Vermoedelijk 'een tekort' aan I10-rijtuigen 1ste klasse in Vlaanderen omdat de I10'en terug worden ingezet op de lijn Luik-Luxemburg (i.p.v. I6-rijtuigen). Eind juli waren er op de lijn Luik-Luxemburg nog enkele I6 eerste klasse aanwezig, maar vermoedelijk zijn die er ook weggehaald intussen...?overweg13 schreef:Toen ik verleden week samenstellingen noteerde in Gent-Sint-Pieters was er maar 1 stel I10 meer zonder I11. Enkele dagen voordien had ik zelfs een stel opgemerkt met 2 A I10 en 1 A I11, waarbij 1 A I10 gedeclasseerd was.IR3607 schreef:Afgelopen week heb ik in Brussel een aantal keer een stam I10 rijtuigen gezien, met één I11 rijtuig ertussen (telkens 1e klasse).
Gaan I10 en I11 rijtuigen nu gecombineerd worden? Is ergens wel een beetje een apart zicht...
Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik heb ook in Liège samenstellingen genoteerd, en de I6 lijken daar inderdaad volledig verdwenen. Maar een tekort aan I10-A? Waarom laat men dan nog een gedeclasseerd rijtuig meerijden?Terminus schreef:Vermoedelijk 'een tekort' aan I10-rijtuigen 1ste klasse in Vlaanderen omdat de I10'en terug worden ingezet op de lijn Luik-Luxemburg (i.p.v. I6-rijtuigen). Eind juli waren er op de lijn Luik-Luxemburg nog enkele I6 eerste klasse aanwezig, maar vermoedelijk zijn die er ook weggehaald intussen...?overweg13 schreef:Toen ik verleden week samenstellingen noteerde in Gent-Sint-Pieters was er maar 1 stel I10 meer zonder I11. Enkele dagen voordien had ik zelfs een stel opgemerkt met 2 A I10 en 1 A I11, waarbij 1 A I10 gedeclasseerd was.IR3607 schreef:Afgelopen week heb ik in Brussel een aantal keer een stam I10 rijtuigen gezien, met één I11 rijtuig ertussen (telkens 1e klasse).
Gaan I10 en I11 rijtuigen nu gecombineerd worden? Is ergens wel een beetje een apart zicht...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: gewijzigde samenstelling.
Het is de bedoeling dat I6,I10 en I11 gecombineerd kunnen worden. Als een I11 rijtuig in herstelling/onderhoud moet, kan het dan vervangen worden door een ander type.IR3607 schreef: Gaan I10 en I11 rijtuigen nu gecombineerd worden? Is ergens wel een beetje een apart zicht...
Re: gewijzigde samenstelling.
Hoi,
Vandaag werd de de Internationale trein "Jean Monnet" van 17u27 gesleept door HLE 1359 in plaats van een locomotief van de reeks 20.
Lukas
Vandaag werd de de Internationale trein "Jean Monnet" van 17u27 gesleept door HLE 1359 in plaats van een locomotief van de reeks 20.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: gewijzigde samenstelling.
Dag Vic,overweg13 schreef:Ik heb ook in Liège samenstellingen genoteerd, en de I6 lijken daar inderdaad volledig verdwenen. Maar een tekort aan I10-A? Waarom laat men dan nog een gedeclasseerd rijtuig meerijden?Terminus schreef:
Vermoedelijk 'een tekort' aan I10-rijtuigen 1ste klasse in Vlaanderen omdat de I10'en terug worden ingezet op de lijn Luik-Luxemburg (i.p.v. I6-rijtuigen). Eind juli waren er op de lijn Luik-Luxemburg nog enkele I6 eerste klasse aanwezig, maar vermoedelijk zijn die er ook weggehaald intussen...?
Er zijn 15 I10a-rijtuigen.
Waarvan in theorie voorzien:
2 rijtuigen voor de IC B+
4 rijtuigen (2 x 2 rijtuigen) voor P-treinen naar Oostende
2 rijtuigen voor P-trein naar Kortrijk
2 rijtuigen voor P-trein naar Poperinge
Zo blijven er (ook weer in theorie) 5 rijtuigen over om te gebruiken op de IR Liers-Luxemburg en aanverwanten (enkele piekuurtreinen richting Arlon horen daar ook bij). Volgens mij rijden op deze lijn minstens 5 verschillende samenstellingen.
Gevolg: bij geval van een defect rijtuig, is er geen I10a ter vervanging en moet er dus een ander rijtuig gebruikt wordt.
Een gedeklasseerd I10a-rijtuig is dan ook moeilijk te verklaren

