wintertrein TRESKI

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Anneke40

wintertrein TRESKI

Bericht door Anneke40 »

Hallo,

Ik had graag geweten wie er ervaring heeft met de Treski die naar Oostenrijk zal rijden, met kerst of krokusvakantie.

Ik zou in 2011 willen gaan maar zou graag van iemand willen horen die er al mee weggeweest is. Hoe het verlopen is ? etc ...

Heeft er iemand ervaringen mee, zowel negatief al positieve reacties zijn welkom. Ook tips .

Thx

Anneke
Terminus

Re: wintertrein TRESKI

Bericht door Terminus »

Ik heb zelf geen ervaringen met de Treski, wel met het materieel dat er voor wordt gebruik en nachttreinen in het algemeen.

De zitrijtuigen die worden gebruikt, ken je misschien van bepaalde piekuurtreinen (rijden tussen 'Brussel' en Oostende/Kortrijk/Poperinge/Hasselt/Landen). Op zich geen oncomfortabele rijtuigen. Maar voor er nu de hele nacht in door te brengen... eerder de 'budgetvriendelijke' oplossing. (Veel hangt in een dergelijk zitrijtuig ook af van de luidruchtigheid van de andere reizigers. Er is ook geen personeel voorzien voor de zitrijtuigen om eventueel een beetje de orde te handhaven.)

Persoonlijk zou ik voor een ligplaats gaan als je de keuze hebt. Een ligrijtuig (Comfort Relax) valt zeker te overleven en onze Belgische ligrijtuigen zijn zeker nog van hoge kwaliteit. Je gaat veel beter uitgeslapen aan je vakantie ter plaatse kunnen beginnen.
Plaats reactie