@Trainfreak: Als ter iemand genen scanner heeft gewoon doorsturen naam veranderen en afdrukken

Ze moeten het maar deftiger maken dat je het niet kunt "vervalsen".
Voila, zo denk ik er dus ook over.Dietrich schreef:Zolang het niet duidelijk is voor wie die toelating juist vereist is, vertik ik het toch van zo'n dingen aan te gaan vragen voor elke 5 foto's die ik in een station ga nemen (je zou dus al elke fotoreportage moeten plannen dagen op voorhand).
Er is vrijwel geen communicatie over. Die pagina op die site was daar opeens. Ik heb het nergens aangekondigd gezien, terwijl men weet dat er in België duizenden of tienduizenden zijn die dit regelmatig doen in het kader van de "spoorhobby". Dus men zou toch zeker eens een nieuwsitem kunnen gezet hebben op b-rail.be of ergens anders, en/of meedelen aan de verenigingen.
Dietrich schreef:Zolang het niet duidelijk is voor wie die toelating juist vereist is, vertik ik het toch van zo'n dingen aan te gaan vragen voor elke 5 foto's die ik in een station ga nemen (je zou dus al elke fotoreportage moeten plannen dagen op voorhand).
Er is vrijwel geen communicatie over. Die pagina op die site was daar opeens. Ik heb het nergens aangekondigd gezien, terwijl men weet dat er in België duizenden zijn die dit regelmatig doen in het kader van de "spoorhobby". Dus men zou toch zeker eens een nieuwsitem kunnen gezet hebben op b-rail.be of ergens anders, en/of meedelen aan de verenigingen.
Da's simpel: de NMBS is uiteindelijk slechts geïnteresseerd in jouw verklaring dat je alle aansprakelijkheid op je neemt voor schade veroorzaakt door ongevallen, hetzij aan je "personeelsleden, artiesten, gasten", hetzij aan NMBS eigendom, persoeneelsleden. Ik weet uit ervaring dat je bij de Bentheimer Eisenbahn mee wilde rijden op een locomotief een verklaring moest ondertekenen dat je de BE vrijwaarde voor eventuele schade die je zelf zou kunnen oplopen. Dat is volkomen begrijpelijk. De verklaring zoals die in de NMBS "fotovergunning" moet afleggen slaat geheel door, en is niet toegespitst op een hobbyfotograaf.Darko schreef:Waarom moeten zij dat terug hebben??
Maar toch moet je hem hebben.. Ik ken er die al ambras hebben gehad omdat ze dat niet hadden... en in leuven staart securail me ook steeds weer aan (waarna ik me angstvallig verplaatste langs de 2e gang als die mensen ondergronds zijn in de 1ste gang) en ze me dusdanig nog niet hebben kunnen vragen.. maar toch neem ik het zekere voor het onzekerewattman schreef:Da's simpel: de NMBS is uiteindelijk slechts geïnteresseerd in jouw verklaring dat je alle aansprakelijkheid op je neemt voor schade veroorzaakt door ongevallen, hetzij aan je "personeelsleden, artiesten, gasten", hetzij aan NMBS eigendom, persoeneelsleden. Ik weet uit ervaring dat je bij de Bentheimer Eisenbahn mee wilde rijden op een locomotief een verklaring moest ondertekenen dat je de BE vrijwaarde voor eventuele schade die je zelf zou kunnen oplopen. Dat is volkomen begrijpelijk. De verklaring zoals die in de NMBS "fotovergunning" moet afleggen slaat geheel door, en is niet toegespitst op een hobbyfotograaf.Darko schreef:Waarom moeten zij dat terug hebben??
Normaal is het toegelaten om in Belgie treinen te fotograferen zonder vergunning als je op een openbare plaats staat.Treinenman schreef:Is het wel toegestaan om in Belgie treinen te fotograferen zonder dat je daar een vergunning voor nodig hebt of is het (in sommige gevallen zoals privé-terreinen) verboden?
b-loc schreef:Normaal is het toegelaten om in Belgie treinen te fotograferen zonder vergunning als je op een openbare plaats staat.Treinenman schreef:Is het wel toegestaan om in Belgie treinen te fotograferen zonder dat je daar een vergunning voor nodig hebt of is het (in sommige gevallen zoals privé-terreinen) verboden?
Op privé-terreinen heb je wel toestemming nodig.