Dienstregeling 2011

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
260689

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door 260689 »

Shrek schreef:
260689 schreef:Het is dus de bedoeling om die gaten die de IC-A heeft door die rammen met I11 te vervangen.
Je bedoelt waarschijnlijk I10?
Dat is inderdaad een mooie oplossing, maar ik vraag me toch af waarom niet de I6 naar Luxemburg gaan of naar de IC-O. Op de IC-A heeft zo'n I6 niets te zoeken i.m.o :roll:
Het eerste is inderdaad een typfout.
De verbinding IC-O heb ik nog niet horen vallen. Die I6-en zouden normaal voorzien zijn voor met de IC-A te rijden (enkel de 1ste klasse I6 rijtuigen worden naar 200km/h omgevormd en de I10-en (2de klas) met airco).
Hoe ze het gaan doen weet ik zelf niet (het kan natuurlijk zijn dat ze deze treinen gebruiken in de dal uren en niet tijdens de spits).
treinspotterbjorn

Bericht door treinspotterbjorn »

Ey

De eerste stukken van de dienstregeling 2011 staat online (juist nog maar die van de ÖBB
http://www.oebb.at/de/Aktuell/Der_neue_ ... /index.jsp staat online)
Die van de NMBS ga terug de laatste zijn zekers :lol: :lol: :lol:

Gr Treinspotter Bjorn
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Trenitalia is standaard de laatste. :wink:
Darko

Bericht door Darko »

treinspotterbjorn schreef:)
Die van de NMBS ga terug de laatste zijn zekers :lol: :lol: :lol:

Gr Treinspotter Bjorn
Ja :p ze zijn het nog niet eens over hun stakingsdagen van volgend jaar :p die moeten nog verwerkt worden in de dienstregeling. ze weten nog niet of ze nu allemaal gelijk staken volgend jaar of weer ieder apart :p
stefanic

Bericht door stefanic »

surprise! 22 oktober (jaja volgende week vrijdag) is het persconferentie, en diezelfde dag moet alles online staan. Spoorboek zelf zal er nog niet zijn want die wordt momenteel nog nagekeken, en moet daarna nog naar de drukker.
spoorwegrealist
Trammist

Bericht door Trammist »

stefanic schreef:surprise! 22 oktober (jaja volgende week vrijdag) is het persconferentie, en diezelfde dag moet alles online staan. Spoorboek zelf zal er nog niet zijn want die wordt momenteel nog nagekeken, en moet daarna nog naar de drukker.
SUGGESTIE:
Kun je voorstellen om het spoorboekje bestelbaar te maken? Dat zou veel mensen (mij incluis) zinloze loketbezoekjes met bijbehorende teleurstelling kunnen besparen...
Galactic

Bericht door Galactic »

Trammist schreef:
stefanic schreef:surprise! 22 oktober (jaja volgende week vrijdag) is het persconferentie, en diezelfde dag moet alles online staan. Spoorboek zelf zal er nog niet zijn want die wordt momenteel nog nagekeken, en moet daarna nog naar de drukker.
SUGGESTIE:
Kun je voorstellen om het spoorboekje bestelbaar te maken? Dat zou veel mensen (mij incluis) zinloze loketbezoekjes met bijbehorende teleurstelling kunnen besparen...
Spoorboekjes zijn wel degelijk te verkrijgen aan de loketten te Brussel-Zuid. We geraken ze niet kwijt! Er wordt daar heel weinig naar gevraagd. Wat te begrijpen is met het internet waar deze informatie gratis te verkrijgen is.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Galactic schreef:
Trammist schreef:
SUGGESTIE:
Spoorboekjes zijn wel degelijk te verkrijgen aan de loketten te Brussel-Zuid. We geraken ze niet kwijt! Er wordt daar heel weinig naar gevraagd. Wat te begrijpen is met het internet waar deze informatie gratis te verkrijgen is.
Natuurlijk zijn ze verkrijgbaar, maar ze worden niet echt aangeboden. De meeste mensen weten niets af van het bestaan van zo'n spoorwegbijbel, en loketbedienden hebben de neiging om de gratis boekjes mee te geven zonder commentaar. Dat bespaart hen een verplaatsing en waarschijnlijk ook wat administratie. Ik heb de tijd nog meegemaakt dat je via het postkantoor een abonnement kon nemen op het spoorboekje en de bijvoegsels. Die werden dan door de postbode geleverd. Dat was erg praktisch, ook al omdat je meestal vroeger je boekje had dan aan de loketten.
Als men het spoorboekje echt wil promoten, dan moet het ook buiten de stations te verkrijgen zijn, en dan moet er ook wat publiciteit rond gemaakt worden.
Met vriendelijke groet

overweg13
treinspotterbjorn

Dat is ook het eerste jaar dat ze er eens vroeg bij zijn
Hopelijk kan ik net als vorig jaar via de routeplanner van de ÖBB (die gebruik ik altijd - die van de NMBS gebruik ik nooit) al de uren op vragen nog voor die persconferentie ga zijn.

