Aantal treinreizigers met ongeldig vervoersbewijs stijgt
BRUSSEL - Het aantal treinreizigers dat betrapt wordt met een ongeldig vervoersbewijs is de jongste jaren gestegen met bijna 20 procent.
Dat blijkt uit het antwoord van staatssecretaris van Overheidsbedrijven Bruno Tuybens (sp.a) op een schriftelijke vraag van senator Karim Van Overmeire (Vlaams Belang).
Het aantal steeg van 161.688 in 2000 tot 193.688 in 2004.
Bij vaststelling van een dergelijke onregelmatigheid wordt een C170-formulier opgesteld.
In iets minder dan de helft van de gevallen wordt hieraan geen gevolg gegeven.
In 2004 werd in 21,69 procent van de gevallen een verkeerd adres opgegeven in ons land (18,1 procent) of in het buitenland (3,59 procent).
In 0,29 procent ging het om de identiteit van een derde.
In 16,49 procent van de gevallen was het onmogelijk een pro justitia op te stellen en bij 0,91 procent was de seponering een commerciële juridische beslissing.
Wover schreef:hoe kan je een verkeerd adres opgeven, ze vragen uw identiteitskaart dan toch neem ik aan. Of heeft een TBG het recht niet die te vragen?
Op de nieuwe identiteitskaarten staat geen adres. Maar dan nog, als ze je naam hebben, moeten ze je adres wel kunnen vinden, denk ik.
Wover schreef:hoe kan je een verkeerd adres opgeven, ze vragen uw identiteitskaart dan toch neem ik aan. Of heeft een TBG het recht niet die te vragen?
Op de nieuwe identiteitskaarten staat geen adres. Maar dan nog, als ze je naam hebben, moeten ze je adres wel kunnen vinden, denk ik.
het gaat zelfs nu nog sneller om je adres te weten. kaartje in ibis en alles kan men lezen.
Hmm, zo'n kaartlezers gaan echt wel snel. Op een grote fuif moest iedereen zijn pas laten inscannen als het nog een oude was, maar die nieuwe moesten ze gewoon in een machientje steken, direct er terug uit en da was gelezen