Als je nu toch bezig bent de procedures te vermoderniseren kan je net zo goed de open deur uit de reglementen gooien.
Als ik bovenstaand document uit Connect juist interpreteer, wordt in die denkpiste de gevaarlijke situatie met de open deur toch ook weggewerkt?
Er staat dit:
"daarna communiceert Infrabel naar de treinbegeleider dat het sein open staat. De treinbegeleider sluit dan zo snel mogelijk de laatste deur van zijn trein. Met een uniform signaal brengt hij de treinbestuurder meteen op de hoogte dat alle verrichtingen gedaan zijn."
Hieruit concludeer ik dat de TBG eerst alle deuren behalve de zijne gesloten heeft, dat hij daarna visueel gecontroleerd heeft of die deuren weldegelijk gesloten zijn, dat hij vervolgens gesms't heeft naar het seinhuis, dat hij na bevestiging door het seinhuis
eerst zijn laatste geopende deur sluit en onmiddellijk
daarna naar de TB het vertreksignaal sms't, waarna de trein onmiddellijk kan vertrekken. In principe wordt elk gevaar dan uitgesloten.
Verder neem ik aan dat die sms van het seinhuis automatisch verstuurd wordt bij het aanleggen van de reisweg, zodat de seingever niet constant zelf moet zitten sms'en.
Groeten,