Klopt, een sneltram betekent veel tijdswinst t.o.v. een gewone tram, zie maar naar de sneltrams tussen Nieuwpoort en Oostende Station, die stopt slechts op vier haltes. Dit betekent daar een tijdswinst van bijna 10 minuten.Wover schreef:Een andere oplossing is om in Antwerpen sneltrams te laten rijden tussen Wommelgem en het centrum. Die zouden dan maar op enkele centrale haltes stoppen bv.
Maar dat zal er wel weer niet van komen en bovendien zijn de trams in Antwerpen tergend traag. En nog een klein details is dat de sporen (nog) niet tot aan de autosnelweg liggen.
Moeilijk bereikbare stations
Re: Moeilijk bereikbare stations
10 minuten op de afstand Nieuwpoort-Oostende is echt niet zo veel als de Lijn het verkoopt.
Het grote voordeel is dat de aankomst van de tram en het vertrek van de trein goed overeenkomen. Moest er nu een gewone tram rijden, met hetzelfde aankomstuur in Oostende zou die nog veel meer volk trekken.
Dus het voordeel van de Xtra zit 'm in de aansluitingen, niet in de snelheid. Het gebeurt trouwens niet zelden dat de gewone tram de Xtra voor hem inhaalt omdat hij vertraging heeft. Dan heb je 2 trams die geen aansluiting hebben...
BDJ
Het grote voordeel is dat de aankomst van de tram en het vertrek van de trein goed overeenkomen. Moest er nu een gewone tram rijden, met hetzelfde aankomstuur in Oostende zou die nog veel meer volk trekken.
Dus het voordeel van de Xtra zit 'm in de aansluitingen, niet in de snelheid. Het gebeurt trouwens niet zelden dat de gewone tram de Xtra voor hem inhaalt omdat hij vertraging heeft. Dan heb je 2 trams die geen aansluiting hebben...
BDJ
-
- Contacteer:
jammer genoeg staan de 2 stations van Bastogne wel nog altijd vermeld in railtime.Bartjedj schreef:De treinen in Bastogne zijn stopgezet door de slechte staat van de lijn in 2003.
Die lijn is momenteel nog altijd "tijdelijk gesloten", de verbinding wordt uitgevoerd door bussen.
Doordat de bussen echter even snel of zelfs sneller zijn dan de toenmalige treinen, is de kans redelijk klein dat het nog heropent. Maar officieel is het dus nog altijd tijdelijk.
Je kan trouwens (iig tot 2007, nu weet ik het niet) nog altijd een nmbs-biljet kopen tot Bastogne.
BDJ
mvg
Domien
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
Dat komt omdat de verbinding nog steeds te koop is als treinticket. Je kan dus perfect een ticket Brussel - Bastogne vragen. Het is een verbinding waarvan je de uurregeling in het spoorboekje kan vinden.
Weet iemand trouwens hoe het zit met het station Maulusmühle in Luxemburg? Als ik in de elektronische reisplanner kijk, lijkt het erop dat dat station (op een paar ochtendritten doordeweeks na) enkel in noordelijke richting bediend wordt, dus alleen treinen richting Troisvièrges. Om naar Clervaux en verder te gaan, zou je dus in Troisvièrges over moeten stappen op een trein terug, die Maulusmühle vervolgens voorbij rijdt. Klopt dit?
-
Volgens www.mobiliteit.lu zijn er in elke richting treinen hoor
richting Luxemburg u48 (alleen oneven uren)
richting Troisvierges u12 (alleen oneven uren)

richting Luxemburg u48 (alleen oneven uren)
richting Troisvierges u12 (alleen oneven uren)

Het is nog vreemder dan ik dacht.
