Ik ging afgelopen zaterdag (19-12-2009) samen met mijn treinenfoto vrienden uit Duitsland, Josef en zijn zoon Michael, naar Antwerpen-Berchem om foto´s te maken van het goederenverkeer.
Het was een dag vol met vertragingen. Het begon gelijk al ´s morgens ik kwam met bijna 30 mintuen vertraging in Roosendaal aan. Josef en zijn zoon kwamen met 1,5 uur vertraging in Roosendaal aan. We zouden dan met de Intercity naar Antwerpen gaan van 11:34 uur maar deze had een vertraging van 25 minuten, en er werd geadviseerd om de stoptrein naar Antwerpen te nemen omdat de Intercity stapvol zat. We kwamen om 12:40 uur aan op onze bestemming, Antwerpen-Berchem.
De terugreis was nog erger. we vertrokken om 15:49 uur vanuit Antwerpen-Berchem om de Intercity van 16:00 uur naar Amsterdam te halen, maar aangekomen op Antwerpen Centraal bleek dat deze Intercity niet meer reed, vanwege weersomstandigheden.(dus ook in België). Dus moesten we de stoptrein naar Roosendaal nemen.En in Roosendaal zagen we nog net de sluitlichten van de Intercity naar Zwolle. Dus moesten we een half uur wachten. Toen we in de Intercity naar Zwolle zatten werd er omgeroepen dat de trein niet verder reed als Arnhem, vanwege een defect aan het spoor tussen Arnhem en Dieren. Dus in Den Bosch overgestapt op de Intercity naar Alkmaar, dachten we maar deze bleek ook niet meer te rijden. Dus werd het de Intercity naar Schiphol, die niet verder reed als Utrecht Centraal. We kwamen aan in Utrecht om 19:10 uur, ik was op mijn bestemming, Josef en zijn zoon moesten nog naar Gronau. Zij waren om 21:30 uur thuis aangekomen.
Hieronder volgt een kleine selectie van de foto´s van die dag.(er reed niet zo veel, ook niet in België). Veel kijk plezier.

Groeten,
Leon.