Spots Goederentreinen
Moderator: Stef
-
Re: Spots Goederentreinen
13.35 Balen Werkplaatsen (L19)
de zandtrein uit Lommel Maatheide wachtend op vrij pad richting Antw met 3(!) locs reeks 77
de zandtrein uit Lommel Maatheide wachtend op vrij pad richting Antw met 3(!) locs reeks 77
Vanavond gespot te Sint-Niklaas Oost:
- 19u11: 2024 met een volledig beladen containertrein richting Antwerpen (ik vermoed een shuttle Zeebrugge-Antwerpen Noord)
- 19u37: 2807 met een 15-tal dichte wagens en een 15-tal containerwagens richting Gent, alhoewel er geen "green cargo's" tussen zaten denk ik toch dat dit de Volvo trein is.
- 19u11: 2024 met een volledig beladen containertrein richting Antwerpen (ik vermoed een shuttle Zeebrugge-Antwerpen Noord)
- 19u37: 2807 met een 15-tal dichte wagens en een 15-tal containerwagens richting Gent, alhoewel er geen "green cargo's" tussen zaten denk ik toch dat dit de Volvo trein is.

Die ''green cargo's" en "Kinnarps" zitten er niet altijd in, wel die bruine containers, maar dichte wagens weet ik neit zeker.Stef schreef: - 19u37: 2807 met een 15-tal dichte wagens en een 15-tal containerwagens richting Gent, alhoewel er geen "green cargo's" tussen zaten denk ik toch dat dit de Volvo trein is.
Die containers waren idd bruin, zwaar beladen dat was duidelijk te horen.ryckaert schreef:Die ''green cargo's" en "Kinnarps" zitten er niet altijd in, wel die bruine containers, maar dichte wagens weet ik neit zeker.Stef schreef: - 19u37: 2807 met een 15-tal dichte wagens en een 15-tal containerwagens richting Gent, alhoewel er geen "green cargo's" tussen zaten denk ik toch dat dit de Volvo trein is.

Om 16u30 stonden de 7755 en de 7702 klaar met een gemengde goederentrein om de waaslandhaven binnen te rijden.

De Volvo heeft inderdaad ook gesloten wagens bij (niet altijd). Hoe die officieel heten weet ik niet.ryckaert schreef:Die ''green cargo's" en "Kinnarps" zitten er niet altijd in, wel die bruine containers, maar dichte wagens weet ik neit zeker.
Hier een link naar een niet zo erg duidelijk plaatje van het type gesloten wagens (het is maar om een idee te geven

Marianne
Laatst gewijzigd door Marianne op 23 okt 2010, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Inderdaad het waren dergelijke types van gesloten wagens. Ik zal dus weldegelijk de Volvotrein gezien hebben. Wat was het beginpunt van deze trein alweer?

Lijkt mij Hbis familie maar die is groot !!!Marianne schreef: De Volvo heeft inderdaad ook gesloten wagens bij (niet altijd). Hoe die officieel heten weet ik niet.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Het is helaas geen familie van de Hbis. Het is namelijk een Laaeilprs, een overdekte, 2-delige autotransport wagon. Voor alle soorten wagons die er zijn kun je op deze site kijken: http://www.stinnes-freight-logistics.de ... enkatalog/
Hé dan neemt de Volvo trein waarschijnlijk nieuwe Volvo's voor Scandinavië mee terug, die gingen vroeger per schip ..
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Deze trein rijdt van Volvo Gent naar Zweden (de plaats daar weet ik niet precies). Heen en terug natuurlijk. Onderweg vinden er wel locwissels plaats.Stef schreef:Inderdaad het waren dergelijke types van gesloten wagens. Ik zal dus weldegelijk de Volvotrein gezien hebben. Wat was het beginpunt van deze trein alweer?
Binnen Belgie en Nederland is de tractieverlener NMBS Logistics in opdracht van DB Schenker in ieder geval.
@ Sander14 bedankt voor de link, die is erg handig.
Groetjes,
Marianne

Van Antwerpen tot Bad Bentheim rijdt NMBS inderdaad de trein, met een R28. Vanaf Bad Bentheim verzorgt DB Schenker Scandinavië de tractie met een 185, ook een lid van TRAXX-familie.Marianne schreef: Binnen Belgie en Nederland is de tractieverlener NMBS Logistics in opdracht van DB Schenker in ieder geval.
Groetjes,
Marianne
-
Neerpelt (L19) :
12h42 NMBS 7786+7775 met lege zinkertstrein ri Antwerpen Lillo
12h42 NMBS 7786+7775 met lege zinkertstrein ri Antwerpen Lillo
Vanochtend in Mechelen (10:40)
NMBS Logistics met een containershuttle, veel P&O containers
tractie: 2017
Ook nog een ertstrein (bruine wagens) met als tractie 28xx