Als een trein naar Maastricht lukt moet een verlening van een kwartiertje toch ook lukken, dat zie ik op termijn nog wel in orde komen hoorrvdborgt schreef:In principe wel, maar ik moet eerst nog zien dat die er ten eerste gaan komen en ten tweede in een bruikbare frequentie.Shrek schreef:Ben je dan niet veel beter af met een trein uit breda?
Brecht Noorderkempen stabiliseert...
Re: Brecht Noorderkempen stabiliseert...
Re: Brecht Noorderkempen stabiliseert...
Maar dan gaan ze in Nederland wellicht wel eerst moeten afraken van HSA, dat een feitelijk monopolie heeft op verbindingen op die lijn.
Re: Brecht Noorderkempen stabiliseert...
Als het zo doorgaat zoals het nu gaat lost het HSA-probleem zich vanzelf op 
Re: Brecht Noorderkempen stabiliseert...
Ik meen in een regionaal blad gelezen te hebben dat het nog dit jaar zou "aanbesteed" worden... uitritten in dienst 2012 ?stefanic schreef: -het feit dat het op/afrittencomplex van de autostrade nog maar half afgewerkt is (daar heeft de NMBS 0.0 mee te maken, voor er weer geschoten wordt). Daardoor is het niet mogelijk om komende van NL in Brecht de autostrade te verlaten en op de trein te springen (een te verwachten beweging door bestuurders die de file verder richting Antwerpen willen laten voor wat het is). Ik dacht dat die werken in najaar 2011 eindelijk zouden gaan beginnen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Brecht Noorderkempen stabiliseert...
zoals die brug die achter het station staat en die alleen over de sporen gaan...
Re: Brecht Noorderkempen stabiliseert...
Die brug is een deel van de "rotonde" die boven de snelweg en de HSL gemaakt wordt en waarop de toekomstige op en afritten moeten uitkomen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Christoph
Re: Brecht Noorderkempen stabiliseert...
Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat aanleg van constructies boven een actieve HSL-lijn niet mag (of zeer moeilijk?) en dat daarom dat die brug al 'op voorhand', maar half is aangelegd.Robin schreef:zoals die brug die achter het station staat en die alleen over de sporen gaan...
-
Jani
Re: Brecht Noorderkempen stabiliseert...
Brecht wil gewoon zijn deel van de kosten niet betalen, daarom ligt alles stil.
Re: Brecht Noorderkempen stabiliseert...
Dat is volgens mij ook de reden.Christoph schreef:Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat aanleg van constructies boven een actieve HSL-lijn niet mag (of zeer moeilijk?) en dat daarom dat die brug al 'op voorhand', maar half is aangelegd.Robin schreef:zoals die brug die achter het station staat en die alleen over de sporen gaan...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Brecht Noorderkempen stabiliseert...
Dat zou opgelost moeten zijn.Jani schreef:Brecht wil gewoon zijn deel van de kosten niet betalen, daarom ligt alles stil.
Brecht is wel geschrokken van de totale som, maar dat is ondertussen al min-of meer "verteerd" ( ttz in stukken gehakt).
Nog dit jaar zou de aanbesteding plaatsvinden van de zwevende rotonde en de op en afritten.
Het zou me niet verbazen dat dat stuk alleen al, 2 tot driemaal het bedrag zou kosten dat men origineel voorzien had voor de af en opritten aan de westkant.
Ik vind het nog altijd knap van Tucrail dat ze Brecht snel dat stuk HSLbudget gegeven hebben, nadat de gemeente aanpassingen vroeg.
De eigenlijke ring van Brecht, waar alles rond begon, wordt een volgende fase.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Brecht Noorderkempen stabiliseert...
er loopt toch nog bruggen over de HSL 4, dus op 1 brug zal het niet aankomen he.
Dit zijn alle bruggen/wegen die over L4 lopen, vanaf Noorderdokken tot aan de grens:
* Burgemeester Jozef Masurebrug
* Eduard Waghemansbrug
* Peersbosbaan (over de tunnel)
* Hertendreef (over de tunnel)
* Elshoutbaan (over de tunnel, 5meter van het einde)
* Sint-Jobsesteenweg
* Andrélaan
* Hoge Mereyt
* Bethovenstraat (vlakbij station Brecht)
* Veldstraat
* Sint-Lenaartsbaan
* Henxbroekweg
* Sint-Lenaartseweg
* Hoogstraatseweg
* Vlamingstraat
* Terbeeksestraat
* Maxburgdreef
* John Lijsenstraat
* De Mosten
Dit zijn alle bruggen/wegen die over L4 lopen, vanaf Noorderdokken tot aan de grens:
* Burgemeester Jozef Masurebrug
* Eduard Waghemansbrug
* Peersbosbaan (over de tunnel)
* Hertendreef (over de tunnel)
* Elshoutbaan (over de tunnel, 5meter van het einde)
* Sint-Jobsesteenweg
* Andrélaan
* Hoge Mereyt
* Bethovenstraat (vlakbij station Brecht)
* Veldstraat
* Sint-Lenaartsbaan
* Henxbroekweg
* Sint-Lenaartseweg
* Hoogstraatseweg
* Vlamingstraat
* Terbeeksestraat
* Maxburgdreef
* John Lijsenstraat
* De Mosten
Re: Brecht Noorderkempen stabiliseert...
Het ging erom dat nieuwe constructies aan meer eisen moeten voldoen dan bestaande. Dergelijk uitdovingsbeleid (overgaan naar strengere regels, of striktere veiligheidseisen) is heel courant.
Re: Brecht Noorderkempen stabiliseert...
Nu kan ik niet meer volgen maar ok.
Brecht wou de origineleoplossing van Tucrail niet. (zoals bv. Sint Job ) zij wilden iets anders.....
Brecht wou de origineleoplossing van Tucrail niet. (zoals bv. Sint Job ) zij wilden iets anders.....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Brecht Noorderkempen stabiliseert...
Voor zij die het nog niet weten, er is al zeker 1 ram ingekort.
Nu rijd met met
M6BX - T13 - M6A - M6BX

Nu rijd met met
M6BX - T13 - M6A - M6BX

Re: Brecht Noorderkempen stabiliseert...
Hoe werkt dat eigenlijk met die twee treinen ?
De ene dag de ene, de andere dag de andere ?
Of wisselen de treinen met de machinisten ?
De ene dag de ene, de andere dag de andere ?
Of wisselen de treinen met de machinisten ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide