Nu ben je toch wel erg streng.stefanic schreef:Die chinezen zijn totaal kierewiet. Hier in Belgie zullen zo'n ideeen (dit, en die bus bv.) ook wel boven komen, maar dan uit de hoofden van leerlingen uit het lager onderwijs, tijdens de themaweek 'uw droomstad van de toekomst'. In China zijn er dus blijkbaar mensen die dit echt serieus nemen??? Allemaal ideeen die wel leuk lijken maar waarbij ze toch eens 5min langer zouden moeten nadenken over bepaalde praktische probleempjes die kunnen opduiken...
Welneen, op de belangrijkste stations stopt de trein gewoon op de klassieke manier.stefanic schreef:Gaan ze dat systeem in die 30 tussenstations toepassen? Ongetwijfeld zijn er enkele belangrijkere stations op die lijn, waar waarschijnlijk wel meer mensen willen opstappen dan dan er volk in die shutteltjes kunnen. 'Solly, volzet, u moet de volgende tlein nemen!' .. waarschijnlijk 10min later... 2100km aan 300km/u gemiddeld-> 7u rijden... om de 10min een trein... 56 treinstellen nodig... eigenlijk 112 want je moet nog terug ook...
Bvb. de lijn Köln-Frankfurt : de trein vertrekt uit Köln, stopt in Siegburg/Bonn, op Frankfurt luchthaven en eindigt in Frankfurt am Main Hbf.
Onderweg worden de stations Montabaur en Limburg bediend op de chinese manier.
Je kan het ook zien buiten het hogesnelheidsnet... waardoor de bezwaren over de G-krachten al een stuk minder worden.
Bvb. de lijn Hasselt-Mol (daar moeten we al geen bovenleiding afbreken). Enkel te Leopoldsburg een klassieke stop, alle andere stations op de chinese manier.
Etc...
Andere bemerking : Indien er uitzonderlijk veel mensen de trein willen nemen in een halte die normaalgezien op de chinese manier bediend wordt kan er nog altijd in "real-time" beslist worden om de trein uitzonderlijk te doen stoppen. Hiervoor dient enige buffertijd voorzien in de dienstregelingen. Ondanks deze buffertijd zal de uiteindelijke reistijd nog steeds korter zijn dan wat vandaag mogelijk is.
Van alle belangrijke uitvindingen in de geschiedenis werd oorspronkelijk altijd gezegd dat de uitvinder kierewiet was.
Groeten,
Bart W.