NMBS huurder van materieel?
NMBS huurder van materieel?
Gisteren op de trein Oostende-Eupen las ik ter hoogte van één van de toegangsdeuren (aan de binnenzijde) hetvolgende: "this railcar is owned by Eventus Mobilienverwaltungsgesellschaft MbH - Stuttgart Germany". Huurt NMBS deze trein dan en is ze geen eigenaar ervan?
Re: NMBS huurder van materieel?
De NMBS heeft deze rijtuigen verkocht om deze dan te huren en (op langer termijn) terug te kopen.
Dat noemt men "Sale and lease back".
Volgens een econoom was de NMBS een pionnier daarin.
Dat noemt men "Sale and lease back".
Volgens een econoom was de NMBS een pionnier daarin.
Die sales and lease back techniek heeft de NMBS overgenomen uit de luchtvaartsector.
In 1995 was er trouwens naar aanleiding daarvan een gerechtelijk onderzoek tegen toenmalig NMBS-baas Etienne Schouppe.
Het gerecht verdacht hem ervan op die manier de jaarrekeningen tussen 1988 en 1993 te hebben opgesmukt.
In 2004 werd hij echter definitief vrijgepleit.
In 1995 was er trouwens naar aanleiding daarvan een gerechtelijk onderzoek tegen toenmalig NMBS-baas Etienne Schouppe.
Het gerecht verdacht hem ervan op die manier de jaarrekeningen tussen 1988 en 1993 te hebben opgesmukt.
In 2004 werd hij echter definitief vrijgepleit.
- trainfreak
Op de breaks staat ook zo'n tekst dacht ik.
Ik weet wel niet of die op elke break staat en bij elke deur.
Inderdaad, die zijn van een amerikaanse maatschappij.trainfreak schreef:Op de breaks staat ook zo'n tekst dacht ik.
IKEA Rail doet zelf aan sale and lease back, als dat een antwoord op uw vraag is.dentheo schreef:Waren er vroeger geen locs van IKEA ?