Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Ok bedankt.
K'zal morgen proberen een foto te nemen.
Er was een loc vooraan en een achteraan. Ik weet niet of beide tractie gaven. K zal er morgen eens op letten.
Mathias
K'zal morgen proberen een foto te nemen.
Er was een loc vooraan en een achteraan. Ik weet niet of beide tractie gaven. K zal er morgen eens op letten.
Mathias
Re: gewijzigde samenstelling.
ic 3436 reed vandaag rond met een HLE27 in het 'midden', achter de hle waren er nog 2 M6 rijtuigen waarvan 1 stuurrijtuig. iemand die weet waarom deze zo rond rijd?



Re: gewijzigde samenstelling.
Vandaag reed de P8006 Schaarbeek- Oostende
HLE 13 + I6Bc + 3 I10 + I11 + 3 I10 + I11 + 2 I10
De foto's zullen later volgen.
Mathias
HLE 13 + I6Bc + 3 I10 + I11 + 3 I10 + I11 + 2 I10
De foto's zullen later volgen.
Mathias
Re: gewijzigde samenstelling.
waren het soms 3 M6 + HLE 27 + 2 M6?Robin schreef:ic 3436 reed vandaag rond met een HLE27 in het 'midden', achter de hle waren er nog 2 M6 rijtuigen waarvan 1 stuurrijtuig. iemand die weet waarom deze zo rond rijd?
Re: gewijzigde samenstelling.
Afgezien van het feit dat dit natuurlijk zalig is voor spotters, lijkt het me ook een verstandige oplossing om zoveel mogelijk rijvaardige rijtuigen te kunnen inzetten. Als je (zeer) oude foto's bekijkt, merk je ook wel dat allerhande materieel door elkaar gebruikt werd. Als dat geen al te grote invloed heeft op bijv. de maximumsnelheid van de trein vind ik het niet zo erg. Als het comfortverschil te groot wordt, kan dat natuurlijk wel tot problemen leiden als iedereen in dezelfde rijtuigen wil zitten. Dat is dan meteen een goede test van de appreciatie van de verschillende rijtuigreeksen.b loc schreef:Vandaag reed de P8006 Schaarbeek- Oostende
HLE 13 + I6Bc + 3 I10 + I11 + 3 I10 + I11 + 2 I10
De foto's zullen later volgen.
Mathias
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: gewijzigde samenstelling.
nee, 2 M6 + HLE27 + stuk of 6 M6b-loc schreef:waren het soms 3 M6 + HLE 27 + 2 M6?Robin schreef:ic 3436 reed vandaag rond met een HLE27 in het 'midden', achter de hle waren er nog 2 M6 rijtuigen waarvan 1 stuurrijtuig. iemand die weet waarom deze zo rond rijd?



Re: gewijzigde samenstelling.
deze trein, iemand maakte er een filmpje van:
http://www.youtube.com/watch?v=v1OQG61dUXY
http://www.youtube.com/watch?v=v1OQG61dUXY



Re: gewijzigde samenstelling.
Vorig jaar hebben ze eens tests gedaan met 3 M6 + HLE 27 + 2 M6.
Omdat ze meer stuurrijtuigen me GF hadden dan HLE 27 met GF.
Omdat ze meer stuurrijtuigen me GF hadden dan HLE 27 met GF.
Re: gewijzigde samenstelling.
Er zijn opleidingsritten met het stuurrijtuig.Robin schreef:ic 3436 reed vandaag rond met een HLE27 in het 'midden', achter de hle waren er nog 2 M6 rijtuigen waarvan 1 stuurrijtuig. iemand die weet waarom deze zo rond rijd?
Re: gewijzigde samenstelling.
& andere treinen hebben andere soorten koppelingen?Steven schreef:GF koppeling
GF = george fischer = de fabrikant van die koppelingen.
Re: gewijzigde samenstelling.
klassiekjes en vierledige stellen hebben een henricot koppeling
MW41, sprinter, breaks, ms96, M6 (deels niet allemaal) hebben een GF
de rest heeft gewoon een beugel en trekhaak.
MW41, sprinter, breaks, ms96, M6 (deels niet allemaal) hebben een GF
de rest heeft gewoon een beugel en trekhaak.
Re: gewijzigde samenstelling.
En HST's (Thalys, Eurostar) hebben een Scharfenberg-koppeling (Ook wel Schaku genoemd) dacht ik.Steven schreef:klassiekjes en vierledige stellen hebben een henricot koppeling
MW41, sprinter, breaks, ms96, M6 (deels niet allemaal) hebben een GF
de rest heeft gewoon een beugel en trekhaak.
Zie ook op deze wikipedia bladzijde
Re: gewijzigde samenstelling.
ja inderdaad ik was het HST materiaal vergeten.pietje schreef:En HST's (Thalys, Eurostar) hebben een Scharfenberg-koppeling (Ook wel Schaku genoemd) dacht ik.Steven schreef:klassiekjes en vierledige stellen hebben een henricot koppeling
MW41, sprinter, breaks, ms96, M6 (deels niet allemaal) hebben een GF
de rest heeft gewoon een beugel en trekhaak.
Zie ook op deze wikipedia bladzijde