Neen, maar iemand die de dienstregeling kent gaat misschien op het einde van zijn rit 50 minuten moeten wachten omdat hij maar 1 trein per uur kan nemen.Hogersluys schreef:^^Het OV moet concurabel blijven met de auto. Als je de rittijd Eeklo-Gent nog eens gaat verlengen is dat allerminst positief. In vergelijking met andere bestemmingen op vergelijkbare afstand van Gent (Aalst, Aalter, Lokeren) is 35 min al erg lang.
Ook denk ik dat het percentage mensen die zonder de dienstregeling te raadplegen spontaan de trein nemen erg laag ligt hoor. Vijftig minuten moeten wachten op de trein is dus een niet bestaand probleem want iemand die de dienstregeling kent gaat echt niet 50 minuten te vroeg naar het station komen. Dat ander hoopje neemt de (tragere) parallel lopende buslijn 58 wel.
De concurrentie met de auto zal dan ook verbeteren bij een verdubbeling (of meer) van de frequentie
Niemand stelt trouwens een verlenging van de rittijd voor, zoals groentje al stelde wordt met de omweg via Dampoort al veel tijd verloren, dus als die trein ergens door Gent gaat, eventueel tegen een lagere snelheid dan kan het nog altijd uitkomen.