stationsnaambordjes
Re: stationsnaambordjes
Ik heb eens een vraagje over stationnaambordjes. Het is me al een aantal keer opgevallen dat er op de stopplaats Obaix-Buzet op L124 tussen Nivelles en Luttre geen naambordjes aanwezig zijn op het perron. Deze stopplaats is enkele jaren geleden volledig vernieuwd, maar dus zonder naambordjes.
Weet er iemand toevallig of dit een vergetelheid is of zit er een andere reden achter?
Weet er iemand toevallig of dit een vergetelheid is of zit er een andere reden achter?
Toen ik er op 26 aug 2007 passeerde stond er minimaal één bordje
Is die vernieuwing van na die datum dan?

hörstmar... nog een prachtig voorbeeld van de "lange s" correct gebruiktFles schreef:Weer een weekendje naar de regio Paderborn geweest, alle missertjes van eind mei opgeveegd:

Neen, de regel is dat de lange s gebruikt wordt als ze niet aan het eind van een lettergreep staat. (cf. de twee karakters voor "sigma" in het grieks).Fles schreef:Als in "direct voorafgaand aan een andere medeklinker"?
De lange s is in het Latijns schrift in de 18e eeuw in onbruik geraakt, maar is blijven voortbestaan in de Duitse schriften. In HTML kan ze worden weergegeven met de code
Code: Selecteer alles
ſ
Een paar foto's om Fles jaloers te maken (tenzij hij ze al heeft, natuurlijk
). Van mijn reis door Duitsland en Scandinavië eerder dit jaar.

Zo zo, dat is ook een hele collectie
Flink eind weg geweest ook zo te zien! Gaaf hoor 

Ik geloof trouwens dat de bordjes ook behoorlijk in volgorde staan. Mijn reis ging via Luxemburg, Koblenz en Limburg/Lahn naar de Jugendherberg van Lauterbach (maar daar was het al donker, dus geen bordje), daarna de JH van Johanngeorgstadt in Sachsen aan de Tsjechische grens, JH Radis in Sacksen-Anhalt, het 'vandrarhjem' van Nykoebing Falster, tourtje rond Kopenhagen en Malmö, overnachting in Baastad, overnachting in Oslo, de trein naar Bergen (prachtige lijn), de ferry naar Hirtshals, Nykoebing Mors waar ik 2 nachten bleef, met rondritje in Noord-Jutland, Bremen, en dan via Nederland naar huis. Ik heb me goed geamuseerd die 14 dagen.
Over een paar weken staat Frankrijk op het menu.
Over een paar weken staat Frankrijk op het menu.

Oeh, 1 van de pleisterplaatsen tijdens mijn doctoraal-excursie in 1997groentje schreef:het 'vandrarhjem' van Nykoebing Falster,

Ik ben net terug van een weekje Schwarzwald waarbij ik uiteraard ook het noorden van Zwitserland even bezocht heb. Ze hebben daar ook stationsnaambordjes die smileys uitbeelden

Of twee tegelijk, kan ook:

-
Hier 3 bordjes van begin Augustus in de metro van Parijs, de kwaliteit is niet al te best, was met mn gsm getrokken:

Omdat ik het toch niet kan laten
De laatste van de dag, en misschien wel de mooiste