KB schreef:Hobbes schreef:bobke schreef:Ik kan het eigenlijk nog altijd niet geloven dat er zo'n station in België staat. Uiterst merkwaardig, maar raar. Waarom was het Luik die zo'n moderne station kreeg en bv niet Brugge?
Dat fenomeen heet "wafelijzerpolitiek" in België.

Als er in pakweg Mechelen of Kortrijk een dergelijk station gebouwd zou zijn, zou er een pak minder over gezeurd worden, maar omdat het in Wallonië is ...
Komaan KB, ik weet niet of je onlangs de documentaire gezien hebt over de bouw van het station in Luik? Ik kreeg daar een heel onaangenaam gevoel bij. Omdat het in Wallonië is? neen. Omdat het megalomaan en veel te duur is? JA.
Had Luik een nieuw station nodig? VOLMONDIG JA! Men liet in het begin beelden zien van het oude station waardoor het nog eens duidelijk werd waarom er een nieuw station gebouwd moest worden.
Moest het zo'n monster worden? In mijn opinie niet, en dan ook al omdat niemand uiteindelijk nog kon zeggen wat het nu eigenlijk gekost had, het enige dat men op het laatste zei is dat het budget "ruimschoots" overschreden was.
Om al niet te spreken over de quasi onmogelijke taak om het spierwitte beton en al het glas proper te houden.