Werkt hier in Nederland perfect. Of vind jij een station als Arnhem-Zuid of Culemborg nou zo'n wereldstation? De automaten van NS zijn hufterproof gebouwd: loodzwaar, stevige omhuizing, stevig touchscreen en je kunt er eigenlijk niets meer mee dan je kaartje uit halen. Precies zoals het moet. Het is natuurlijk jammer dat zulke maatregelen überhaupt nodig zijn, maar wat moet, dat moet.Hobbes schreef:Dus op elk perron in "the middle of nowhere" automaten plaatsen? En die werken? En die niet binnen de korste keren gevandaliseerd worden?
Ik wil het wel eens zien gebeuren.
Nee, dat vind ik juist niet. Dat tickets op treinen tegen hetzelfde tarief als bij een loket kunnen worden aangeschaft (of tegen kleine meerprijs) vind ik juist te vriendelijk tegenover de reiziger. Daardoor wordt het al interessanter om (zeker voor een kort stukje) zwart te rijden, want de pakkans is laag en als je dan toch gepakt wordt dan valt het alsnog mee mits je goed kunt praten.Dat er sommige loketten mogen sluiten aangezien ze heel weinig klanten hebben, daar ben ik mee akkoord. Maar de ticketverkoop op de treinen afschaffen vind ik niet één maar verschillende bruggen te ver.
De hoeveelheid zwartrijders ligt in Nederland onder de 1%. Da's een vrij net getal als je het mij vraagt.