Test nieuwe vertrek procedure

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
260689
Berichten: 3746
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Test nieuwe vertrek procedure

Bericht door 260689 »

Op 14 oktober gaat men de nieuwe vertrek procedure uittesten tussen Sint-Niklaas en Kortrijk via Gent.
Materiaal word een 27 met M6 rijtuigen
Tussen Sint-Niklaas en Kortrijk stopt deze trein overal.

Sint-Niklaas 9u52
Belsele 9u58- 9u59
Sinaai 10u02-10u03
Lokeren 10u08-10u10
Beervelde 10u17-10u18
Gent Dampoort10u29-10u31
Gent-St-Pieters10u38-10u40
De-Pinte 10u46-10u48
Deinze 10u53-10u55
Waregem 11u02-11u04
Harelbeke 11u10u11u11
Kortrijk 11u16

In de stuurpost: zitten er tosci's van TCT/CTC Gent, Antwerpen en Brussel (deze besturen de trein NIET!!!!!) + de gewone treinbestuurder die deze dienst normaal leeg naar Kortrijk moet verzekeren.

In de rijtuigen zitten 5 instructeurs cel treinbegeleiding (komende van CT Gent, Antwerpen, Brussel)

Niet onbelangrijk treinnummer is E16606
Laatst gewijzigd door 260689 op 06 okt 2010, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Darko

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Bericht door Darko »

260689 schreef:Op 14 oktober gaat men de nieuwe vertrek procedure uittesten tussen Sint-Niklaas en Kortrijk via Gent.
Materiaal word een 27 met M6 rijtuigen
Tussen Sint-Niklaas en Kortrijk stopt deze trein overal.

Sint-Niklaas 9u52
Belsele 9u58- 9u59
Sinaai 10u02-10u30
Lokeren 10u08-10u10
Beervelde 10u17-10u18
Gent Dampoort10u29-10u31
Gent-St-Pieters10u38-10u40
De-Pinte 10u46-10u48
Deinze 10u53-10u55
Waregem 11u02-11u04
Harelbeke 11u10u11u11
Kortrijk 11u16

In de stuurpost: zitten er tosci's van TCT/CTC Gent, Antwerpen en Brussel (deze besturen de trein NIET!!!!!) + de gewone treinbestuurder die deze dienst normaal leeg naar Kortrijk moet verzekeren.

In de rijtuigen zitten 5 instructeurs cel treinbegeleiding (komende van CT Gent, Antwerpen, Brussel)

Niet onbelangrijk treinnummer is E16606
welke procedure is da precies?
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Bericht door Stef »

Dus je kan niet mee met deze trein als passagier?


PS: uw vertrekuur in Sinaai kan niet kloppen, daar hij al in Lokeren om 10u08 aankomt :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Boxerke
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 mar 2008, 13:42
Locatie: Deinze

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Bericht door Boxerke »

zal waarschijnlijk 10h03 zijn in plaats van 10h30
melle

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Bericht door melle »

Misschien wordt het niet meer noodzakelijk om de deur van de TBG open te houden totdat de trein vertrokken is.
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Bericht door poyaud »

melle schreef:Misschien wordt het niet meer noodzakelijk om de deur van de TBG open te houden totdat de trein vertrokken is.
Dat zou pas een verbetering zijn , waarom nu de tbg nog naar da rood bolleke van den avg staat te koekeloeren , is mij ook nog een groot vraagteken...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Bericht door Steven »

Dat bij het huidig materiaal, de motorstellen, er controle op de deuren is. Als die laatste deur sluit gaat die lamp branden. In stations zonder avg is dit het teken voor vertrek. Men had altijd schrik dat de bestuurder die twee vertrekprocedues dan door elkaar kan smijten. Het gevaar bestaat dus dat een tb die de lamp ziet branden niet naar de avg kijkt en zo alsnog door het rood zou rijden.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2657
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Bericht door trainfreak »

260689 schreef: Tussen Sint-Niklaas en Kortrijk stopt deze trein overal.


Gent Dampoort10u29-10u31
Gent-St-Pieters10u38-10u40
In Gentbrugge stopt hij blijkbaar niet... :twisted:
260689
Berichten: 3746
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Bericht door 260689 »

trainfreak schreef:
260689 schreef: Tussen Sint-Niklaas en Kortrijk stopt deze trein overal.


Gent Dampoort10u29-10u31
Gent-St-Pieters10u38-10u40
In Gentbrugge stopt hij blijkbaar niet... :twisted:
Nu je het zegt, heb even de BNX nog eens bekeken en het klopt, deze stopt niet in Gentbrugge.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Bericht door dentheo »

Steven schreef:Dat bij het huidig materiaal, de motorstellen, er controle op de deuren is. Als die laatste deur sluit gaat die lamp branden. In stations zonder avg is dit het teken voor vertrek. Men had altijd schrik dat de bestuurder die twee vertrekprocedues dan door elkaar kan smijten. Het gevaar bestaat dus dat een tb die de lamp ziet branden niet naar de avg kijkt en zo alsnog door het rood zou rijden.
Risico dat slechts verdwijnt na installatie TBL+, maar je hebt gelijk er zijn zelfs voorgaande wat dat betreft.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
Steven schreef:Dat bij het huidig materiaal, de motorstellen, er controle op de deuren is. Als die laatste deur sluit gaat die lamp branden. In stations zonder avg is dit het teken voor vertrek. Men had altijd schrik dat de bestuurder die twee vertrekprocedues dan door elkaar kan smijten. Het gevaar bestaat dus dat een tb die de lamp ziet branden niet naar de avg kijkt en zo alsnog door het rood zou rijden.
Risico dat slechts verdwijnt na installatie TBL+, maar je hebt gelijk er zijn zelfs voorgaande wat dat betreft.
niet volledig verdwijnt de bestuurder kan nog altijd aanzetten en zal pas door TBL1+ tegengehouden worden eens hij voorbij dat rood sein is.
celtjan

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Bericht door celtjan »

Steven schreef:Dat bij het huidig materiaal, de motorstellen, er controle op de deuren is. Als die laatste deur sluit gaat die lamp branden. In stations zonder avg is dit het teken voor vertrek. Men had altijd schrik dat de bestuurder die twee vertrekprocedues dan door elkaar kan smijten. Het gevaar bestaat dus dat een tb die de lamp ziet branden niet naar de avg kijkt en zo alsnog door het rood zou rijden.
Eh... Bij de motorwagens T41 moet de lamp deuren dan weer gedoofd zijn voor het vertrek.
(Lamp deuren hier licht op zolang er minstens 1 deur open is)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Bericht door Steven »

ik schreef dan ook dat het over motorstellen gaat.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Bericht door Stef »

Morgen is het zover, ik kan de trein spijtig genoeg niet zien. Ik hoop dan ook dat er wat spotters zullen gaan om o.a. ook te weten te komen welke nieuwe procedure ze testen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2657
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Test nieuwe vertrek procedure

Bericht door trainfreak »

Misschien ga ik eens naar Beervelde (dichtste station voor mij op L59)
Plaats reactie