Tweetjes in Italie
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Tweetjes in Italie
Een verkocht tweetje in Italie...
omgebouwd Klasiekje
Alleen ik denk dat 054 het nummer was zoals ie in belgie rondreed
omgebouwd Klasiekje
Alleen ik denk dat 054 het nummer was zoals ie in belgie rondreed

**********************************************************************************************************
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Re: Tweetjes in Italie
Bologna - Modena , en bij de LFI in Arezzo
Klik eens op het zoekbegrip NMBS_Tweetjes onder de foto in de exif gegevens ? der staat nog een gele tweetje...
Ja de Sangritana onder Ancona heeft die volledig omgebouwde... Maar lang zullen ze daar niet meer bollen, want de laatste tijd word er toch wat nieuwer materiaal aangekocht door die prive maatschapijen
Hey sncf-sncb maar jij hebt je ooit geregistreerd op TMFi, als je je daar inlogd, kan je zelf ook nog iets onder die foto's wat bij schrijven als je wil...
Klik eens op het zoekbegrip NMBS_Tweetjes onder de foto in de exif gegevens ? der staat nog een gele tweetje...
Ja de Sangritana onder Ancona heeft die volledig omgebouwde... Maar lang zullen ze daar niet meer bollen, want de laatste tijd word er toch wat nieuwer materiaal aangekocht door die prive maatschapijen
Hey sncf-sncb maar jij hebt je ooit geregistreerd op TMFi, als je je daar inlogd, kan je zelf ook nog iets onder die foto's wat bij schrijven als je wil...

**********************************************************************************************************
Re: Tweetjes in Italie
Normaal gezien hebben ze in Italië de nummers behouden die ze ook in België hadden.sammarco1 schreef:Een verkocht tweetje in Italie...
omgebouwd Klasiekje
Alleen ik denk dat 054 het nummer was zoals ie in belgie rondreed
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Tweetjes in Italie
Ja, ttz kopdeuren voor de overgang van een motorstel naar een aangekoppeld tweetje.thomaslj schreef:Vraagje: ik dacht dat 2tjes deuren hadden aan de stuurposten?
Maar de Italianen hebben de koppen van de uit België overgenomen stellen op diverse wijzen veranderd.
Opvallend zijn de op het dak toegevoegde aircokasten. Terwijl airco hier op de 'jongere' zusjes en de ervan afgeleide vierledige MS nog steeds onmogelijk heet te zijn ...
______________
wat heet onmogelijk heet
Re: Tweetjes in Italie
Er moeten in Italië dan ook twee personen passen in de stuurcabine...Bordensteker schreef:Ja, ttz kopdeuren voor de overgang van een motorstel naar een aangekoppeld tweetje.thomaslj schreef:Vraagje: ik dacht dat 2tjes deuren hadden aan de stuurposten?
Maar de Italianen hebben de koppen van de uit België overgenomen stellen op diverse wijzen veranderd.
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Re: Tweetjes in Italie
Oooh, maar dat laatste zijn ze toch ook stillaan aan het afschaffen dat er verplicht twee man in de stuurcabine moeten zitten... Bij Trenitalia hadden ze de tweede machinist al een tijdje vervangen door de hoofdconducteur kaartjesknipster van amper 22 jaar. met als gevolg geen controle meer op de trein en een hoop zwart rijders... Bij de Prive maatschapijen denk ik toch eerder dat ze daar alleen in de stuurpost zitten, want dat betaald de staat niet heé...

**********************************************************************************************************
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Tweetjes in Italie
Voor het doelmatig geven van opleiding is het gewenst dat er een tweede persoon in de stuurcabine past.
Re: Tweetjes in Italie
Hoe doen ze dat in België dan met de tweetjes?Bordensteker schreef:Voor het doelmatig geven van opleiding is het gewenst dat er een tweede persoon in de stuurcabine past.
Re: Tweetjes in Italie
daar zal de opleiding dan iets minder doelmatig zijn zekerK V B schreef:Hoe doen ze dat in België dan met de tweetjes?Bordensteker schreef:Voor het doelmatig geven van opleiding is het gewenst dat er een tweede persoon in de stuurcabine past.


Re: Tweetjes in Italie
Aan de ene stuurpost kan je u nog zetten in het "kot" van de TBG. Aan de andere kant zal het dan constant rechtstaan zijn bij de kopdeur.
Klassiekjes bij de LFI/TFT
Dat zouden dus deze omgebouwde poststellen moeten zijn, die half afgewerkte (toen RSI failliet was).sammarco1 schreef:en bij de LFI in Arezzo
Sammarco, zijn die nu afgewerkt en al in dienst of gaat de LFI eerder inzetten op haar E464 en Elfo's (=Minuetto van de privé. Minuetto is ™ & © Trenitalia) ?
Re: Tweetjes in Italie
Zijn er zo ergens toevallig foto's van het interieur van die omgebouwde stellen?