Nieuw uniform voor NMBS-personeel vanaf 4 oktober
Zowat 5.300 personeelsleden van de NMBS zullen vanaf maandag 4 oktober uitgerust zijn met nieuwe uniformen van de hand van de Belgische ontwerper Olivier Strelli. De nieuwe outfit werd vrijdag door de spoorwegmaatschappij voorgesteld.
Het huidige plunje van de treinbegeleiders, het stationspersoneel en het verkoopspersoneel van de NMBS dateert alweer van 1999.
De NMBS vond het dan ook hoog tijd om zijn werknemers in een nieuw jasje te steken, dat "het NMBS-imago en de waarden van het bedrijf mee ondersteunt".
Vijf firma’s dienden een ontwerp in en uiteindelijk werd UDC Corporate Fashion uitgekozen met een ontwerp van Olivier Strelli.
Het nieuwe uniform bestaat uit een hoofddeksel, hemd, vest, broek, riem en das of halsdoek met clip. Voor de winter komen daar nog een herenpullover of damescardigan, winterbroek of -rok, wintersjaal en anorak bij. Naargelang de functie moet het personeelslid bepaalde onderdelen van het uniform dragen.
De basiskleuren van de outfit zijn grijs en blauw. De hoofdkleur van de hoedjes varieert, naargelang de functie, van donkerblauw tot oranje.
Het nieuwe uniform voor de 5.300 personeelsleden betekent voor de NMBS een investering van 6,8 miljoen euro.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 100924_089
foto's zie site
Zowat 5.300 personeelsleden van de NMBS zullen vanaf maandag 4 oktober uitgerust zijn met nieuwe uniformen van de hand van de Belgische ontwerper Olivier Strelli. De nieuwe outfit werd vrijdag door de spoorwegmaatschappij voorgesteld.
Het huidige plunje van de treinbegeleiders, het stationspersoneel en het verkoopspersoneel van de NMBS dateert alweer van 1999.
De NMBS vond het dan ook hoog tijd om zijn werknemers in een nieuw jasje te steken, dat "het NMBS-imago en de waarden van het bedrijf mee ondersteunt".
Vijf firma’s dienden een ontwerp in en uiteindelijk werd UDC Corporate Fashion uitgekozen met een ontwerp van Olivier Strelli.
Het nieuwe uniform bestaat uit een hoofddeksel, hemd, vest, broek, riem en das of halsdoek met clip. Voor de winter komen daar nog een herenpullover of damescardigan, winterbroek of -rok, wintersjaal en anorak bij. Naargelang de functie moet het personeelslid bepaalde onderdelen van het uniform dragen.
De basiskleuren van de outfit zijn grijs en blauw. De hoofdkleur van de hoedjes varieert, naargelang de functie, van donkerblauw tot oranje.
Het nieuwe uniform voor de 5.300 personeelsleden betekent voor de NMBS een investering van 6,8 miljoen euro.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 100924_089
foto's zie site
Re: Nieuw uniform voor NMBS-personeel vanaf 4 oktober
De kepi's zijn de lelijkste die ik ooit gezien heb.
Bah!
Bah!
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Ik vind het mooie uniformen, een verbetering, maar idd, die kepi's zijn walgelijk. De rest van het uniform vind ik prima.
haal al dat oranje er gewoon uit want dat vind ik op niets trekken.
Ik ben geen tsjeef, en geen Hollander, maar ik vind het oranje wel wat hebben. Komt er eindelijk wat kleur in dat toch wat grijze uniform. Het had net zo goed een andere kleur mogen zijn, hoor, maar goed, NMBS Mobility wou zo nodig oranje als steunkleur. Zo vreemd is het dan toch niet om dat ook in het uniform van zijn werknemers te verwerken?
Wat is er dan gebeurd met de nieuwe uniformen die werden aangekondigd in oktober 2009 ?
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=6547
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=6547
Dat lijken mij, op een paar details na, dezelfde te zijn. Vooraleer er voldoende stock is om iedereen te bevoorraden, heb je wel enige tijd nodig, hé. Zeker omdat het met een openbare aanbesteding moet gebeuren.
