Er zou maandagmiddag een vergadering zijn voor alle leden van die vakbond(inclusief bestuurders vermoed ik dus). en dat zou wat hinder veroorzaken:-)Molenbruch Y. schreef:Dag,De socialistische spoorbond ACOD organiseert op maandag 18 oktober een algemene treinstaking. Treinreizigers ondervinden mogelijk al vanaf komende maandag hinder van de voorbereidingen van de staking.
Heeft iemand enig idee van de omvang van de hinder in die 'voorbereidingsweek'? Zal het gaan om occasionele afgelastingen, of mogen we ons al verwachten aan depots waarin alle leden van ACOD gezamenlijk het werk neerleggen? M.a.w., hoe betrouwbaar is de dienstverlening deze week?
Groeten,
Treinstaking dreigt op 18 oktober
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
- Locatie: Muizen
- Contacteer:
Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober
Kijk, lang voordat er van de ombudsman sprake was, heb ik ooit eens een artikel geschreven voor Mondig Mobiel, over de insijpeling van regenwater door de raampjes van de motorstellen met thyristoren. Ik heb daar als antwoord op gekregen dat het probleem bekend was. Tijdens een persoonlijk gesprek met een van de spoorwegbonzen heb ik toen te horen gekregen hoe de vork echt aan de steel zat: in een eerste poging had men de plaatjes aan de buitenzijde van de raampjes ingekort, maar dat hielp niet. Uiteindelijk bleek het om een constructiefout te gaan waardoor het water door de drukverdeling a.h.w. in het rijtuig gezogen werd. Dat vereiste een dusdanige aanpassing van de stellen dat die alleen tijdens een algemene revisie kon gebeuren. Daarmee was het probleem opgelost, ook al heeft dat 4 à 5 jaar geduurd. Denk je nu echt dat het iets geholpen zou hebben als ik gedurende al die tijd de NMBS bestookt had met steeds weer dezelfde klacht?Adler schreef:Als u een antwoord "wij hebben het overgemaakt aan de bevoegde diensten" ook als een antwoord beschouwd, wel ja.overweg13 schreef:Wat ik bedoel is dat voor elke klacht bij de ombudsman er ook voordien een antwoord van de klantendienst geweest moet zijn. Dus antwoordt de klantendienst wel degelijk. En daar ging het hier uiteindelijk toch over?
Ik zal u een ander concreet voorbeeld geven.
Ik heb enkele jaren geleden tientallen brieven geschreven aan de klantendienst om een bepaald technisch mankement te melden.
Elke keer kreeg ik een brief terug dat men op de hoogte was van het probleem en er iets ging aan doen.
Toen het probleem na maanden nog niet was opgelost heb ik uiteindelijk de toenmalige minister van Overheidsbedrijven, Vande Lanotte gevraagd om tussen te komen.
Binnen de week had ik een persoonlijke uitnodiging van de toenmalige directeur-generaal Leo Pardon voor een afspraak met de verantwoordelijke hoofdingenieur en een bezoek aan de CW.
Er werden onmiddellijk een hele reeks dure onderdelen besteld en binnen de kortste keren was het probleem opgelost.
Vindt u het normaal dat men zo een weg moet volgen om een probleem opgelost te krijgen ?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober
Blijft mijn opmerking, als de klantendienst totaal NIET antwoordt, ben je dus machteloos ???overweg13 schreef:Wat ik bedoel is dat voor elke klacht bij de ombudsman er ook voordien een antwoord van de klantendienst geweest moet zijn. Dus antwoordt de klantendienst wel degelijk. En daar ging het hier uiteindelijk toch over?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat in 35 jaar nog NOOIT meegemaakt heb.dentheo schreef:Blijft mijn opmerking, als de klantendienst totaal NIET antwoordt, ben je dus machteloos ???overweg13 schreef:Wat ik bedoel is dat voor elke klacht bij de ombudsman er ook voordien een antwoord van de klantendienst geweest moet zijn. Dus antwoordt de klantendienst wel degelijk. En daar ging het hier uiteindelijk toch over?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober
Nee dat zou inderdaad niet geholpen hebben.overweg13 schreef: Denk je nu echt dat het iets geholpen zou hebben als ik gedurende al die tijd de NMBS bestookt had met steeds weer dezelfde klacht?
Dat wil ik nu net aantonen, dat je klacht maar serieus wordt genomen als je ofwel naar de ombudsman gaat en als je nog hogere instanties inschakelt gaat opeens alles en weet met plots voor alles een oplossing.
Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober
Toch heb ik zelf meegemaakt dat de klantendienst goed werkte. 1e keer voor de toegang van de toiletten met een rolstoel in Aalst. Ik weet niet meer juist hoe lang het heeft geduurd maar binnen een redelijke termijn was het toch in orde. 2e keer voor de terugbetaling van een ticket omdat de mobiele oprijhelling in Sint-Niklaas defect was, binnen de maand terugbetaald hoewel ze moeilijk hadden kunnen doen omdat ik vertrok van een station dat toen eigenlijk niet toegankelijk was voor rolstoelreizigers maar dus terugbetaald zonder discussie.
3e keer maar dat weet ik niet zeker of het alleen door mijn vraag komt, maar na jaren zeuren eindelijk (terug) mobiele oprijhellingen in Lede. Ter vergelijking, ik vraag al meer dan vijf jaar om 2 bushaltes van De Lijn aan te passen & toegankelijk te maken voor rsr's, ik wacht nog altijd.
3e keer maar dat weet ik niet zeker of het alleen door mijn vraag komt, maar na jaren zeuren eindelijk (terug) mobiele oprijhellingen in Lede. Ter vergelijking, ik vraag al meer dan vijf jaar om 2 bushaltes van De Lijn aan te passen & toegankelijk te maken voor rsr's, ik wacht nog altijd.

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober
Daar heeft De Lijn zelf zo goed als niets in te zeggen. Vrijwel alle haltes maken deel uit van de openbare weg en vallen dus onder de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder (gemeente of gewest).thomaslj schreef:Toch heb ik zelf meegemaakt dat de klantendienst goed werkte. 1e keer voor de toegang van de toiletten met een rolstoel in Aalst. Ik weet niet meer juist hoe lang het heeft geduurd maar binnen een redelijke termijn was het toch in orde. 2e keer voor de terugbetaling van een ticket omdat de mobiele oprijhelling in Sint-Niklaas defect was, binnen de maand terugbetaald hoewel ze moeilijk hadden kunnen doen omdat ik vertrok van een station dat toen eigenlijk niet toegankelijk was voor rolstoelreizigers maar dus terugbetaald zonder discussie.
3e keer maar dat weet ik niet zeker of het alleen door mijn vraag komt, maar na jaren zeuren eindelijk (terug) mobiele oprijhellingen in Lede. Ter vergelijking, ik vraag al meer dan vijf jaar om 2 bushaltes van De Lijn aan te passen & toegankelijk te maken voor rsr's, ik wacht nog altijd.
Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober
Dat weet ik daarom heb ik het ook aan het college van burgemeester & schepenen gevraagd maar De Lijn zou beter moeten sensibiliseren & opvolgen vind ik. Bijvoorbeeld in hun folder van 2005 zegt De Lijn als er nieuwe wegen worden (her)aangelegd de haltes aangepast & toegankelijk gemaakt worden. Een aantal maanden is hier een weg in de buurt heraangelegd maar de haltes zijn niet aangepast & toegankelijk gemaakt. Maar da's mijn mening he.MIVB-reiziger schreef:Daar heeft De Lijn zelf zo goed als niets in te zeggen. Vrijwel alle haltes maken deel uit van de openbare weg en vallen dus onder de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder (gemeente of gewest).

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober
Neen , een regen aan klachten hielp niet; maar door het stuk in't vet te citeren aan de klant had men ee beter antwoord kunnen geven dan "we weten het"Tijdens een persoonlijk gesprek met een van de spoorwegbonzen heb ik toen te horen gekregen hoe de vork echt aan de steel zat: in een eerste poging had men de plaatjes aan de buitenzijde van de raampjes ingekort, maar dat hielp niet. Uiteindelijk bleek het om een constructiefout te gaan waardoor het water door de drukverdeling a.h.w. in het rijtuig gezogen werd. Dat vereiste een dusdanige aanpassing van de stellen dat die alleen tijdens een algemene revisie kon gebeuren. Daarmee was het probleem opgelost, ook al heeft dat 4 à 5 jaar geduurd. Denk je nu echt dat het iets geholpen zou hebben als ik gedurende al die tijd de NMBS bestookt had met steeds weer dezelfde klacht?
Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober
Maar wat is nu het belangrijkst: dat het probleem opgelost is, of dat ik me als klant belangrijk voel? Maar ik ken het antwoord wel, hoor: 25 jaar geleden was het eerste primordiaal, nu het tweede. Misschien is dat ook de reden waarom er nu zoveel verkeerd gaat. Sorry voor de zure oprisping.profke schreef:Neen , een regen aan klachten hielp niet; maar door het stuk in't vet te citeren aan de klant had men ee beter antwoord kunnen geven dan "we weten het"Tijdens een persoonlijk gesprek met een van de spoorwegbonzen heb ik toen te horen gekregen hoe de vork echt aan de steel zat: in een eerste poging had men de plaatjes aan de buitenzijde van de raampjes ingekort, maar dat hielp niet. Uiteindelijk bleek het om een constructiefout te gaan waardoor het water door de drukverdeling a.h.w. in het rijtuig gezogen werd. Dat vereiste een dusdanige aanpassing van de stellen dat die alleen tijdens een algemene revisie kon gebeuren. Daarmee was het probleem opgelost, ook al heeft dat 4 à 5 jaar geduurd. Denk je nu echt dat het iets geholpen zou hebben als ik gedurende al die tijd de NMBS bestookt had met steeds weer dezelfde klacht?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober
Meteen na 22:00 heeft een of andere syndicale nitwit de boel al stilgelegd in Tamines, met 2 beperkte IC's tot gevolg. Zal nu wel lekker languit Onslow liggen uit te hangen in zijn groezelig kot.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober
Volgens mij moet je eens naar de werfinfo gaan kijken,overweg13 schreef:Meteen na 22:00 heeft een of andere syndicale nitwit de boel al stilgelegd in Tamines, met 2 beperkte IC's tot gevolg. Zal nu wel lekker languit Onslow liggen uit te hangen in zijn groezelig kot.
dan zou je zien dat er sowieso geen treinen zijn in Tamines voor een aantal weekends...
Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober
Waarom verschijnt dan op de NMBS-site dat door een werkonderbreking 2 IC's beperkt worden, één tot Charleroi en één tot Namur? Volgens werfinfo hebben de werken alleen invloed op de L-treinen tussen Namur en Jemeppe-sur-Sambre die door bussen vervangen worden.Nils schreef:Volgens mij moet je eens naar de werfinfo gaan kijken,overweg13 schreef:Meteen na 22:00 heeft een of andere syndicale nitwit de boel al stilgelegd in Tamines, met 2 beperkte IC's tot gevolg. Zal nu wel lekker languit Onslow liggen uit te hangen in zijn groezelig kot.
dan zou je zien dat er sowieso geen treinen zijn in Tamines voor een aantal weekends...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober
Ben inderdaad mis,railtime heeft mij der ingeluisd met de werfinfo, had zelf beter moeten kijken... :soverweg13 schreef:Waarom verschijnt dan op de NMBS-site dat door een werkonderbreking 2 IC's beperkt worden, één tot Charleroi en één tot Namur?Nils schreef:Volgens mij moet je eens naar de werfinfo gaan kijken,overweg13 schreef:Meteen na 22:00 heeft een of andere syndicale nitwit de boel al stilgelegd in Tamines, met 2 beperkte IC's tot gevolg. Zal nu wel lekker languit Onslow liggen uit te hangen in zijn groezelig kot.
dan zou je zien dat er sowieso geen treinen zijn in Tamines voor een aantal weekends...
Snap ook niet waarom site NMBS een staking aangeeft en Railtime helemaal niet.
Mijn excuses...
Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober
Op railtime staat het ook hoorNils schreef: Ben inderdaad mis,railtime heeft mij der ingeluisd met de werfinfo, had zelf beter moeten kijken... :s
Snap ook niet waarom site NMBS een staking aangeeft en Railtime helemaal niet.
Mijn excuses...
