TRESKI
Re: TRESKI
Hallo,
Normaalgezien hoopt men, en ik dacht dat het vorig jaar +/- zo was, dat er zowel vanuit Brussel als Vanuit Essen een volledige stam rijtuigen ken vertrekken naar Zell-am-See.
De normale maximum samenstelling zal tussen de 14 en 16 rijtuigen liggen, en men hoopt volgens mij dat er toch zeker 20 rijtuigen naar Zell-am-See kunnen...
Al zou het gedacht om 1 trein naar Zell-am-See en 1 trein naar Bludenz te sturen volgens mij niet slecht zijn... Dat biedt misschien meer zekerheid op een uitverkochte trein.
En de inzet van restowagens, dat gebeurt in het buitenland inderdaad vaker... zelfs in IC treinen...
Groeten,
Joris De Mol
Normaalgezien hoopt men, en ik dacht dat het vorig jaar +/- zo was, dat er zowel vanuit Brussel als Vanuit Essen een volledige stam rijtuigen ken vertrekken naar Zell-am-See.
De normale maximum samenstelling zal tussen de 14 en 16 rijtuigen liggen, en men hoopt volgens mij dat er toch zeker 20 rijtuigen naar Zell-am-See kunnen...
Al zou het gedacht om 1 trein naar Zell-am-See en 1 trein naar Bludenz te sturen volgens mij niet slecht zijn... Dat biedt misschien meer zekerheid op een uitverkochte trein.
En de inzet van restowagens, dat gebeurt in het buitenland inderdaad vaker... zelfs in IC treinen...
Groeten,
Joris De Mol
Re: TRESKI
Hallo,
Kan iemand aub een concreet cijfer (in EUR !) plakken op de meerprijs die veroorzaakt zou worden door het toevoegen van de SR3 aan de Treski voor één heen- en terugreis naar Oostenrijk ?
Bedankt,
Kan iemand aub een concreet cijfer (in EUR !) plakken op de meerprijs die veroorzaakt zou worden door het toevoegen van de SR3 aan de Treski voor één heen- en terugreis naar Oostenrijk ?
Bedankt,
Re: TRESKI
De krokusvakantie is begonnen en dus zijn gisteren de twee Treski's uitgereden.
Volgens Railtime had de eerste Treski naar Zell Am See geen noemenswaardige vertraging bij aankomst in Zell Am See. De tweede, uit Essen, had + 43 bij aankomst in Zell Am See.
Iemand de samenstellingen?
Volgens Railtime had de eerste Treski naar Zell Am See geen noemenswaardige vertraging bij aankomst in Zell Am See. De tweede, uit Essen, had + 43 bij aankomst in Zell Am See.
Iemand de samenstellingen?
Re: TRESKI
Volgens http://vonderruhren.de/aachenbahn/seite ... .php#13220 zaten er gister maar liefst 10 ligrijtuigen in de hoofdtrein. Van de trein uit Essen zijn er nog geen spots bekend.
Re: TRESKI
Ik nam gisteren in Berchem enkele foto's van deze trein.
Het tractievoertuig was de 2735.
Wie mij kan vertellen hoe het ineenzit met locomotiefwissels mag me dat altijd uitleggen!
Het tractievoertuig was de 2735.
Wie mij kan vertellen hoe het ineenzit met locomotiefwissels mag me dat altijd uitleggen!
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: TRESKI
17 rijtuigen samen. Dat kan/moet eigenlijk in 1 trein als men een beetje consequent is... (dure rijpaden e.d.)
Re: TRESKI
Afgelopen zondag de Treski in Mechelen gaan spotten. Deze had in zijn terugrit alvast 7 rijtuigen mee (5 ligrijtuigen, 1 I6-zitrijtuig en I10-zitrijtuig). En kreeg, net als in de heenrit, te kampen met een defecte locomotief. Nu was het wel in een kwartiertje opgelost.
Re: TRESKI
Ondertussen is er al meer info bekend over het seizoen 2010-2011 (bron: site NMBS-Europe).
Opmerkelijkste wijziging: er zijn maar twee comforttypes meer i.p.v. 3: zitplaats in rijtuig met middengang (Comfort friends) of ligrijtuig (comfort relax). De zitcoupé (comfort privacy?) verdwijnt uit het aanbod.
Het aantal ritdagen verandert niet, ook de extra trein uit Essen blijft rijden. En ook dit jaar geen restauratierijtuig.
Iemand trouwens een idee of onze goeie Nederlandse vriend De Boer (Bergland Expres, BerlandTrein, ...) dit jaar opnieuw iets op de rails wil brengen?
Opmerkelijkste wijziging: er zijn maar twee comforttypes meer i.p.v. 3: zitplaats in rijtuig met middengang (Comfort friends) of ligrijtuig (comfort relax). De zitcoupé (comfort privacy?) verdwijnt uit het aanbod.
Het aantal ritdagen verandert niet, ook de extra trein uit Essen blijft rijden. En ook dit jaar geen restauratierijtuig.
Iemand trouwens een idee of onze goeie Nederlandse vriend De Boer (Bergland Expres, BerlandTrein, ...) dit jaar opnieuw iets op de rails wil brengen?
Re: TRESKI
ik heb het vermoeden dat het anders gebruiken van de I6 rijtuigen er voor iets tussen zal zitten waardoor er geen rijtuigen beschikbaar zullen zijn om de treski te verzekeren met I6 rijtuigen. De volgende treski bestaat dus uit I10 en I6Bc rijtuigen.
Re: TRESKI
Hallo,
Ik heb vernomen dat er deze winter naast Treski nog een andere Skitrein vanuit ons land naar Oostenrijk én Frankrijk zou rijden. Binnenkort zou hun definitieve site online komen.
En het is niet van Mr. De Boer...
Groeten,
Joris De Mol
Ik heb vernomen dat er deze winter naast Treski nog een andere Skitrein vanuit ons land naar Oostenrijk én Frankrijk zou rijden. Binnenkort zou hun definitieve site online komen.
En het is niet van Mr. De Boer...
Groeten,
Joris De Mol
Re: TRESKI
Ik ben benieuwdJoris schreef:Hallo,
Ik heb vernomen dat er deze winter naast Treski nog een andere Skitrein vanuit ons land naar Oostenrijk én Frankrijk zou rijden. Binnenkort zou hun definitieve site online komen.
En het is niet van Mr. De Boer...
Groeten,
Joris De Mol
Re: TRESKI
Ik ben ook benieuwd... Enig idee hoe lang we nog moeten wachten op meer officieel nieuws?
Tipje van de sluier?
Tipje van de sluier?
Re: TRESKI
Er is al info beschikbaar voor de Treski 2011-2012. Eigenlijk zijn er geen noemenswaardige verschillen met het vorige winterseizoen. Zie http://www.b-europe.com/Reizen/Treinen/Treski
Is er nog nieuws van eventuele private initiatieven? Waar zijn de Rail2snows gebleven?
Is er nog nieuws van eventuele private initiatieven? Waar zijn de Rail2snows gebleven?