Sorry, ik dacht dat het over de I6 Bc ging, waar ook al sprake van was, enkele posts geleden. Te rap geweest.Molenbruch Y. schreef:Hoe kom je eigenlijk aan dat cijfer? De reeks 21 telt toch 60 exemplaren, die allemaal zijn toegewezen aan Oostende?Alle 15.
Groeten,
Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: gewijzigde samenstelling.
Ah, dat verklaart meteen ook de vreemde uitleg over die internationale treinen...
Als we beluxtrains.net en het Spoorwegjournaal mogen geloven, zijn de I10-rijtuigen die op weekdagen de EC-treinen 90 en 91 versterken van/tot Luxemburg, sinds halverwege maart trouwens vervangen door I6 Bc-ligrijtuigen. Is dat nog steeds zo?
Groeten,
Als we beluxtrains.net en het Spoorwegjournaal mogen geloven, zijn de I10-rijtuigen die op weekdagen de EC-treinen 90 en 91 versterken van/tot Luxemburg, sinds halverwege maart trouwens vervangen door I6 Bc-ligrijtuigen. Is dat nog steeds zo?
Groeten,
Re: gewijzigde samenstelling.
Klopt. Is sinds midden juni (aanpassing dienstregeling) ook officieel zo.Molenbruch Y. schreef:Ah, dat verklaart meteen ook de vreemde uitleg over die internationale treinen...
Als we beluxtrains.net en het Spoorwegjournaal mogen geloven, zijn de I10-rijtuigen die op weekdagen de EC-treinen 90 en 91 versterken van/tot Luxemburg, sinds halverwege maart trouwens vervangen door I6 Bc-ligrijtuigen. Is dat nog steeds zo?
Groeten,
Ik weet dat deze rijtuigen vooral als versterking dienen voor de ochtendtrein. Zijn ze eigenlijk ook toegankelijk op de avondtrein (IC 90)?
Re: gewijzigde samenstelling.
Hoi,
Afgelopen vrijdag heb ik mij tussen Namen en Brussel comfortabel geinstalleerd in een I6BC rijtuig en de trein was de EC Vauban.
Lukas
Afgelopen vrijdag heb ik mij tussen Namen en Brussel comfortabel geinstalleerd in een I6BC rijtuig en de trein was de EC Vauban.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: gewijzigde samenstelling.
Je kunt die bedden zelfs nog gewoon in nachtstand zetten, rugleuning optillen en als je hem hoog genoeg heft het haakje uitklappen, en dan krijg je een couchette met 6 ligbanken.
Dan nog het schuifgordijn dicht, couchette vergrendelen, licht uit, en het is compleet
Zou er wel uitgehaald mogen worden voor dagtreinen, die deurvergrendeling.
De deurvergrendeling van een I6bc compartiment is zelfs niet eens langs buiten open te krijgen met een driewegsleutel
Dan nog het schuifgordijn dicht, couchette vergrendelen, licht uit, en het is compleet

Zou er wel uitgehaald mogen worden voor dagtreinen, die deurvergrendeling.
De deurvergrendeling van een I6bc compartiment is zelfs niet eens langs buiten open te krijgen met een driewegsleutel


Re: gewijzigde samenstelling.
Deze middag om 13h20 reden er een aantal MW41-stellen vanuit de NZ-tunnel naar Brussel-Zuid.
Is dit wel toegelaten?
Is dit wel toegelaten?
Re: gewijzigde samenstelling.
In de netverklaring vind ik zelfs geen enkele beperking voor mw41. De NZV zal dus ook wel tot hun speeldomein behoren. Waarom twijfel je? Wegens de dieselmotoren? Vergeet niet dat het gros van de treinen in de jaren 1960 en 1970 in de NZV door diesels gesleept werden.dcr schreef:Deze middag om 13h20 reden er een aantal MW41-stellen vanuit de NZ-tunnel naar Brussel-Zuid.
Is dit wel toegelaten?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: gewijzigde samenstelling.
In de periode volgend op de brand in het tractieonderstation van Brussel-Zuid, eind 2006, zijn zelfs een aantal P-treinen doorheen de NZV gedurende enkele maanden door AR 41's verzekerd. Ze zijn er dus zeker toegelaten...
Groeten,
Groeten,
Re: gewijzigde samenstelling.
Enkel voor stoomtreinen zijn er beperkingen, niet voor dieselsdcr schreef:Deze middag om 13h20 reden er een aantal MW41-stellen vanuit de NZ-tunnel naar Brussel-Zuid.
Is dit wel toegelaten?

Re: gewijzigde samenstelling.
Ik heb er zelfs ingezeten:P Jammer dat er geen airco was, maar de capaciteit was zeker groot genoegTerminus schreef:Vandaag: een stam M4'en op de IC Charleroi-Antwerpen.

Re: gewijzigde samenstelling.
overweg13 schreef:In de netverklaring vind ik zelfs geen enkele beperking voor mw41. De NZV zal dus ook wel tot hun speeldomein behoren. Waarom twijfel je? Wegens de dieselmotoren? Vergeet niet dat het gros van de treinen in de jaren 1960 en 1970 in de NZV door diesels gesleept werden.dcr schreef:Deze middag om 13h20 reden er een aantal MW41-stellen vanuit de NZ-tunnel naar Brussel-Zuid.
Is dit wel toegelaten?
In de noord zuid van Antwerpen mogen ze alsinds niet in.Molenbruch Y. schreef:In de periode volgend op de brand in het tractieonderstation van Brussel-Zuid, eind 2006, zijn zelfs een aantal P-treinen doorheen de NZV gedurende enkele maanden door AR 41's verzekerd. Ze zijn er dus zeker toegelaten...
Groeten,



Re: gewijzigde samenstelling.
Daarvan is alleszins niets in de netverklaring te vinden.Robin schreef: In de noord zuid van Antwerpen mogen ze alsinds niet in.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
- Locatie: Muizen
- Contacteer:
Re: gewijzigde samenstelling.
ir-trein 3327 antwerpen-centraal(07.06) - Brussel-zuid(07.56)
reed maar met 1 break
mvg
Domien
reed maar met 1 break
mvg
Domien
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
Re: gewijzigde samenstelling.
Dit heeft te maken omdat dan het brandalarm zou afgaan.overweg13 schreef:Daarvan is alleszins niets in de netverklaring te vinden.Robin schreef: In de noord zuid van Antwerpen mogen ze alsinds niet in.
Moest men ooit een trein depanneren met een diesel dan moet men het alarm eerst afzetten.
Je zal nooit een mw41 ergens anders zien staan buiten de +1.


