weeral agressie/vandalisme?
weeral agressie/vandalisme?
vandaag zag ik in het station Brussel-Noord een trein staan op spoor 10 waarvan de achterste 3 ruiten volledig verbrijzeld waren, maar er nog in bleven hangen. Ik hoorde nog iemand van de NMBS zeggen "vanbinnen ligt er niks" en even later vertrok de trein richting Antwerpen.
Morgen in de krant te lezen, weeral agressie?
Re: weeral agressie/vandalisme?
tsss waar gaan we toch naar toe zegrds schreef:vandaag zag ik in het station Brussel-Noord een trein staan op spoor 10 waarvan de achterste 3 ruiten volledig verbrijzeld waren, maar er nog in bleven hangen. Ik hoorde nog iemand van de NMBS zeggen "vanbinnen ligt er niks" en even later vertrok de trein richting Antwerpen.
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Treinruiten zullen niet vaak uit hun kaders komen. Ze bestaan uit meerdere lagen glas en plastiek, die elk apart vasthangen aan de rubbers.
Om een ruit in te slaan met een noodhamer, ga je ook meerdere malen moeten kloppen.
BDJ
Om een ruit in te slaan met een noodhamer, ga je ook meerdere malen moeten kloppen.
BDJ
-
Securail bellen? Normaal is zon ruit toch van kogelvrij glas, bij een 13 toch

Kogelvrij zou mij verbazen. We wonen niet in Noord-Ierland of Palestina
Als NMBS-medewerkers beslissen dat de trein mag vertrekken met kapotte ruit, lijkt het me nutteloos van zelf Securail te gaan bellen. Die mensen zullen wel in staat zijn om te beslissen of het veilig is.
BDJ

Als NMBS-medewerkers beslissen dat de trein mag vertrekken met kapotte ruit, lijkt het me nutteloos van zelf Securail te gaan bellen. Die mensen zullen wel in staat zijn om te beslissen of het veilig is.
BDJ
Hallo,
Ik dacht dat de voorruiten van Siemens bvb pas echt volledig uiteenvallen bij een botssnelheid hoger dan 500kmph.
Groeten,
Joris De Mol
Voorruiten zijn inderdaad van nog sterker glas dan gewone ruiten. Kogelvrij, dat zou ik niet zo snel durven zeggen...treinbruno schreef:Normaal is zon ruit toch van kogelvrij glas, bij een 13 toch
Ik dacht dat de voorruiten van Siemens bvb pas echt volledig uiteenvallen bij een botssnelheid hoger dan 500kmph.
Groeten,
Joris De Mol
ze zijn niet kogelvrij, maar ze zijn uiteraard wel dikker omdat ze slagen van vogels aan 160 moeten kunnen verdragen, ...
en van de 13 zal dit heel dik glas zijn want aan 200 kan er nog steeds een vogel tegen de ruit vliegen ...
greetz 2302
en van de 13 zal dit heel dik glas zijn want aan 200 kan er nog steeds een vogel tegen de ruit vliegen ...
greetz 2302
-
Een bestuurder van oostende had me dat eens vertelt, dat er geen kogels door kunnen en ook geen stenen die van een brug gegooid worden

stenen zouden er idd niet doormogen, pas op, aan 200 wel hétreinbruno schreef:Een bestuurder van oostende had me dat eens vertelt, dat er geen kogels door kunnen en ook geen stenen die van een brug gegooid worden
maar kogels zijn nog rapper, daar geloof ik niet in
greetz 2302
-
Opvallend bericht op de website van de NMBS. Weet iemand meer?
Ten gevolge vandalisme aan het treinmaterieel in het station van La-Louvière-Sud, zullen volgende treinen op maandag, 23 augustus, met een verminderde samenstelling rijden:
E 3905: Binche 05.20 - Louvain-La-Neuve-Université 07.18
E 3906: Binche 06.20 - Louvain-La-Neuve-Université 08.18
E 3907: Binche 07.20 - Louvain-La-Neuve-Université 09.18
(Met tussenstops te Binche - Leval - La Louvière-Sud - La-Louvière-Centre - Ecaussinnes - Braine-Le-Comte - Tubize - Halle - Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - Brussel-Schuman - Brussel-Luxemburg - Etterbeek - Bosvoorde - La Hulpe - Genval - Rixensart - Ottignies - Louvain-La-Neuve-Université)
E 7741: Binche 06.47 - Schaarbeek 08.10
(Met tussenstops in Leval - La-Louvière-Sud - La-Louvière-Centre - Ecaussinnes - Braine-Le-Comte - Tubize - Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - Schaarbeek)
Wij bieden onze excuses aan voor eventuele hinder.
Ten gevolge vandalisme aan het treinmaterieel in het station van La-Louvière-Sud, zullen volgende treinen op maandag, 23 augustus, met een verminderde samenstelling rijden:
E 3905: Binche 05.20 - Louvain-La-Neuve-Université 07.18
E 3906: Binche 06.20 - Louvain-La-Neuve-Université 08.18
E 3907: Binche 07.20 - Louvain-La-Neuve-Université 09.18
(Met tussenstops te Binche - Leval - La Louvière-Sud - La-Louvière-Centre - Ecaussinnes - Braine-Le-Comte - Tubize - Halle - Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - Brussel-Schuman - Brussel-Luxemburg - Etterbeek - Bosvoorde - La Hulpe - Genval - Rixensart - Ottignies - Louvain-La-Neuve-Université)
E 7741: Binche 06.47 - Schaarbeek 08.10
(Met tussenstops in Leval - La-Louvière-Sud - La-Louvière-Centre - Ecaussinnes - Braine-Le-Comte - Tubize - Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - Schaarbeek)
Wij bieden onze excuses aan voor eventuele hinder.
Als je het bericht zo leest, dan lijkt het erop dat er van enkele treinstellen/rijtuigen de ruiten zijn ingegooid en het niet verantwoord is om met reizigers erin te gaan rijden?
Als reiziger zou ik toch ook niet aan een plaats met (bijna) kapotte ruit gaan zitten. Aan de zijkant van een Thalys heb ik eens een grote bluts gezien. Als er iets op die (bijna) kapotte ruit afkomt in een bocht ofzo, lijkt me toch ook niet echt veilig.
-