoverschrijdende treinverbinding kunnen worden
Re: IJzeren Rijn
Nu wordt Maastricht - Hasselt ook wel heropend, maar die verbinding is in de huidige tramvorm weinig zinvol voor doorgaande reizigers.
Re: IJzeren Rijn
http://www.autoweek.nl/video/2000/Rij-i ... ot-308-GTI
De redacteur stoeit met het nieuwste snelle Peugeotje. Meteen (vanaf 00:57) valt op dat ie tijdens de test onfatsoenlijk snel door bos- en natuurgebied raast. En ja hoor, ongeveer halverwege het filmpje (03:11) zoomt de camera triomfantelijk in op een bordje dat aangeeft 'Stiltegebied', waarna de Peugeot met gierende banden en loeiende motor voorbij komt boenderen.
Als je dan weet dat die NL'ers al tientallen jaren heisa maken rond het feit dat er ooit weer goederentreinen zouden rijden door 'de Meinweg' (waarbij ze eraan voorbijgaan dat op die manier dagelijks honderden vrachtauto's van de weg gehaald worden) dan is dit wel "grappig".
De redacteur stoeit met het nieuwste snelle Peugeotje. Meteen (vanaf 00:57) valt op dat ie tijdens de test onfatsoenlijk snel door bos- en natuurgebied raast. En ja hoor, ongeveer halverwege het filmpje (03:11) zoomt de camera triomfantelijk in op een bordje dat aangeeft 'Stiltegebied', waarna de Peugeot met gierende banden en loeiende motor voorbij komt boenderen.
Als je dan weet dat die NL'ers al tientallen jaren heisa maken rond het feit dat er ooit weer goederentreinen zouden rijden door 'de Meinweg' (waarbij ze eraan voorbijgaan dat op die manier dagelijks honderden vrachtauto's van de weg gehaald worden) dan is dit wel "grappig".
Re: IJzeren Rijn
De Meinweg is alleen maar een slap excuus, men interesseert zich helemaal niet voor natuur; de Nederlanders hebben gewoon geen zin in die lijn.mirax schreef:http://www.autoweek.nl/video/2000/Rij-i ... ot-308-GTI
De redacteur stoeit met het nieuwste snelle Peugeotje. Meteen (vanaf 00:57) valt op dat ie tijdens de test onfatsoenlijk snel door bos- en natuurgebied raast. En ja hoor, ongeveer halverwege het filmpje (03:11) zoomt de camera triomfantelijk in op een bordje dat aangeeft 'Stiltegebied', waarna de Peugeot met gierende banden en loeiende motor voorbij komt boenderen.
Als je dan weet dat die NL'ers al tientallen jaren heisa maken rond het feit dat er ooit weer goederentreinen zouden rijden door 'de Meinweg' (waarbij ze eraan voorbijgaan dat op die manier dagelijks honderden vrachtauto's van de weg gehaald worden) dan is dit wel "grappig".