Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Op donderdag 7/10 en vrijdag 8/10 reed de L-trein tussen Lier en Herentals met 1 klassiek motorstel (type cityrail).
De L-treinen van 7u04 en 8u04 rijden door tot Antwerpen-Centraal.
Gevolg hiervan was dat op de L-trein Herentals - Lier - Antwerpen met vertrek 7u04 en aankomst te Antwerpen-Centraal 7u47 te kampen had met grote overbezetting.
Normaal rijdt er een AM75 op deze verbinding. Het is dan ook wenselijk dat deze vanaf maandag terug op deze verbinding rijdt, tenzij er gezorgd wordt voor 2 klassieke stellen.
De L-treinen van 7u04 en 8u04 rijden door tot Antwerpen-Centraal.
Gevolg hiervan was dat op de L-trein Herentals - Lier - Antwerpen met vertrek 7u04 en aankomst te Antwerpen-Centraal 7u47 te kampen had met grote overbezetting.

Normaal rijdt er een AM75 op deze verbinding. Het is dan ook wenselijk dat deze vanaf maandag terug op deze verbinding rijdt, tenzij er gezorgd wordt voor 2 klassieke stellen.
Hier een foto van de P8006 Schaarbeek- Oostende op 7 september (HLE 13 + I6Bc + 3 I10 + I11 + 3 I10 + I11 + 2 I10)
http://www.flickr.com/photos/54736515@N06/5067454324/
Mathias
Mathias
Een prachtige combinatieb loc schreef:Hier een foto van de P8006 Schaarbeek- Oostende op 7 september (HLE 13 + I6Bc + 3 I10 + I11 + 3 I10 + I11 + 2 I10)
Mathias
- Dieselfreak
Gisteren zag ik in Luik-Guillemins een Deense neus de IR m doen, die die om 16 uur 18 daar vertrekt. Worden er vaker Deense neuzen ingezet op lijn 42?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Is geen gewijzigde samenstelling maar is zo in de normale dienst op genomen deze vervangen de reeks 15Dieselfreak schreef:Gisteren zag ik in Luik-Guillemins een Deense neus de IR m doen, die die om 16 uur 18 daar vertrekt. Worden er vaker Deense neuzen ingezet op lijn 42?
Of het echte gewijzigde samenstellingen zijn, is voor discussie vatbaar, maar de Benelux rijdt zelden met de 'voorziene samenstelling' tegenwoordig:
- Nederlandse rijtuigstammen: systematisch 6 rijtuigen i.p.v. 7 (geen lachertje voor deze vaak zeer drukke trein)
- Belgische rijtuigstammen: in de overgrote meerderheid van de gevallen wel 7 rijtuigen, maar slechts 1 eerste klasse rijtuig, tegenwoordig meestal nog met fietsenafdeling (rijtuigen 11607, 11610, 11615). Resultaat tijdens de spit (b.v. trein 9241): eerste klasse overvol in coupé's + gang
Het zou toch wel leuk zijn voor de reizigers van deze trein, mochten de theoretische samenstellingen wat beter gevolgd worden.
- Nederlandse rijtuigstammen: systematisch 6 rijtuigen i.p.v. 7 (geen lachertje voor deze vaak zeer drukke trein)
- Belgische rijtuigstammen: in de overgrote meerderheid van de gevallen wel 7 rijtuigen, maar slechts 1 eerste klasse rijtuig, tegenwoordig meestal nog met fietsenafdeling (rijtuigen 11607, 11610, 11615). Resultaat tijdens de spit (b.v. trein 9241): eerste klasse overvol in coupé's + gang
Het zou toch wel leuk zijn voor de reizigers van deze trein, mochten de theoretische samenstellingen wat beter gevolgd worden.
Ik heb het nog geweten dat half jaren '80, toen de (toen nieuwe) ICR's en Eloc 11 in dienst kwamen en de 'Amsterdammer' (BeNeLux dus) reden, het standaard 6 rijtuigen waren. Enkele treinen telden slechts 5 rijtuigen. Van 6 naar 7 rijtuigen is een verbetering, maar op de dag van vandaag te weinig. Nu zou men minstens van 7 naar 8 rijtuigen moeten gaan, desnoods 9.
En euh... de Fyra V250 (Albatros, zuurstok, vogelbekdier,...) telt bij mijn weten 8 rijtuigen...
En euh... de Fyra V250 (Albatros, zuurstok, vogelbekdier,...) telt bij mijn weten 8 rijtuigen...

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Wanneer gaat 4534 Essen Charleroi op de middag nu eens rijden met m6'en?
Ik dacht dat de laatste geleverd waren.
Twee klassiekjes op deze verbinding is schandalig en dagelijks vol.
Vandaag Belgische rijtuigen op Benelux IC 9224. Dat is eerder zeldzaam, normaal zitten deze pas later op de dag richting Brussel (ten vroegste IC 9232). (Vanaf december zijn het sowieso terug allemaal Nederlandse rijtuigen)
Er zijn onderhandelingen om deze treindelen met Belgische rijtuigen behouden blijft, reden: te krappe keertijd in Amsterdam. Onderhandelingen verlopen positief en de treindelen met Belgische rijtuigen blijven behouden.Terminus schreef:Vandaag Belgische rijtuigen op Benelux IC 9224. Dat is eerder zeldzaam, normaal zitten deze pas later op de dag richting Brussel (ten vroegste IC 9232). (Vanaf december zijn het sowieso terug allemaal Nederlandse rijtuigen)
laat die klassiekjes maar rijden! mijn favoriete dienstKristofke schreef:Wanneer gaat 4534 Essen Charleroi op de middag nu eens rijden met m6'en?

Dan mogen ze erg minstens nog twee stellen bij aanhangen, of een 800. Er moet ergens nog wel piekuurmateriaal in de buurt ter beschikking zijn.
Dat is nieuws vers van de pers. Het is wel zo dat een van de twee Belgische stammen in dienst is wegens de krappe keertijd en een wegens een overheveling van materieel naar de Fyra. Blijft er dan een Belgische stam in dienst en wordt de andere vervangen door de aangekondigde Nederlandse rijtuigen? Of blijven ze allebei in dienst en dienen de 'nieuwe' Nederlandse rijtuigen ter versterking van de stammen die nu met 6 rijtuigen rijden.260689 schreef:Er zijn onderhandelingen om deze treindelen met Belgische rijtuigen behouden blijft, reden: te krappe keertijd in Amsterdam. Onderhandelingen verlopen positief en de treindelen met Belgische rijtuigen blijven behouden.Terminus schreef:Vandaag Belgische rijtuigen op Benelux IC 9224. Dat is eerder zeldzaam, normaal zitten deze pas later op de dag richting Brussel (ten vroegste IC 9232). (Vanaf december zijn het sowieso terug allemaal Nederlandse rijtuigen)
Vanochtend is er trouwens weer een Benelux zonder eerste klasse vertrokken.
Ook gezien: een IR Brussel-Antwerpen (o.a. op IR 3307) met nog slechts vier M5-rijtuigen i.p.v. de voorziene zes...
Gisterenmiddag een varkensneus als L trein naar Antwerpen te Heist op den Berg..... Nog nooit gezien. Of is dit normaal?