NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Ik vroeg me af of er een lijst bestaat van de stations waar de loketten ondertussen recent gesloten zijn of gesloten zullen worden?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Op pagina 2 van deze draad, had ik die vraag ook al gesteld, maar aangezien er geen antwoord op kwam, vermoed ik dat er geen gegevens beschikbaar zijn.
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Daar had ik over gekeken, sorry.
We zullen het hier wel horen als er forummers zijn waarbij hun loket plots gesloten is of gesloten wordt.

We zullen het hier wel horen als er forummers zijn waarbij hun loket plots gesloten is of gesloten wordt.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Volgens mij mogen er geen loketten gesloten worden zonder toestemming van de regering. De laatste sluitingsronde dateert van de periode 2004-2005.
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
je moet natuurlijk de nuance maken tussen het volledig sluiten van een loket en het niet meer aanbieden van internationale verkoop in bepaalde stations.Hogersluys schreef:Volgens mij mogen er geen loketten gesloten worden zonder toestemming van de regering. De laatste sluitingsronde dateert van de periode 2004-2005.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Als een loket geen internationale biljetten meer aanbied wordt het niet gesloten. Het volledig sluiten van een loket is toch net iets ingrijpender.
Wel merk ik dat jaarlijks op de openingsuren van de loketten beknabbeld wordt. In Eeklo was het loket tot voor kort van de eerste tot de laatste trein open. Tegenwoordig sluit het al om 20.00.
Jammer natuurlijk. Maar ik heb liever dit dan het volledig sluiten van het loket.
Wel merk ik dat jaarlijks op de openingsuren van de loketten beknabbeld wordt. In Eeklo was het loket tot voor kort van de eerste tot de laatste trein open. Tegenwoordig sluit het al om 20.00.
Jammer natuurlijk. Maar ik heb liever dit dan het volledig sluiten van het loket.
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
tja de term sluiten is hier al een paar keer verkeerd gebruikt, eigenlijk gaat het om het inperken van het aantal soorten tickets aan dat locket.
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Geen ticketverkoop in station meer tegen 2012?
woensdag 06 oktober 2010
Auteur: (hls)
HERZELE - Volgens Filip De Bodt van vzw 'tUilekot zal tegen 2012 de loketverkoop van treintickets in het station van Herzele helemaal afgebouwd zijn er zal dan alleen nog een automaat beschikbaar zijn. ‘Dat blijkt uit een intern document van de NMBS (B-Mobility) waar medewerkers van Solidair, het weekblad van de PVDA, de hand op konden leggen. ‘Herzele zou een van de honderd stations zijn waar de lokettenservice verdwijnt', zegt De Bodt. ‘Op die manier bespaart de NMBS op personeel. Volgens de Spoorwegen zit de gebruiker te wachten op deze evolutie, maar ze vertegen dat 80 procent van de tickets nog altijd gekocht worden aan het loket.'
NMBS-woordvoerder Jochem Govaerts ontkent dat er op dit ogenblik plannen zijn om in een aantal stations de ticketverkoop te vervangen door automaten. ‘De openingstijden van de loketten worden wel gestroomlijnd op nationaal vlak', zegt hij.
‘En er worden stelselmatig automaten geplaatst als aanvulling op de loketverkoop.'
Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=0L30DKC0
De NMBS wil dus 100 loketten sluiten in de plaats van 45.
woensdag 06 oktober 2010
Auteur: (hls)
HERZELE - Volgens Filip De Bodt van vzw 'tUilekot zal tegen 2012 de loketverkoop van treintickets in het station van Herzele helemaal afgebouwd zijn er zal dan alleen nog een automaat beschikbaar zijn. ‘Dat blijkt uit een intern document van de NMBS (B-Mobility) waar medewerkers van Solidair, het weekblad van de PVDA, de hand op konden leggen. ‘Herzele zou een van de honderd stations zijn waar de lokettenservice verdwijnt', zegt De Bodt. ‘Op die manier bespaart de NMBS op personeel. Volgens de Spoorwegen zit de gebruiker te wachten op deze evolutie, maar ze vertegen dat 80 procent van de tickets nog altijd gekocht worden aan het loket.'
NMBS-woordvoerder Jochem Govaerts ontkent dat er op dit ogenblik plannen zijn om in een aantal stations de ticketverkoop te vervangen door automaten. ‘De openingstijden van de loketten worden wel gestroomlijnd op nationaal vlak', zegt hij.
‘En er worden stelselmatig automaten geplaatst als aanvulling op de loketverkoop.'
Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=0L30DKC0
De NMBS wil dus 100 loketten sluiten in de plaats van 45.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
"Volgens de Spoorwegen zit de gebruiker te wachten op deze evolutie." Wat een lulkoek, kunnen ze dat ook staven?
Als er nog eens 100 loketten gesloten worden zullen er niet veel overblijven.
Als er nog eens 100 loketten gesloten worden zullen er niet veel overblijven.
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
De Rode Broeders en Zusters van de PVDA zijn ook goed in het verkopen van lulkoek.Hogersluys schreef:Wat een lulkoek, kunnen ze dat ook staven?
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Dus de NMBS gaat in een klein station als aanvulling een automaat zetten.
Terwijl ze in het verleden altijd loketten gesloten hebben omdat er te weinig ticket werden verkocht en nu is dit gewoon als
aanvulling.
Terwijl ze in het verleden altijd loketten gesloten hebben omdat er te weinig ticket werden verkocht en nu is dit gewoon als
aanvulling.
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Dat zo een wonder zijn moetst dat zo zijn op welke pagina in het beheerscontract staat dat dan wel?Hogersluys schreef:Volgens mij mogen er geen loketten gesloten worden zonder toestemming van de regering. De laatste sluitingsronde dateert van de periode 2004-2005.
Dat men niet zo maar een stopplaats kan sluiten dat klopt maar voor loketten is dat anders denk ik.
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Als ik naar mijn omgeving kijk dan klopt het wel hoor. In Haacht is het loket enkel in de voormiddag open, daar vragen veel mensen zich af waarom ze dan de rest van de dag geen gewone tickets kunnen kopen.Hogersluys schreef:"Volgens de Spoorwegen zit de gebruiker te wachten op deze evolutie." Wat een lulkoek, kunnen ze dat ook staven?
In Sint-Katelijne-Waver is het al hetzelfde, een loket is daar niet nodig (iedereen koopt toch gewoon kaartjes naar mechelen of antwerpen) maar op een automaat zitten veel mensen te wachten. Zeker onder de ingenieursstudenten vragen er velen zich af waarom de nmbs geen bruikbare automaat ontworpen krijgt