Van die fameuze hoedjes, waar zoveel protest voor was, zie ik anders niets meer op de nieuwe foto's.groentje schreef:Dat lijken mij, op een paar details na, dezelfde te zijn. Vooraleer er voldoende stock is om iedereen te bevoorraden, heb je wel enige tijd nodig, hé. Zeker omdat het met een openbare aanbesteding moet gebeuren.
Ook die oranje ceintuur voor de vrouwen is verdwenen.
Als het NMBS bestuur op elke genomen beslissing terugkomt omdat het personeel het niet goed vindt, dan stel ik voor dat ze hetzelfde doet met beslissingen die de klanten niet goed vinden, zoals het afschaffen van de 50% verminderingskaart en andere formules, het invoeren van 7 euro toeslag, het afschaffen van loketten, enz., enz.
Olivier Strelli in slechte papieren
zaterdag 25 september 2010Auteur: (KRS) Het Belgische modehuis Olivier Strelli heeft juridische bescherming gezocht en moet tegen 29 september een saneringsplan indienen bij de handelsrechter, zo onthult zakenblad Trends/Tendances.
Twee jaar nadat oprichter Nissim Israël (64) - beter bekend als Olivier Strelli - driekwart van het bedrijf verkocht aan een Franse investeringsgroep, gaat het van kwaad naar erger. Drie jaar geleden bedroeg de omzet van het modehuis nog 14 miljoen euro, vorig jaar zakte die tot 11,7 miljoen en voor de eerste jaarhelft zou nog slechts op 5 miljoen euro worden gerekend. Vorig jaar dook de groep liefst 1,9 miljoen euro in het rood.
Hoe dat allemaal kan? Het Franse avontuur bekomt Olivier Strelli slecht: van de met veel grandeur en nog meer euro's geopende twintig boetieks in Frankrijk blijven er nog maar vier over (in Parijs en Saint-Tropez), de rest ging dicht en werd verkocht met een fikse minwaarde. Tegelijkertijd strooide de financiële crisis roet in het eten, een fenomeen dat boetieks uit het middensegment - waartoe Olivier Strelli behoort - harder trof dan de duurdere boetieks. En last but not least zorgde ontwerpster Nathalie Valentini, die de meester opvolgde toen die twee jaar geleden met pensioen ging, voor een stijlbreuk die te veel klanten wegjoeg.
Productiedirecteur Olivier Israël, zoon van de stichter, maakt zich sterk dat Olivier Strelli er weer bovenop komt: 'We houden enkel de winstgevende boetieks in portefeuille'. Voor Strelli werken 59 mensen. Het modehuis telt in ons land negentien boetieks, veertien in eigen beheer en vijf in franchise.
zaterdag 25 september 2010Auteur: (KRS) Het Belgische modehuis Olivier Strelli heeft juridische bescherming gezocht en moet tegen 29 september een saneringsplan indienen bij de handelsrechter, zo onthult zakenblad Trends/Tendances.
Twee jaar nadat oprichter Nissim Israël (64) - beter bekend als Olivier Strelli - driekwart van het bedrijf verkocht aan een Franse investeringsgroep, gaat het van kwaad naar erger. Drie jaar geleden bedroeg de omzet van het modehuis nog 14 miljoen euro, vorig jaar zakte die tot 11,7 miljoen en voor de eerste jaarhelft zou nog slechts op 5 miljoen euro worden gerekend. Vorig jaar dook de groep liefst 1,9 miljoen euro in het rood.
Hoe dat allemaal kan? Het Franse avontuur bekomt Olivier Strelli slecht: van de met veel grandeur en nog meer euro's geopende twintig boetieks in Frankrijk blijven er nog maar vier over (in Parijs en Saint-Tropez), de rest ging dicht en werd verkocht met een fikse minwaarde. Tegelijkertijd strooide de financiële crisis roet in het eten, een fenomeen dat boetieks uit het middensegment - waartoe Olivier Strelli behoort - harder trof dan de duurdere boetieks. En last but not least zorgde ontwerpster Nathalie Valentini, die de meester opvolgde toen die twee jaar geleden met pensioen ging, voor een stijlbreuk die te veel klanten wegjoeg.
