GEN-treinstellen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
melle

Re: GEN-treinstellen

Bericht door melle »

Steven schreef:Die mono stellen gaat men niet gewoon aan de kant zetten tot het gen in 2016 à 2019 klaar is hoor. De volledige vloot aan desiro ml zal zowat de meeste klassiekjes vervangen. Op de GEN lijnen en de rest van het land.
WIlt dit dan zeggen, dat wanneer de meeste GEN-treinstellen heeft geleverd, men de laatste rode klassiekjes uit de dienstregeling gaan nemen? En hoe zit het met de NL-klassiekjes? Ik kan me inbeelden dat men de klassiekjes best nog zal kunnen gebruiken op bepaalde momenten van de dag.
Knipex

Bericht door Knipex »

Er stond dit weekend eentje in Wildenrath Drehscheibe
melle

Bericht door melle »

Ik vind het dak er echt onafgewerkt uitzien..
LML

Bericht door LML »

Hopelijk wordt die elektronica wat weggemoffeld met een verticale plaat op het dak zoals bij de breaks...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

Wat me opvalt waarom heeft de desiro geen bagageruimte?
Presario

Bericht door Presario »

Ziet er inderdaad vrij onafgewerkt uit. Die nieuwe nummering vind ik toch ook maar niets eigenlijk :? .
bobke

Bericht door bobke »

Knipex schreef:Er stond dit weekend eentje in Wildenrath Drehscheibe

Is dat waar innotrans is? Ik zag op een fotoreportage op treinreiziger.nl een desiro tussen staan.
dentheo

Bericht door dentheo »

Nee, Wildenrath ligt net achter Nederlands Limburg Roermond, km of 10 achter de grens... Innotrans is in Berlijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

b-loc schreef:Wat me opvalt waarom heeft de desiro geen bagageruimte?
Waarschijnlijk omdat ze bestemd zijn voor het GEN, dus voor korte afstanden, en geen lange afstanden zoals Oostende - Eupen, dat is denk ik de hoofdreden
Shrek

Bericht door Shrek »

b-loc schreef:Wat me opvalt waarom heeft de desiro geen bagageruimte?
Waaraan zie je dat dan? Er is geen aparte deur, maar dat hoeft toch niet te zeggen dat je nergens iets kwijt kunt?
kika

Bericht door kika »

Ik vermoed dat een kleiner gedeelte met klapstoeltjes is uitgerust, waar dus eventueel ook fietsen/kinderwagens/rolstoelen zouden kunnen staan. Aparte pakwagens, kruiers en alles wat daarbij komt kijken is niet meer zo hedendaags.
Steven

Bericht door Steven »

In de buurt van de wc is er ruimte voorzien voor: rolstoel, fiets, kinderwagen. Er zijn op die plaats inderdaad klapstoeltjes.
bobke

Bericht door bobke »

Je kan waarschijnlijk wel bagage tussen de stoelen plaatsen die met de rug naar elkaar staan ( dus [vier zitplaatsen]bagage[vier zitplaatsen]) Bij de M6 is dit vaak de enige mogelijkheid om je bagage kwijt te kunnen.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ik vrees dat er geen plaatsen zijn die met rugleuningen tegen elkaar staan, dus ook geen plaats om daar bagage op te bergen.

De meest geschikte plaats is wel het multifunctionele gedeelte. Ik hoop alleeen dat de bagagedragers aan de zitplaatsen groot genoeg zijn, niet zoals in de M6.
Steven

Bericht door Steven »

je mag de M6 en desiro niet vergelijken. De M6 is een dubbeldekker en net zoals alle andere dubbeldekkers heb je een probleem op bagagerekken in die bakken te krijgen gewoon omdat je per niveau minder effectieve ruimte hebt in vergelijking met een klassiek rijtuig.
Plaats reactie