De verkoop op de trein werkt wel tot op een bepaalde hoogte, maar als het wat drukker is zijn automaten zeker nodig

Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Hallo,
Automaten om de beperkte openingsuren op te vangen, dat kan ik begrijpen. Maar dat als je de 2 naast elkaar zet, dat mensen dan liever voor een automaat zouden diezen dan voor een loket, dat denk ik niet...
Een bruikbare automaat, het zou handig zijn als die ook cash geld aanneemt...
En waarom niet een systeem als bij de lijn toepassen? Of aan een loket meer diensten aanbieden?
Groeten,
Joris De Mol
Automaten om de beperkte openingsuren op te vangen, dat kan ik begrijpen. Maar dat als je de 2 naast elkaar zet, dat mensen dan liever voor een automaat zouden diezen dan voor een loket, dat denk ik niet...
Een bruikbare automaat, het zou handig zijn als die ook cash geld aanneemt...
En waarom niet een systeem als bij de lijn toepassen? Of aan een loket meer diensten aanbieden?
Groeten,
Joris De Mol
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Dat denk ik juist wel. Een automaat is vaak sneller dan een lokettist wanneer je weet wat je moet hebben.Joris schreef:Maar dat als je de 2 naast elkaar zet, dat mensen dan liever voor een automaat zouden diezen dan voor een loket, dat denk ik niet...