Verschillende mallen voor 1/2e klasse interieur te duur?
Verschillende mallen voor 1/2e klasse interieur te duur?
Viel me gisteren op dat een (ver?)nieuw(d) rijtuig van de SBB naar Hamburg Altona geen individuele leeslampjes (meer?) heeft. Wel zijn er duidelijk uitstulpingen en inkepingen waar ze zouden kunnen zitten, zowel voor de knopjes als de lampjes. Ik vond het er een beetje gek uitzien, ook dacht ik dat dergelijke lampjes toch alweer 15 jaar vrij vaak bij 2e klasse IC materiaal wordt ingebouwd. Vandaar dus mijn vraag: waarom?
Re: Verschillende mallen voor 1/2e klasse interieur te duur?
De EC rijtuigen worden op dit moment een voor een gemoderniseerd. Daarbij komen er nieuwe leeslampjes (leds) stopcontacten bij elke zitplaats, nieuwe stoelbekleding enz. De vernieuwde rijtuigen zijn te herkennen aan de nieuwe kleurstelling.kika schreef:Viel me gisteren op dat een (ver?)nieuw(d) rijtuig van de SBB naar Hamburg Altona geen individuele leeslampjes (meer?) heeft. Wel zijn er duidelijk uitstulpingen en inkepingen waar ze zouden kunnen zitten, zowel voor de knopjes als de lampjes. Ik vond het er een beetje gek uitzien, ook dacht ik dat dergelijke lampjes toch alweer 15 jaar vrij vaak bij 2e klasse IC materiaal wordt ingebouwd. Vandaar dus mijn vraag: waarom?
Waren in jouw rijtuig alle leeslampjes weg? Mogelijks dat SBB gewoon geen reserveonderdelen meer heeft voor de niet gemoderniseerde versie.
Re: Verschillende mallen voor 1/2e klasse interieur te duur?
Dat alles heb ik bemerkt, ook aan de bediening is er iets veranderd (tbg had wat problemen met de verlichting en/of batterij in het rijtuig). Het punt is dus dat in de vernieuwde (of nieuwe, dat wist ik dus niet) rijtuigen er in het plastic aan de onderkant van het bagagerek uitstulpingen zijn voor lampjes en knopjes, maar er niets is uitgeponst en ook niets is gemonteerd. Stopcontacten bij elke zitplaats heb ik inderdaad gezien, als ik me niet vergis was er een Zwitsers stopcontact boven een Duits gemonteerd.K V B schreef:De EC rijtuigen worden op dit moment een voor een gemoderniseerd. Daarbij komen er nieuwe leeslampjes (leds) stopcontacten bij elke zitplaats, nieuwe stoelbekleding enz. De vernieuwde rijtuigen zijn te herkennen aan de nieuwe kleurstelling.
Waren in jouw rijtuig alle leeslampjes weg? Mogelijks dat SBB gewoon geen reserveonderdelen meer heeft voor de niet gemoderniseerde versie.
Re: Verschillende mallen voor 1/2e klasse interieur te duur?
Gemoderniseerde heeft blijkbaar toch wel manco's, vandaag weer in een andere gemoderniseerde gezeten. Een (helaas nogal slecht) plaatje om aan te duiden wat ik bedoelde met ontbrekende leeslampjes
positief:
- visuele indicatie dat er iets wordt omgeroepen (blauwe lamp boven de binnendeuren)
negatief:
- meerderheid van de toiletbezoekers snapt niet hoe je hem op slot moet doen
- zowel een hendel als een knopje om de deuren te openen (beide functioneren)
- binnenhuiselektra is bedroevend slecht, stopcontacten weer stuk, regelmatig dat we overschakelen op noodstroom (gebeurd vaker in de vernieuwde dan in de oude, of mijn ervaringen zijn toevallig slecht...)
. Wat me nog opviel:positief:
- visuele indicatie dat er iets wordt omgeroepen (blauwe lamp boven de binnendeuren)
negatief:
- meerderheid van de toiletbezoekers snapt niet hoe je hem op slot moet doen

- zowel een hendel als een knopje om de deuren te openen (beide functioneren)
- binnenhuiselektra is bedroevend slecht, stopcontacten weer stuk, regelmatig dat we overschakelen op noodstroom (gebeurd vaker in de vernieuwde dan in de oude, of mijn ervaringen zijn toevallig slecht...)
Re: Verschillende mallen voor 1/2e klasse interieur te duur?
Waarom is het feit dat er zowel een hendel als een knop is om de deur te openen, negatief?
Als de hendel defect is kan je steeds met de knop openen en omgekeerd.
Als de hendel defect is kan je steeds met de knop openen en omgekeerd.