ICE in London

neigezug

Re: ICE in London

Bericht door neigezug »

Ja watte, waar Adolf Hitler 70 jaar geleden,ondanks zoveel moeite doen niet in lukte,kan de Deutsche Bahn dit zonder probleem.Gelukkig is het nu veel vreedzamer.
celtjan

Re: ICE in London

Bericht door celtjan »

Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
rail s

Re: ICE in London

Bericht door rail s »

celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Zegt de naam Georges Nagelmackers u iets? (Tip: Orient express)
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: ICE in London

Bericht door Kristofke »

celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Met Auschwitz als knooppunt zeker ;)
K V B
Berichten: 3389
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: ICE in London

Bericht door K V B »

celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Een proces in gang zetten dat als eindresultaat een grote muur dwars door Europe had is niet bepaald "aanzetten tot snelle treinverbindingen". Het heeft in Duitsland decennia geduurd voor het spoorwegnet de deling ten boven kwam.
kika
Berichten: 2866
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: ICE in London

Bericht door kika »

celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Hoe bedoel je dat? Met Personenbeförderungsgesetz § 13 Absatz 2 werd enkel Deutsche Reichsbahn beschermd, niets meer niets minder. Het lijkt me zelfs nadelig, nog steeds, voor concurrentie op lange afstand binnen Duitsland. En daarmee ook negatief voor snelle treinverbindingen door Europa.
K V B schreef: Een proces in gang zetten dat als eindresultaat een grote muur dwars door Europe had is niet bepaald "aanzetten tot snelle treinverbindingen". Het heeft in Duitsland decennia geduurd voor het spoorwegnet de deling ten boven kwam.
Veel van die deling merk je nog steeds, een snelle verbinding München-Berlijn is ook nog niet voor morgen...
LHOON
Berichten: 630
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: ICE in London

Bericht door LHOON »

celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Dolf lijkt mij eerder bekend als de uitvinder van de autosnelwegen...
kika schreef: Hoe bedoel je dat? Met Personenbeförderungsgesetz § 13 Absatz 2 werd enkel Deutsche Reichsbahn beschermd, niets meer niets minder. Het lijkt me zelfs nadelig, nog steeds, voor concurrentie op lange afstand binnen Duitsland. En daarmee ook negatief voor snelle treinverbindingen door Europa.
Wat zegt deze wet precies?
kika
Berichten: 2866
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: ICE in London

Bericht door kika »

LHOON schreef:Dolf lijkt mij eerder bekend als de uitvinder van de autosnelwegen...
Fabeltje. Wat hij wel heeft gedaan is een hele hoop mensen aan het werk zetten door meer en nieuwe autosnelwegen aan te laten leggen.
LHOON schreef:Wat zegt Personenbeförderungsgesetz § 13 Absatz 2 precies?
Precies kan je hier nalezen. Simpel gezegd komt het er op neer dat je niet met de spoorwegen mag concurreren op interlokaal vervoer (bussen bvb.). Deze wet is in 1934 in voege gekomen en nog steeds van kracht. De enige aanpassing was m.b.t. Berlijn, wat een uitzonderingsstatuut heeft gekregen na de tweedeling van Duitsland.
K V B
Berichten: 3389
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: ICE in London

Bericht door K V B »

LHOON schreef:
celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Dolf lijkt mij eerder bekend als de uitvinder van de autosnelwegen...
Nee, dat was Mussolini. Een andere linkse populist...
kika
Berichten: 2866
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: ICE in London

Bericht door kika »

K V B schreef:
LHOON schreef:Dolf lijkt mij eerder bekend als de uitvinder van de autosnelwegen...
Nee, dat was Mussolini. Een andere linkse populist...
Ook dat is incorrect. Ja, hij heeft veel voor het Italiaanse snelwegennetwerk gedaan, en ook de eerste ingehuldigd, maar uitgevonden, nee dat niet. Wat hij voor de treinverbindingen tussen London en het vasteland heeft gedaan is me helemaal onduidelijk :wink:
nighttrain
Berichten: 2706
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: ICE in London

Bericht door nighttrain »

K V B schreef:
LHOON schreef:
celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Dolf lijkt mij eerder bekend als de uitvinder van de autosnelwegen...
Nee, dat was Mussolini. Een andere linkse populist...
populist ja , maar links????
nighttrain
Berichten: 2706
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: ICE in London

Bericht door nighttrain »

het ERA heeft geen bezwaren tegen de spreiding van de motoren over de gehele trein .Dus , OK voor o.a. de ICE
En zet de deur enigzins op een kier voor dieseltraktie.
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: ICE in London

Bericht door fets »

Als de ICE naar London zou rijden, kunnen er wel eens onverwachtte slachtoffers vallen: Ik was eerder vandaag in Aken, en zag een petitie tegen het opdoeken van de ICE stop in Aken. Dus even wat opzoekwerk: ook Luik zou uit de boot kunnen vallen:

http://www.az-web.de/lokales/aachen-det ... ennte.html

Voor zover mijn Duits reikt:
- voor de relatie Frankfurt - London, zijn alleen Keulen, Brussel en Lille geselecteerd als stop. Eventuele andere stops zouden alleen langs de Engelse kant kunnen.
- Er zouden drie treinparen per dag zijn, die 3 van 4 huidige treinparen zouden "overnemen". Aken en Luik komen er dan wel heel bekaaid uit.

Aken is heel hard aan lobbyen om die stops te houden..
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: ICE in London

Bericht door Robin »

fets schreef:Als de ICE naar London zou rijden, kunnen er wel eens onverwachtte slachtoffers vallen: Ik was eerder vandaag in Aken, en zag een petitie tegen het opdoeken van de ICE stop in Aken. Dus even wat opzoekwerk: ook Luik zou uit de boot kunnen vallen:

http://www.az-web.de/lokales/aachen-det ... ennte.html

Voor zover mijn Duits reikt:
- voor de relatie Frankfurt - London, zijn alleen Keulen, Brussel en Lille geselecteerd als stop. Eventuele andere stops zouden alleen langs de Engelse kant kunnen.
- Er zouden drie treinparen per dag zijn, die 3 van 4 huidige treinparen zouden "overnemen". Aken en Luik komen er dan wel heel bekaaid uit.

Aken is heel hard aan lobbyen om die stops te houden..
Probleem is denk ik dat je altijd met grenscontroles zit.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LHOON
Berichten: 630
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: ICE in London

Bericht door LHOON »

Robin schreef:
Probleem is denk ik dat je altijd met grenscontroles zit.
Zolang UK niet bij Schengen is, nog voor heel lang dus!
Plaats reactie