My point exactly!melle schreef: Ik geef je gelijk in je opzicht, al denk ik echter niet dat deze treinen enkel stoptreinen zullen bedienen, en daar knelt denk ik het schoentje bij de meesten hier.
Groetjes.
My point exactly!melle schreef: Ik geef je gelijk in je opzicht, al denk ik echter niet dat deze treinen enkel stoptreinen zullen bedienen, en daar knelt denk ik het schoentje bij de meesten hier.
Airco kan ook dienen als verwarming, de lucht die eruit komt is wel andersvasonline schreef:Je hebt daar gelijk in, maar het valt me op dat inthomaslj schreef:
Lijkt me ook prima....maar wat ik me dan altijd afvraag, is het energievoordeel van de elektronische
sturing niet teniet gedaan door de kilmaatregeling? M.a.w. verbruikt de airco & Co niet evenveel als de inefficiënte aanzetweerstanden?…
Maar die luchtkoeling hoeft toch maar enkel op warme dagen?
een aircotrein het vaak te koud is. Dus de airco staat vaak op wanneer het niet nodig is.
Groetjes
Sommige stoptreintrajecten zijn geen ritjes van 3 haltes en 10', Steven. Zeker buiten de Vlaamse Ruit zijn stoptreintrajecten gewoon lange-afstandsvervoer waar je makkelijk een halfuur tot een uur inzit. Dan wil je echt wel al wat meer dan een harde stoel in de toch, zonder tafeltje, me dunkt.Steven schreef:Dat cityrail concept mag toch voor heel belgie. Alle stoptreinen verdienen dat.
En dat noem jij geen vooruitgang?vasonline schreef:
Groetjes.
Hier een collage die ik heb gemaakt om het e.e.a te verduidelijken.
Euhm...nee, niet op interieurgebied.Jochen schreef:
En dat noem jij geen vooruitgang?
Laten we anders eens hopen dat de mentaliteit in België gaat veranderen. En niet alle vuilbakken hebben per definitie dezelfde grootte. Op een M6 zijn die anders meer als het dubbele dan die van een Break.LML schreef:Ik licht helemaal niet de Belgische bevolking in. Eigen afval opruimen en weggooien begint bij de persoon zelf. De ene is daar inderdaad keurig in, terwijl de andere dan weer (op afvalgebied) een varken is. Ik ben heel nieuwsgierig of ze thuis ook zo zijn...
Trouwens: op een stationsplein, in het station, op het perron, in de trein,... Hoeveel vuilbakken passeer je zoal? Mensen/reizigers die effe de moeite doen om hun blikje of papierke of flesje (of wat dan ook) effe in de vuilbak gooien zal iedereen dankbaar zijn. Degene die hun afval laten rondslingeren hebben een puur ikke-en-de-rest-kan-stikke-mentaliteit... Waar of niet?
En om af te sluiten: vuilbakjes ter hoogte van de zitplaatsen: 2 blikjes of 1 flesje erin en ze zitten vol...
Ik heb gisteren nog een leuke 360° panorama gevonden:AM'er schreef:Ik zal vernieuwing op het spoor zeker toejuichen als dit ten voordele gaat van energiebesparing, verhoogd rijcomfort, verbeterd interieur voor mindervaliden,...
Echter, als nostalgische ziel op deze aardbol, hou ik enorm van de klassieke stellen.
Deze stellen bewijzen al bijna 50 jaar hun degelijkheid en hebben in de loop van hun leven zowat alle treindiensten gedaan.
In nieuwere treinen wordt alles zo steriel, zo broos en ter zelfde tijd gevoeliger aan slijtage.
-automatische binnendeuren van de M6 dikwijls defect
-zetels M6 piepen méér dan het bed van grootmoeder
-airco valt uit in de zomer, gevolg: trein mag aan de kant
-MW41: vloerbekleding komt los
-...
Harde banken in een klassiekje? Tja: de gemoderniseerde stellen zitten misschien iets zachter, maar hebben een hinderlijke bult ter hoogte van de rug (idem M4-rijtuigen).
Met de hedendaagse reizigersaantallen kun je het meestal vergeten om een zitplaats te bemachtigen in een niet-gemordeniseerde PCC. Japanse toestanden zijn standaard aan het worden op het Antwerps tramnet. Hoe charmant die pcc's met hun lederen bankjes ook zijn, ik ga hen niet missen als ze *ooit* van de rails verdwijnen. Liever een Hermelijn met veel plaats en harde banken dan een rollend sardienenblikje.vasonline schreef:(Voor Trammist: iets gelijkaardig viel me op in een aantal Hermelijnen vs PCC "lederen zetelkes"
- die oude PCC reed trouwens erg fijn- tot zover offtopic
)
Ik vind dat dit mee mag beoordeeld worden. Niet alle treinen zijn immers even makkelijk te onderhouden.Trammist schreef: En 'onderhoudsgevoeligheid' zou eigenlijk geen argument mogen zijn. De eigenaar van de treinstellen moet zien dat hun rollend materieel in orde is en daarmee uit.