TRAXX in Korea

Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

TRAXX in Korea

Bericht door sammarco1 »

Hallo, allemaal

Ik had een vraagje...

Op Trenomania International heeft een geregistreerd lid een foto gepost van een TRAXX in Korea.

Das wel een verrassing om te weten dat die daar ook al bollen.

Volgens de poster worden deze in Korea gebouwd, en niet bij Bombardier. Dat vond ik wel raar.

Weet iemand wat meer daarover ?

Dus geen "Bombardier Traction" ??? Hoop dat het dan nog wel een TRAXX is ???
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: TRAXX in Korea

Bericht door Joris »

Hallo,
Dat lijkt me eerder een Siemens BR 152 variant te zijn...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
rail s

Re: TRAXX in Korea

Bericht door rail s »

Het is inderdaad een variant op de ES64F-platform, siemens dus...
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1404937&lang=1
celtjan

Re: TRAXX in Korea

Bericht door celtjan »

rail s schreef:Het is inderdaad een variant op de ES64F-platform, siemens dus...
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1404937&lang=1
Als ik het goed voor heb (m'n Engels is niet echt m'n sterkste kant!). Is volgens de tekst, Siemens noch Bombardier, betrokken bij deze loc.
Het Aziatische Rotem heeft ivm de vormgeving, duidelijk 'afgekeken' van onze Oosterburen.

Die mannen zijn stilaan de wereld aan het veroveren (Er rijden reeds motorwagens van hen rond in Ierland & HST stellen in het VK)
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: TRAXX in Korea

Bericht door sammarco1 »

Dan vraag ik mij natuurlijk af of we dat als een TRAXX kunnen beschouwen..., Want ik begin van die hele TRAXX familie geen bal meer te begrijpen...

De vraag: Is dit een TRAXX ?????

Ik stuur die terug naar Korea om een foto van dinne cabien vanbinnen te fotograferen.... nu ben ik toch kurieus, Toshiba equipment... T'zal wa zijn... Japanse brol...
Afbeelding
**********************************************************************************************************
celtjan

Re: TRAXX in Korea

Bericht door celtjan »

Vergeet maar snel, die Koreaanse TRAXX.
De 8300 series, da's een triootje met Toshiba; Hyundai & Rotem.
Enkel de buitenkas is sterk gelijkend op de moderne loc's van Duidse makelij.
En daarmee is de kous af.

Meer weten over de TRAXX'en? Ga dan gewoon naar de bron, Bombardier Transport:
http://www.bombardier.com/en/transporta ... 0d80010347
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23069
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TRAXX in Korea

Bericht door Steven »

De kast gelijkt enkel op die van een eurosprinter van Siemens. Om op die van een Traxx te gelijken moet je toch nog wat verschillen maken.

Waarom geen traxx lookalike en wel een eurosprinter lookalike?
Bij een Traxx heeft het stuurpostvenstertje altijd een afgeschuinde hoek daar waar de eurosprinters dit niet hebben met dergelijke kast. Dit om nog maar het meest eenvoudige en op slag zichtbare verschil aan te tonen.
Er zijn wel meer Europees gelijkende treinen die rondrijden in Azië en dit omdat bepaalde zaken (gaande van ontwerpen tot volledige kennis) overgekocht is van Siemens of Bombardier of ... en door de lokale fabrieken is uitgevoerd.
K V B
Berichten: 3389
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: TRAXX in Korea

Bericht door K V B »

celtjan schreef:Vergeet maar snel, die Koreaanse TRAXX.
De 8300 series, da's een triootje met Toshiba; Hyundai & Rotem.
Enkel de buitenkas is sterk gelijkend op de moderne loc's van Duidse makelij.
En daarmee is de kous af.
De serie 8200 van Korail is een ontwerp van Siemans, maar gebouwd door Rotem. De 8300 is dan weer ontstaan uit de samenwerking van Rotem met Toshiba. Mogelijks heeft men voor het gemak gewoon hetzelfde kastontwerp als de 8200 genomen. Kwestie van je assemblagelijn niet teveel te moeten veranderen. De mallen heb je dan toch al...
Of SIemens daar een probleem mee heeft (of niet) weet ik niet.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: TRAXX in Korea

Bericht door sammarco1 »

Heb de indruk dat daar nog wat meer word gecloond...

Deze Koreaanse TGV onder andere zal ook niet bij Alsthom gemaakt zijn ?

Zie alle foto's van de Koreaanse spoorwegen op Trenomania International
Afbeelding
**********************************************************************************************************
rail s

Re: TRAXX in Korea

Bericht door rail s »

wikipedia schreef:The Korea Train eXpress (KTX) is South Korea's high-speed rail system, which connects the capital Seoul to Busan and Mokpo. Operated by Korail, the system's technology is largely based on the French TGV/LGV system. Top speed for trains in regular service is currently 305 km/h,[1] though the infrastructure is suited for 350 km/h.[2]

Korail's most recent trainsets, the KTX-II, are based on the HSR-350x prototype, a domestic development, which achieved speeds over 350 km/h in tests. South Korea is currently developing the next-generation test train, named HEMU-400X, which is intended to reach a speed of 400 km/h in tests, and be the basis for trains operating at 350 km/h.[3]
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: TRAXX in Korea

Bericht door bobke »

rail s schreef:
wikipedia schreef:The Korea Train eXpress (KTX) is South Korea's high-speed rail system, which connects the capital Seoul to Busan and Mokpo. Operated by Korail, the system's technology is largely based on the French TGV/LGV system. Top speed for trains in regular service is currently 305 km/h,[1] though the infrastructure is suited for 350 km/h.[2]

Korail's most recent trainsets, the KTX-II, are based on the HSR-350x prototype, a domestic development, which achieved speeds over 350 km/h in tests. South Korea is currently developing the next-generation test train, named HEMU-400X, which is intended to reach a speed of 400 km/h in tests, and be the basis for trains operating at 350 km/h.[3]
Ja, dat is Azië é, alles namaken.
Accelerat
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: TRAXX in Korea

Bericht door Accelerat »

De KTX is toch echt wel bij Alsthom gebouwd. Ze zijn geloof ik zelfs in Le Landy afgewerkt, tussen de Thalysjes en TGVtjes. :)

http://www.railfaneurope.net/pix/fr/ele ... c/pix.html Zie laatste foto.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: TRAXX in Korea

Bericht door msts.be »

Ja, een paar stellen zijn in Frankrijk gebouwd, de rest onder licentie in Z-Korea. De locs (8200) zijn onder licentie van Siemens door Rotem gebouwd. De nieuwe schijf (8300) heeft niks meer met Siemens te maken, enkel het design is nog gebaseerd op de 8200 maar daar zal Siemens niks voor krijgen.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: TRAXX in Korea

Bericht door msts.be »

Nieuws: de 8300'en noemen nu 8500'en, en zien er zo uit:
http://blog.naver.com/korail5148/50144318286

Verder gaat men een nieuws serie locs voor Turkije van deze serie afleiden, die dan in Turkije onder licentie door Tülomsas gebouwd gaan worden. Men verruilt de Toshiba-elektronica wel voor Skoda-pendanten:
http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=dview
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: TRAXX in Korea

Bericht door sammarco1 »

Allemaal heel interessant. Tof om ook eens naar die koreaanse website te linken. jammer dat je er geen bal van kan lezen. Ik was op zoek naar een knop engels, zal mischien aan mij liggen ?

Die buffers zijn raar...

Daarna vond Ik deze :

Afbeelding

Ook namaak ? Die koppeling ziet er niet uit, en hier helemaal geen buffers :!: :|
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Plaats reactie