Productiedirecteur Olivier Israël, zoon van de stichter, maakt zich sterk dat Olivier Strelli er weer bovenop komt: 'We houden enkel de winstgevende boetieks in portefeuille'. Voor Strelli werken 59 mensen. Het modehuis telt in ons land negentien boetieks, veertien in eigen beheer en vijf in franchise.
Smaken verschillen: ik vind die kepies goed. Zijn dat NMBS medewerkers of professionele modellen op die foto's?
Het is toch goed dat ze naar hun werknemers luisteren en de uniformen bijsturen.Adler schreef:Van die fameuze hoedjes, waar zoveel protest voor was, zie ik anders niets meer op de nieuwe foto's.groentje schreef:Dat lijken mij, op een paar details na, dezelfde te zijn. Vooraleer er voldoende stock is om iedereen te bevoorraden, heb je wel enige tijd nodig, hé. Zeker omdat het met een openbare aanbesteding moet gebeuren.
Ook die oranje ceintuur voor de vrouwen is verdwenen.
Als het NMBS bestuur op elke genomen beslissing terugkomt omdat het personeel het niet goed vindt, dan stel ik voor dat ze hetzelfde doet met beslissingen die de klanten niet goed vinden, zoals het afschaffen van de 50% verminderingskaart en andere formules, het invoeren van 7 euro toeslag, het afschaffen van loketten, enz., enz.
Inderdaad, maar ik stel enkel vast dat bij eender welke beslissing waarmee het personeel het niet eens is, er steeds een oplossing wordt gezocht en de beslissing wordt bijgestuurd.Jani schreef:Het is toch goed dat ze naar hun werknemers luisteren en de uniformen bijsturen.
En als het niet vlug genoeg gaat met een eenvoudig protest, dan wordt er gedreigd met stakingen of wordt er effectief gestaakt, waarna de directie toch toegeeft.
Als er echter bepaalde beslissingen worden aangevochten door de klanten van de NMBS, dan doet de directie alsof die lucht zijn en reageert men zelfs niet, ook al zijn er duizenden die protesteren.
De eerste en enige prioriteit van de NMBS-top is dus duidelijk het personeel tevreden houden.
Dat is toch wel behoorlijk kort door de bocht, Adler. Ik ben het met je eens dat 'klanten tevreden stellen' niet meteen de voornaamste bekommernis is voor de NMBS, maar het is niet het personeel waaraan dit in de eerste plaats ten goede komt.
Er worden dan ook meer dan genoeg maatregelen genomen die ingaan tegen de wil van het personeel, soms wordt er (een beetje) toegegeven door de directie, soms ook helemaal niet. De kepi lijkt me eerlijk gezegd nog altijd dezelfde te zijn, hoor, al is er meer verschil gekomen in de vrouwelijke en mannelijke modellen. En die oranje riem was zwart aan de buitenkant.
Er worden dan ook meer dan genoeg maatregelen genomen die ingaan tegen de wil van het personeel, soms wordt er (een beetje) toegegeven door de directie, soms ook helemaal niet. De kepi lijkt me eerlijk gezegd nog altijd dezelfde te zijn, hoor, al is er meer verschil gekomen in de vrouwelijke en mannelijke modellen. En die oranje riem was zwart aan de buitenkant.
-
Ik zou terug gaan naar de uniformen van voor 1999. Waarom de uniformen iedere 10 jaar per se van ontwerp moeten veranderen is mij ook niet geheel duidelijk.
Het model dat men nu heeft gekozen is veel hoger dan het oorspronkelijke, dat zie je o.a. goed aan het logo, en is qua vorm en hoogte gelijk aan het huidige model.groentje schreef: De kepi lijkt me eerlijk gezegd nog altijd dezelfde te zijn.
Afgaande op de commentaren van oktober 2009, wou trouwens bijna niemand het oorspronkelijke model dragen.
- Bijlagen
-
- kepi2.jpg (29.63 KiB) 3635 keer bekeken
-
- kepi1.jpg (9.41 KiB) 3635 keer bekeken