Er zaten 2 I11 eerste klasse rijtuigen in deze trein. het gebeurd ook wel dat er in de P trein met M4en een I1 stuurstand inzitTerminus schreef:Gisteren een P-trein richting Oostende met I10'en en in het midden (minstens) een rijtuig I11 eerste klasse.
Waarschijnlijk zitter er nog iets teveel I10'en (eerste klasse) op de lijn Luik-Luxemburg
Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
De NMBS maakt het nu wel heel bont kwa samenstelling.
Doordat de het stel I10 rijtuigen van de ICT treinen 6803 en 6853 terug op de P treindienst zit hebben ze er niets beter op gevonden om deze te vervangen door 8 I6bc, 1 I11A en DMS rijtuig.
Doordat de het stel I10 rijtuigen van de ICT treinen 6803 en 6853 terug op de P treindienst zit hebben ze er niets beter op gevonden om deze te vervangen door 8 I6bc, 1 I11A en DMS rijtuig.
Hoi,
Deze combinatie vind ik ook wel leuk.
Lukas
Deze combinatie vind ik ook wel leuk.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Die samenstelling zag ik dinsdag in de bundel in Leuven(-noord) staan, alleen zonder I11-rijtuig naast de DMS. Moet er wel bij zeggen dat ik hem niet volledig gezien heb, ik was uit het andere raam van de trein uit Mechelen aan het kijken...
Maar ik heb nog wel een deel gezien en dat waren 3 I6bc + DMS + I6bc.
Maar ik heb nog wel een deel gezien en dat waren 3 I6bc + DMS + I6bc.
Spoorse groeten,
Davy Ickx
Davy Ickx
P8307 Brussel-Zuid is normaal samengesteld uit een 23+ I10 (en soms eens een I6). Vandaag (26/08) was deze trein samengesteld uit een 23 en slechts enkele I10'en. De rest was een bonte mengeling van I6'en bestaande uit gewone gemoderniseerde I6'en, een I6 in Memling livrei en nog een paarse I6.
P 8007 Brussel-Luxemburg-Kortrijk bestaat normaal uit een 21+I10. Vandaag was er een eersteklas I6 in de samenstelling geslopen. Het is zeker al jaren geleden dat er nog eens een I6 zat in een P-trein richting Gent. Het koersbord van de Vauban hing er zelfs nog aan.
P 8007 Brussel-Luxemburg-Kortrijk bestaat normaal uit een 21+I10. Vandaag was er een eersteklas I6 in de samenstelling geslopen. Het is zeker al jaren geleden dat er nog eens een I6 zat in een P-trein richting Gent. Het koersbord van de Vauban hing er zelfs nog aan.
morgen is de laatste kans om de ICT treinen 6803 en 6853 in deze bonte samenstelling te zien rijden.
Dat wijst dan weer op een andere, eerdere gewijzigde samenstelling want de Vauban heeft normaal geen I6 eerste klasse-rijtuigen mee.everclear schreef:
Gisteren men laatste kans gewaagt voor de 6853 
Samenstelling was 21 + I6BC + DMS + 5* I6BC
Geen 1 ste klasse dus.
Spijtig van het donkere weer maar hier is toch alvast een foto van deze bonte samenstelling.

Samenstelling was 21 + I6BC + DMS + 5* I6BC
Geen 1 ste klasse dus.
Spijtig van het donkere weer maar hier is toch alvast een foto van deze bonte samenstelling.
En vandaag was ook deze samenstelling versterkt met... een I6-ligrijtuig.260689 schreef:Er zaten 2 I11 eerste klasse rijtuigen in deze trein. het gebeurd ook wel dat er in de P trein met M4en een I1 stuurstand inzitTerminus schreef:Gisteren een P-trein richting Oostende met I10'en en in het midden (minstens) een rijtuig I11 eerste klasse.
Waarschijnlijk zitter er nog iets teveel I10'en (eerste klasse) op de lijn Luik-Luxemburg
De stam die gebruikt werd voor de ICT kwam eigenlijk van een bedevaartstrein (Lourdestrein), vandaar de aanwezigheid van het bagagerijtuig in het midden (nuja...) van de samenstelling.
Minstens één trein M6 Charleroi - Essen reed vandaag met 2 breaks.
Het karakteristieke gezoem was honderd meter ver te horen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ongelofelijk toch wat we allemaal tegenkomen op die IC. Breaks in de noord-zuidtunnel in Antwerpen, is dat al vaak voorgekomen?dentheo schreef:Minstens één trein M6 Charleroi - Essen reed vandaag met 2 breaks.
is dagelijksMIVB-reiziger schreef:Ongelofelijk toch wat we allemaal tegenkomen op die IC. Breaks in de noord-zuidtunnel in Antwerpen, is dat al vaak voorgekomen?dentheo schreef:Minstens één trein M6 Charleroi - Essen reed vandaag met 2 breaks.