Tarieven Luxemburg

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Terminus

Tarieven Luxemburg

Bericht door Terminus »

Hallo,

Waarschijnlijk is er op het forum wel een reizigers die ervaring heeft met de Luxemburgse tarieven?

Ik heb gezien dat je twee soorten tickets kan kopen: een ticket dat 2 uur geldig is, en een dagkaart. Je kan ook een supplement eerste klasse (apart) kopen voor 2 uur of voor heel de dag.

Nu is mijn vraag: kan je een ticket met een geldigheidsduur van 2 uur combineren met een dagsupplement eerste klasse (goedkoopste oplossing om eerste klasse te reizen als je b.v. twee keer - 's morgens en 's avonds - een ticket voor 2 uur gebruikt)?

En verder heb je ook een 'Luxembourg Card', die ook geldig is in het openbaar vervoer. Kan je daar dan ook een dagsupplement eerste klasse bij kopen?

Alvast bedankt!
Paul
Contacteer:

Re: Tarieven Luxemburg

Bericht door Paul »

Waarom niet twee keer een 2-uursbiljet met supplement 1e klasse (1,50 + 0,80 euro)? Dat is toch goedkoper dan de formule die jij voorstelt?
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Terminus

Re: Tarieven Luxemburg

Bericht door Terminus »

Paul schreef:Waarom niet twee keer een 2-uursbiljet met supplement 1e klasse (1,50 + 0,80 euro)? Dat is toch goedkoper dan de formule die jij voorstelt?
Beste Paul,

Ik bereid een reis van meerdere dagen voor en dan kan je ook 'carnets' van meerdere tickets aanschaffen. Daarom mijn vraag of je beide 'tariefstructuren' kon combineren. Je kan immers 10 korte duur-ticketjes kopen voor 12 euro, maar wat als je er meer dan 2 dan per dag gebruikt, moet je dan per ticketje de toeslag kopen..?

(Maar ik heb inderdaad een vergissing gemaakt en gerekend met 2 euro voor een 2-uursbiljet i.p.v. 1.50 euro. De vraag die ik stelde is dan ook niet van toepassing bij twee ritjes per dag.)
Plaats reactie