Vakantiedienstregeling
Vakantiedienstregeling
De 'vakantiedienstregeling' (4 juli - 21 augustus) zorgt voor verassingen. Zo blijken er twee P-treinen Antwerpen - Sint-Niklaas (8292 en 8293), die het hele jaar door in alle stations stoppen, plotseling niet meer te stoppen in Nieuwkerken-Waas. Dat zorgde gisteren voor hilarische toestanden. Op de P-trein zaten een 15-tal reizigers voor Nieuwkerken. De treinbegeleider vertelde hen dat de trein niet in Nieuwkerken zou stoppen, maar na de verbaasde reacties van de reizigers zei hij dat hij het toch niet heel zeker wist. In Beveren was er aarzeling: uitstappen en een halfuur later de volgende L-trein nemen of niet? De Nieuwkerkenaars zijn uiteindelijk weer ingestapt, en na overleg tussen treinbegeleider en treinbestuurder is de trein toch in Nieuwkerken gestopt, tot algemene tevredenheid.
Het motief voor het wegvallen van de stop is dat de achteropkomende IC naar Oostende enkele minuten vroeger rijdt tussen Antwerpen en Lokeren, omdat hij in de vakantieperiode moet stoppen in Beervelde. Erg verwarrend allemaal. Een IC die een vermomde stoptrein wordt, en een stoptrein die een station overslaat... En waarom moet juist Nieuwkerken het slachtoffer zijn?
Het motief voor het wegvallen van de stop is dat de achteropkomende IC naar Oostende enkele minuten vroeger rijdt tussen Antwerpen en Lokeren, omdat hij in de vakantieperiode moet stoppen in Beervelde. Erg verwarrend allemaal. Een IC die een vermomde stoptrein wordt, en een stoptrein die een station overslaat... En waarom moet juist Nieuwkerken het slachtoffer zijn?
Re: Vakantiedienstregeling
Grappig, dat was me nog niet opgevallen aan de nieuwe zomerdienstregeling. Ze zijn er wat van aan het maken...

Omdat de L-trein beperkt wordt tot Lokeren (rijdt normaal tot Gent-Sint-Pieters) en omdat de IC P enkel in de piek rijdt...melle schreef:Waarom stopt die IC-trein in Beervelde??

Dan moet deze trein dan ook stoppen in Gentbrugge, wat hier niet het geval is.
Welke trein bedient dan Gentbrugge?
L-trein Gent-Eeklo, reizigers richting Antwerpen moeten overstappen in Dampoortapestaart schreef:Dan moet deze trein dan ook stoppen in Gentbrugge, wat hier niet het geval is.
Lekker is dat, dat er ineens allerlei treinen anders rijden enzo. NS heeft wel wat treinen geschrapt, maar heeft volgens mij geen treinen van route gewijzigd.
Klopt, m.a.w. die zien daar een halvering van hun treinaanbod...Henk schreef:L-trein Gent-Eeklo, reizigers richting Antwerpen moeten overstappen in Dampoortapestaart schreef:Dan moet deze trein dan ook stoppen in Gentbrugge, wat hier niet het geval is.

Ik denk dat het aantal reizigers vanuit Gentbrugge richting Antwerpen verwaarloosbaar is hoor...
Ik ken een aantal mensen die het traject doen. Je moet ook rekening houden dat er velen zijn die van Gent naar Brussel sporen en die hebben ook een kleiner aanbod...Hobbes schreef:Ik denk dat het aantal reizigers vanuit Gentbrugge richting Antwerpen verwaarloosbaar is hoor...