Hallo,
Komende vrijdag wil ik met een groep van 6 mensen met de trein + fiets van Maastricht naar Ettelbruck in Luxemburg via Luik Guillemins. We nemen zes fietsen mee en stappen over in Luik.
Eerder reisden we al eens met de trein Maastricht – Luik, en dat ging gelukkig wel met de fiets in de trein. Mijn vraag is of het vervolgtraject vaanf Guillemins naar Ettelbruck goed is te doen met de fiets in de trein (Apart rijtuig?).
Tot slot over de tickets, waarover ik ook al een apart topic las. Is één internationaal fietsticket van 12 EUR genoeg voor een enkele reis Amsterdam – Ettelbruck?
Fiets in de trein naar Ettelbruck
Re: Fiets in de trein naar Ettelbruck
Wat de tickets betreft: In Luxemburg mogen fietsen gratis mee met de trein. Voor Maastricht - Luik - Luxemburgse grens is een Belgisch fietsenbiljet ook voldoende, maar dat kan je enkel bij de conducteur kopen.Tinus schreef:Hallo,
Komende vrijdag wil ik met een groep van 6 mensen met de trein + fiets van Maastricht naar Ettelbruck in Luxemburg via Luik Guillemins. We nemen zes fietsen mee en stappen over in Luik.
Eerder reisden we al eens met de trein Maastricht – Luik, en dat ging gelukkig wel met de fiets in de trein. Mijn vraag is of het vervolgtraject vaanf Guillemins naar Ettelbruck goed is te doen met de fiets in de trein (Apart rijtuig?).
Tot slot over de tickets, waarover ik ook al een apart topic las. Is één internationaal fietsticket van 12 EUR genoeg voor een enkele reis Amsterdam – Ettelbruck?
Of je moest op voorhand iemand een dagkaart fietsen gaan laten kopen in Visé. Volgens mij is dat goedkoper dan dat internationale fietskaartje. Aan de andere kant, dat laatste zal wellicht wel het makkelijkst zijn...
Tinus schreef:Hallo,
Er zit nog zelden een fietsenafdeling in deze trein (ik denk gemiddeld 1 kans op 5), als er al eentje is dan is het zoals in de Belgische rijtuigen die gebruikt worden voor de IC Brussel - Amsterdam vv. Hoogstwaarschijnlijk wordt het samen met de treinbegeleider improviseren...