Re: gewijzigde samenstelling.
Ik had het rekeningetje zelf moeten maken: je hebt volkomen gelijk. Eigenlijk is het zelfs ondenkbaar dat men niet minstens 3 à 4 rijtuigen in reserve houdt.Terminus schreef:
Dag Vic,
Er zijn 15 I10a-rijtuigen.
Waarvan in theorie voorzien:
2 rijtuigen voor de IC B+
4 rijtuigen (2 x 2 rijtuigen) voor P-treinen naar Oostende
2 rijtuigen voor P-trein naar Kortrijk
2 rijtuigen voor P-trein naar Poperinge
Zo blijven er (ook weer in theorie) 5 rijtuigen over om te gebruiken op de IR Liers-Luxemburg en aanverwanten (enkele piekuurtreinen richting Arlon horen daar ook bij). Volgens mij rijden op deze lijn minstens 5 verschillende samenstellingen.
Gevolg: bij geval van een defect rijtuig, is er geen I10a ter vervanging en moet er dus een ander rijtuig gebruikt wordt.
Een gedeklasseerd I10a-rijtuig is dan ook moeilijk te verklaren
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: gewijzigde samenstelling.
Dag,
Jullie vergeten er zelfs nog eentje: ook het P-treinpaar 7305/8307 (van/naar Hasselt) moet in theorie een I10 A meehebben. Conclusie: voorzie de IR m opnieuw van I6 A-rijtuigen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat zich op die verbinding in eerste klas zo vaak overbezetting - want de beperkte capaciteit van de I6'en zijn het argument van de CFL - voordoet.
Groeten,
Jullie vergeten er zelfs nog eentje: ook het P-treinpaar 7305/8307 (van/naar Hasselt) moet in theorie een I10 A meehebben. Conclusie: voorzie de IR m opnieuw van I6 A-rijtuigen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat zich op die verbinding in eerste klas zo vaak overbezetting - want de beperkte capaciteit van de I6'en zijn het argument van de CFL - voordoet.
Groeten,
Re: gewijzigde samenstelling.
In Luxemburg zijn die treinen (zeker in de spits) wel heel druk bezet hoor, logisch dus dat de CFL een minimum aantal plaatsen vraagt. Maar een I10A heeft toch niet zoveel meer plaatsen dan een I6A volgens mijMolenbruch Y. schreef:Ik kan me moeilijk voorstellen dat zich op die verbinding in eerste klas zo vaak overbezetting - want de beperkte capaciteit van de I6'en zijn het argument van de CFL - voordoet.

Re: gewijzigde samenstelling.
Bij mijn weten is P7305 nu met M4-rijtuigen.(Toch telkens als ik er gebruik van maak)Molenbruch Y. schreef:Dag,
Jullie vergeten er zelfs nog eentje: ook het P-treinpaar 7305/8307 (van/naar Hasselt) moet in theorie een I10 A meehebben. Conclusie: voorzie de IR m opnieuw van I6 A-rijtuigen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat zich op die verbinding in eerste klas zo vaak overbezetting - want de beperkte capaciteit van de I6'en zijn het argument van de CFL - voordoet.
Groeten,
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: gewijzigde samenstelling.
Ah ok, dan is hij recent van samenstelling veranderd. Ik heb hem sinds de zomer niet meer genomen/gespot. Waarschijnlijk is deze aanpassing dan juist een gevolg van de doorschuifoperatie naar de IR m. Bedankt voor je correctie.
Groeten,
Groeten,
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik ben gisteren naar Gouvy geweest, en op lijn 42 reden geen I6'en, maar I10'en. Rijden de I6'en daar niet meer?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: gewijzigde samenstelling.
dat is al een tijdje zo en is hier al meermaals aangehaald.Dieselfreak schreef:Ik ben gisteren naar Gouvy geweest, en op lijn 42 reden geen I6'en, maar I10'en. Rijden de I6'en daar niet meer?
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: gewijzigde samenstelling.
Ah, waar zijn te I6'en dan nog te vinden?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: gewijzigde samenstelling.
De P7352 telt, als ik het me goed voor heb, 2 of 3 I6 waarvan één 1e klas, met daarnaast nog 2 I10 en 1 I6Bc. Letterlijk een bont allegaartje, dus 
mvg,
JJN

mvg,
JJN