Hoeveel ga het Spoorboekje dit jaar kosten (hopelijk zonder fouten dit keer)

Gr Treinspotter Bjorn
Galactic

Bericht door Galactic »

overweg13 schreef:[quote="Galactic]Spoorboekjes zijn wel degelijk te verkrijgen aan de loketten te Brussel-Zuid. We geraken ze niet kwijt! Er wordt daar heel weinig naar gevraagd. Wat te begrijpen is met het internet waar deze informatie gratis te verkrijgen is.
Natuurlijk zijn ze verkrijgbaar, maar ze worden niet echt aangeboden. De meeste mensen weten niets af van het bestaan van zo'n spoorwegbijbel, en loketbedienden hebben de neiging om de gratis boekjes mee te geven zonder commentaar. Dat bespaart hen een verplaatsing en waarschijnlijk ook wat administratie. Ik heb de tijd nog meegemaakt dat je via het postkantoor een abonnement kon nemen op het spoorboekje en de bijvoegsels. Die werden dan door de postbode geleverd. Dat was erg praktisch, ook al omdat je meestal vroeger je boekje had dan aan de loketten.
Als men het spoorboekje echt wil promoten, dan moet het ook buiten de stations te verkrijgen zijn, en dan moet er ook wat publiciteit rond gemaakt worden.[/quote][/quote][/quote]

Wij geven enkel wat de klant vraagt. Vraagt hij een spoorboekje, dat krijgt hij dat, mits betaling van de 11 euro. Dit is een gewoon verkoopsartikel zoals een ander. Er komt daar niks van extra verplaatsing of administratie bij kijken. Het enige "extra" dat we moeten doen, is eventjes uit onze stoel komen om zo'n spoorboekje uit de kast te halen. En dat lukt toch nog wel hoor :lol:

Er wordt inderdaad te weinig publiciteit rond gemaakt. Maar als je alles op het internet kan vinden, wie heeft dan nog zo'n boekje nodig? Ik merk dat vooral oudere mensen nog zo'n spoorboekje kopen.

En inderdaad : hopelijk krijgen we nu direct de juiste versie zonder fouten :)
overweg13

Bericht door overweg13 »

Galactic schreef:

Wij geven enkel wat de klant vraagt. (...)

Er wordt inderdaad te weinig publiciteit rond gemaakt. Maar als je alles op het internet kan vinden, wie heeft dan nog zo'n boekje nodig? Ik merk dat vooral oudere mensen nog zo'n spoorboekje kopen.
De klant kan alleen vragen wat hij kent. Als ik mijn spoorboekje bovenhaalde, dan dachten mijn leerlingen dat het een officieel document was dat ik op slinkse wijze verkregen had. Ze hadden nog nooit gehoord dat je zo een boekje gewoon aan een loket kon kopen.

Wat voor mij een interessante evolutie zou zijn, is dat men het spoorboekje ook zou opvatten als de gratis lijnfolders die nu (soms) te krijgen (!) zijn: een mapje en folders met haakjes, zodat je altijd over het volledige gedrukte boekje kunt beschikken, maar eventueel alleen maar meeneemt wat je nodig hebt. Het zou ook veel vlotter gaan om wijzigingen in de loop van het jaar aan te brengen: alleen van de lijnen die wijzigen, zouden dan nieuwe folders moeten verschijnen. Daar zit misschien zelfs een besparing in voor de NMBS.
Met vriendelijke groet

overweg13
treinspotterbjorn

Het spoorboekje vind ik zelf handig als ik ergens ga treinspotten om te weten hoe laat er iets van personen treinen komt
die heb ik altijd bij me als ik ga treinspotten
losse lijn folders heb ik niet nodig
groentje

Bericht door groentje »

Maar dat laatste zou misschien wel een oplossing kunnen zijn. Lijnfolders standaardiseren en perforeren, en wie wil kan een verzamelmapje krijgen om ze allemaal in volgorde in te steken. Geen slecht idee, Vic.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Terug naar de dienstregeling als dusdanig: komt lijn 26 stilaan terug naar de "gewone" bediening of zijn de werken van de "Josaphat"-tunnel nog niet voorbij?
(sorry als het onderwerp reeds behandeld werd, of niet meer van toepassing is, ik ben er stevig tussenuit geweest)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Steven

Bericht door Steven »

die werken zijn verre van klaar jan ik vrees dat er dus niets zal veranderen daar.
Plaats reactie