Ik heb inmiddels met een paar vrienden een vakantie geboekt vlak bij station Wilwerwiltz, dus ben vast wat aan het plannen voor uitjes. Nou komt daar volgens de CFL-dienstregeling (de PDF van ligne 10) elk uur om :02 een trein richting Luxembourg. Ik heb even gekeken of er geen voetnoten bij stonden: nee. Maar nu geven ALLE reisplanners op internet (NS, NMBS, DB en zelfs de CFL zelf aan dat er alleen een reismogelijkheid is om oneven:02, dus 9:02, 11:02, 13:02 etc. Dus alles, behalve de op papier uitgegeven dienstregelingstabel, waarvan een PDF online staat.
Ook de het vertrektijdenscherm van de CFL-site geeft maar eens in de twee uur een trein naar het zuiden aan. Dit zijn de treinen uit België. De treinen uit Troisvierges worden blijkbaar niet weergegeven in de planner. De andere kant op, naar het noorden, worden wel zowel de treinen met eindpunt Troisvierges, als de treinen met eindpunt Liers weergegeven, waardoor er volgens de planner wel elk uur een verbinding noordwaarts is.
Wel vreemd, ik vraag me af waar al die treinen dan blijven die tot Troisvierges rijden. Ik heb het idee dat er iets fout is gegaan bij het invoeren van de dienstregeling in een database waar schijnbaar alle reisplanners gebruik van maken. Wat denken jullie?
Probeer maar eens uit met een reisje Wilwerwiltz - Ettelbrück. En daarna een reisje terug.
Trouwens, kennelijk is dat dus ook de oorzaak dat een reisplanner je naar Troisvierges stuurt en daarna een trein terug laat pakken, wanneer je een reis vanuit Maulusmühle naar het zuiden plant. Daar stopt alleen de binnenlandse trein.
Ik heb inmiddels met een paar vrienden een vakantie geboekt vlak bij station Wilwerwiltz, dus ben vast wat aan het plannen voor uitjes. Nou komt daar volgens de CFL-dienstregeling (de PDF van ligne 10) elk uur om :02 een trein richting Luxembourg. Ik heb even gekeken of er geen voetnoten bij stonden: nee. Maar nu geven ALLE reisplanners op internet (NS, NMBS, DB en zelfs de CFL zelf aan dat er alleen een reismogelijkheid is om oneven:02, dus 9:02, 11:02, 13:02 etc. Dus alles, behalve de op papier uitgegeven dienstregelingstabel, waarvan een PDF online staat.
Ook de het vertrektijdenscherm van de CFL-site geeft maar eens in de twee uur een trein naar het zuiden aan. Dit zijn de treinen uit België. De treinen uit Troisvierges worden blijkbaar niet weergegeven in de planner. De andere kant op, naar het noorden, worden wel zowel de treinen met eindpunt Troisvierges, als de treinen met eindpunt Liers weergegeven, waardoor er volgens de planner wel elk uur een verbinding noordwaarts is.
Wel vreemd, ik vraag me af waar al die treinen dan blijven die tot Troisvierges rijden. Ik heb het idee dat er iets fout is gegaan bij het invoeren van de dienstregeling in een database waar schijnbaar alle reisplanners gebruik van maken. Wat denken jullie?
Probeer maar eens uit met een reisje Wilwerwiltz - Ettelbrück. En daarna een reisje terug.
Trouwens, kennelijk is dat dus ook de oorzaak dat een reisplanner je naar Troisvierges stuurt en daarna een trein terug laat pakken, wanneer je een reis vanuit Maulusmühle naar het zuiden plant. Daar stopt alleen de binnenlandse trein.
ik heb de test ook gedaan en kan ook het besluit trekken dat er ergens een fout moet zitten in de site, aangezien cfl de info zelf verdeeld over haar netwerk is het logisch dat op de sites van de andere dezelfde fout voorkomt.
-
De reisplanner van www.mobiliteit.lu gebruiken (Luxemburgse verkeersverbond)Maar nu geven ALLE reisplanners op internet (NS, NMBS, DB en zelfs de CFL
Die geeft het wel goed weer