Vernieuwen van de tramsporen aan de Oostkust.
Hallo,
De trams werden allemaal met een soft-front uitgerust. De koppeling zit achter die soft-front verwerkt. Ook achteraan gaan ze dit doen. De 6041 was hierbij proeftram, en nu krijgt elke tram die binnenkomt voor revisie zo'n nieuw achterste. De koppeling zit daar ook achter het soft-'front'.
Grtz,
P-J.
De trams werden allemaal met een soft-front uitgerust. De koppeling zit achter die soft-front verwerkt. Ook achteraan gaan ze dit doen. De 6041 was hierbij proeftram, en nu krijgt elke tram die binnenkomt voor revisie zo'n nieuw achterste. De koppeling zit daar ook achter het soft-'front'.
Grtz,
P-J.
Hallo,Trainspotterke schreef: Maar is dit dan al altijd niet geweest dat de voorste koppeling achter de front zit, want buiten de 6102, heb ik nog nooit een tram gezien met een koppeling vooraan!
Voor de softfronts werden aangebracht, was er wel degelijk een zichtbare koppeling aanwezig vooraan!
Ik twijfel er trouwens aan of die koppeling achteraan er nog wel is? Volgens mij is deze wél weggehaald, ik zou niet weten waar ze die verstopt zouden hebben. Maar ik kan niets met zekerheid zeggen natuurlijk.
En als de tram in panne staat? Vooraan is er toch ook nog een koppelbak?
Grtz,
Maikel
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Ja, maar dat zorgt er nu wel voor dat defecte trams enkel nog maar via de achterste koppeling kunnen weggesleept worden.e49memling schreef:Dan hebben ze ook aan alle trams een middenrijtuig bijgevoegd, de frequentie verhoogd, zodat koppeling zelden nodig was.hein schreef:in de jaren tachtig hadden ze een koppeling in de jaren negentig is die verwijderd
Als een tram richting Oostende ineens in Nieuwpoort stilvalt, moet de 6102 dus vanuit Oostende uitrukken naar Nieuwpoort. Maar aangezien de koppeling van de defecte tram richting De Panne gericht staat, wil dat zeggen dat er eerst nog een ommetje moet gemaakt worden via de keerlus van De Panne. Ik denk niet dat ze hem gaan duwen tot in Oostende en ik zie ze evenmin de defecte tram manoeuvreren op de keerdriehoek van Nieuwpoort-Zonnebloem, wat dat is dan pas echt rangeerwerk!
P.S. Hoe hebben ze trouwens de Hermelijn weggesleept die eerder deze week in Mariakerke in brand gevlogen is?
Kunnen ze daar eigenlijk geen rangeerloc voor gebruiken dan direct een tram? Daarmee bedoel ik dat die meer kracht kan leveren en minder plaats inneemt, en dat ze die niet eerst moeten gaan draaien voor te slepen.Trainspotterke schreef:Ja, maar dat zorgt er nu wel voor dat defecte trams enkel nog maar via de achterste koppeling kunnen weggesleept worden.e49memling schreef:Dan hebben ze ook aan alle trams een middenrijtuig bijgevoegd, de frequentie verhoogd, zodat koppeling zelden nodig was.hein schreef:in de jaren tachtig hadden ze een koppeling in de jaren negentig is die verwijderd
Als een tram richting Oostende ineens in Nieuwpoort stilvalt, moet de 6102 dus vanuit Oostende uitrukken naar Nieuwpoort. Maar aangezien de koppeling van de defecte tram richting De Panne gericht staat, wil dat zeggen dat er eerst nog een ommetje moet gemaakt worden via de keerlus van De Panne. Ik denk niet dat ze hem gaan duwen tot in Oostende en ik zie ze evenmin de defecte tram manoeuvreren op de keerdriehoek van Nieuwpoort-Zonnebloem, wat dat is dan pas echt rangeerwerk!
P.S. Hoe hebben ze trouwens de Hermelijn weggesleept die eerder deze week in Mariakerke in brand gevlogen is?
Heeft een Hermelijn geen koppeling voor en achter? Onder die grijze bumpers.Jonathan schreef:Kunnen ze daar eigenlijk geen rangeerloc voor gebruiken dan direct een tram? Daarmee bedoel ik dat die meer kracht kan leveren en minder plaats inneemt, en dat ze die niet eerst moeten gaan draaien voor te slepen.